مجله تاپ‌ناز‌

روش های خانگی تمیز کردن انگشتر نقره برای برق انداختن به زیورالات نقره ای

چنانچه شما بخ انگشتر نقره علاقه دارید و یا زیور آلات نقره ای در منزل دارید ممکن است بعد از مدتی با کدر شدن سطح آن روبرو شوید که نیاز به تمیز کردن و برق انداختن دارد و در ادامه در این مورد توضیح می دهیم.

روش های براق کردن و درخشنده کردن نقره

زیورآلاتی مانند نقره به دلیل درخشندگی که دارند محبوب هستند ولی پس از گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از نقره جات، می بینید که دیگر مانند قبل شفافیت لازم را ندارد و مات می شوند. برای اینکه شما از شر سیاهی انگشتر نقره راحت شوید در ادامه بهترین روش های موثر و خانگی تمیز کردن انگشتر نقره ای را به شما آموزش می دهیم که باعث درخشان کردن نقره می شوند.

پاکیزه کردن نقره و زیور آلات نیاز به آشنایی با روش های مفید دارد و از این طریق می توانید باعث درخشان شدن نقره و رفع کدر بودن نقره شوید. در ادامه روش های راحت را توضیح می دهیم:

  • با قاشق غذاخوری آبلیمو و نصف استکان و یک دوم استکان شیر خشک محلولی برای تمیز کردن انگشترهای نقره خود بسازید و انگشترتان را به مدت یک شب در آن بخوابانید تا پس از گذشت این زمان نتیجه شگفت آور این محلول را مشاهده کنید.
  • تکه ای ورق آلومینیوم را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک لیتر آب ترکیب کنید و بجوشانید. انگشتر خود را برای اینکه درخشندگی بیشتری داشته باشد به مدت 10 ثانیه درون آن قرار دهید و بعد مشاهده می کنید که بسیار درخشان می شود.
  • یک چهارم استکان جوش شییرین را با دو قاشق آب با یک اسفنج مرطوب روی انگشتر نقره خود قرار دهید و پس از اینکه خشک شد آن را بشویید. حتما تفاوت را خواهید دید.
  • کاسه را با ورق آلومینیوم پوشش دهید و داخل آن آب جوش بریزید یک قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی را با آن مخلوط کنید و برای براق کردن انگشتر و حلقه، آن را یک دقیقه در محلول قرار دهید.
  • سس گوجه فرنگی را با حوله نرم و روی قسمت هایی از انگشتر که سیاه شده است برای براق کردن آن رویش بکشید و یا بخش هایی از انگشتر که سیاه شده است را به مدت 15 دقیقه با سس گوجه فرنگی بپوشانید و سپس پاک کنید و بشویید.
  • می توانید برای براق کردن انگشتر نقره از خمیر به دست آمده از نشاسته و ذرت استفاده کنید. این خمیر را با یک پارچه مرطوب روی انگشتر نقره خود قرار دهید و پس از اینکه خشک شده آن را پاک کنید.
  • برای براق کردن انگشتر نقره می توان از ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست استفاده کرد. چند قطره از این ژل را روی دستمال بریزید و آن بخش هایی از انگشتر که سیاه شده است را با آن براق کنید.
  • خمیر دندان را روی یک مسواک یا دستمال بریزید و برای تمیز کردن انگشتر نقره روی آن بمالید تا انگشتر شما شفافیت را به دست آورد.
  • شیشه شو را روی یک دستمال اسپری کنید و سپس برای تمیز کردن روی انگشتر نقره بکشید.
  • با استکان آب گرم و یک دوم استکان آمونیاک یک محلول درست کنید و انگشتر را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید.
  • نصف استکان سرکه سفید را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و برای تمیز کردن انگشتر نقره آن را به مدت 2 تا 3 ساعت در این ترکیب قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

روش های خانگی تمیز کردن انگشتر نقره

استفاده کردن از پولیش برای براق و درخشان کردن نقره

استفاده کردن از پولیش هم راهکاری خوب برای برق انداختن نقره است ولی باید این روش را به جواهر فروشی بسپرید تا به شکلی حرفه ای پولیش شود. نیاز است در این زمینه به نکات مختلف توجه داشته باشید.

برای پولیش و برق انداختن انگیشتر نقره نیاز به خریداری دستمال مرطوب نیست و می توانید با استفاده از دستمال مایکروفایبر که فاقد پرز است، هم این کار را انجام دهید. نباید از حرکات بلند و به صورت جلو و عقب کردن این کار را انجام دهید، بلکه به آرامی و با ملایمت سطح انگشتر را دستمال کشیده تا از بزرگ تر شدن خط و خش های قبلی موجود روی انگشتر جلوگیری شود. در صورت کثیف شدن دستمال از قسمت های تمیز آن برای تمیز کردن انگشتر استفاده کنید تا از برگشت مجدد لکه ها به انگشتر جلوگیری شود.

روش هایی که ملاحظه کردید در برق انداختن انگشتر نقره و بازگرداندن شفافیت آن موثر است ولی اگر می خواهید از سیاه شدن انگشتر نقره جلوگیری کنید به انگشتر خود نرم کننده موی سر بزنید و بگذارید که خشک شود یا در جایی که انگشترتان را قرار می دهید چند گچ تخته سیاه قرار دهید تا با جذب رطوبت از تیرگی انگشتر محافظت کنید.

روش نگهداری از انگشتر نقره

به صورت کلی روش خاصی برای جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره وجود ندارد زیرا انگشتر نقره در طول روز با مواد زیادی در تماس است و در واکنش با آنها سیه و کدر می شود، حتی تماس نقره با آب به دلیل اینشکه حاوی کلر است. باعث تغییر رنگ و سیاه و کدر شدن آن می شود.

حتی در بعضی موارد عرق کردن بعضی افراد به دلیل مصرف بعضی از مواد غذایی و یا داروهای خاص به دلیل ترکیب سریع با نقره باعث سیاه و کدر شدن سریعتر نقره می شود. حالا روش های زیادی وجود دارد که با بهره گیری از آنها می تواند فرآیند تیره شدن انگشتر نقره را به تاخیر انداخت.

بهترین روش برای به تاخیر انداختن فرآیند تیره شدن انگشتر نقره؛ قرار دادن آن در جایی است که دور از رطوبت و هوا باشد، پس می توانید با قرار دادن انگشتر خود درون کیفی دربسته از تیره شدن آن جلوگیری کنید. برای محافظت بیشتر می توانید در داخل کیف خود، سیلیکا قرار دهید تا رطوبت درون کیف جذب شود. می توانید انگشتر را از نور خورشید و چوب اعث می شود که دیرتر نقره سیاه شود.

مطالب مشابه را ببینید!