مجله تاپ‌ناز‌

روش های درمان رودل و دلایل بروز آن + درمان های گیاهی طبیعی در منزل

روش های درمان رودل و دلایل بروز آن

رودل کردن یکی از مشکلات گوارشی است که هر کسی ممکن است در طول زندگی خود حداقل چند بار به آن دچار شده باشد و البته می توانید با استفاده از روش های گیاهی، رودل را برطرف و درمان کنید.

سوء هاضمه و رودل یکی از مشکلات شایع سیستم گوارش است که فرد در قسمت بالای شکم خود حس پر شدن و ناراحتی می کند رودل کردن علائمی دارد و بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود. در بعضی از موارد رودل با سوزش معده همراه می شود و به دلیل اینکه این مشکل ممکن است به صورت ناگهانی برای هر فردی ایجاد شود پس بهتر است در زمینه درمان رودل اطلاعات کافی را داشته باشید.

روش های درمان طبیعی رودل در منزل

غذا خوردن سریع، غذای چرب و پر ادویه، استرس زیاد، مصرف مشروبات الکلی، عدم تحرک کافی یا تحرک زیاد پس از خوردن غذا و مصرف کافئین باعث رودل می شود. خیلی از افرادی که دچار رودل می شوند به دنبال روش هایی برای تسکین آن هستند و می توانند از روش های خانگی و گیاهی برای درمان رودل استفاده کنند که در ادامه توضیحاتی داده ایم.

 

تخم رازیانه

برای بهبود رودل می توانید تخم رازیانه بو داده را خشک کنید سپس بسابید و سپس الک کنید و 2 بار در روز نصف قاشق چای خوری پودر رازیانه به دست آمده با آب میل کنید، می توانید 2 قاشق چای خوری تخم رازیانه له شده را با یک لیوان آب جوش اضافه کنید و آن را بنوشید روش دیگر برای برطرف کردن رودل جویدن یک قاشق تخم رازیانه است.

 

زنجبیل

زنجبیل برای درمان رودل گزینه خوبی است، پس دو قاشق چای خوری زنجبیل تازه را با یک قاشق چای خوری عسل به یک لیوان آب گرم اضافه کنید سپس محلول به دست آمده را بنوشید. می تواند دو قاشق چای خوری اب زنجبیل تازه، یک قاشق چای خوری آبلیمو و کمی نمک سیاه و نمک خورکی را با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را بسته به سلیقه خود همراه آب یا بدون آب میل کنید.

روش های درمان رودل و دلایل بروز آن

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان روشی موثر برای برطرف کردن سوء هاضمه و رودل است و به همین دلیل، به یک فنجان آب یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص و تصفیه نشده اضافه کنید سپس یک قاشق چای خوری عسل خالص به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را دو تا سه بار در رو بنوشید در انجام این روش به خاطر داشته باشید که همیشه از سرکه سیب رقیق شده استفاده کنید زیرا سرکه اگر غلیظ باشد می تواند باعث سوش مری شود و همچنین استفاده یاد از سرکه سیب باعث آسیب رساندن به مینای دندان هم می شود.

 

تخم آویشن

تخم آویشن می تواند باعث درمان مشکلات گوارشی مانند رودل شود پس به یک فنجان آب گرم یک قاشق چای خوری پودر تخم آویشن و زنجبیل همراه با مقداری فلفل سیاه اضافه کنید سپس محلول به دست آمده را دو بار در روز میل کنید. می توانید چند بار در روز نصف قاشق چای خوری تخم آویشن را بجوید و از خواص خوب آن بهره ببرید.

 

زیره

زیره می تواند باعث برطرف شدن رودل شود و به سنگینی معده ناشی از رودل بسیار کمک می کند. یک قاشق چای خوری پودر زیره بو داده به یک لیوان آب اضافه کنید سپس محلول را چند بار در روز بنوشید، همچنین می توانید به یک لیوان شیر که کرده آن گرفته شده است یک قاشق چای خوری زیره و فلفل سیاه اضافه کنید و برای درمان سنگینی معده دو تا سه بار در روز به مدت چند روز بنوشید.

 

برگ ریحان

برگ ریحان روشی خوب برای برطرف کردن رودل است پس به یک لیوان آب داغ یک قاشق چای خوری ریحان اضافه کنید و بعد از زمان ده دقیقه سه فنجان از این چای را در طول رو بنوشید تا ا شر رودل کردن خلاص شوید.

روش های درمان رودل و دلایل بروز آن

چای بابونه

چای بابونه می تواند باعث کاهش اسید دستگاه گوارشی شود و باعث بهبود رودل می شود. یک تا دو کیسه چای بابونه را به مدت 10 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و چای به دست آمده را بنوشید.

 

جوش شیرین

جوش شیرین باعث خنثی شدن اسید معده می شود و رودل، گا و نفخ بعد از خوردن غذا را درمان می کند. به 120 میلی لیتر آب گرم، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید سپس محلول به دست آمده را بنوشید، در موقع استفاده از این روش باید دقت کنید که در مصرف جوش شیرین زیاده روی نکنید زیرا باعث مشکلاتی مانند استفراغ، اسهال و گرفتگی عضلات خواهد شد.

 

چای نعنا فلفلی

نعنا فلفلی به دلیل داشتن خاصیت ضد اسپاسمی برای درمان مشکلاتی مانند رودل، حالت تهوع بسیار موثر است پس از هر وعده غذایی چای نعنا فلفلی میل کنید و همیشه مقداری نعنا فلفلی خشک شده هم داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

روش های پیشگیری از رودل

  • آرام جویدن غذا
  • خودداری ازمصرف غذاهای پرچرب
  • دوری از دراز کشیدن پس از غذا
  • سیگار نکشیدن
  • کاهش استرس
  • داشتن وزن سالم
  • استفاده کمتر از مسکن
  • خوردن وعده های بیشتر و کوچکتر

نشانه های رودل

  • سوزش معده یا بازگشت اسید معده
  • درد های شکمی
  • تولید گاز بیش ازحد ( آروغ زدن، بادشکم)
  • نفخ کردن ( احساس پرشدن شکم)
  • ناراحتی معده
  • مزه ی اسیدی در دهان
  • سرو صدای زیاد معده یا غرغر کردن
  • حالت تهوع یا استفراغ

اگر این نشانه رودل در شما بیشتر شد و یا کاهش وزن زیاد ناخواسته و مدفوع خونی داشتید و در بلع هم دچار مشکل شده اید به پزشک مراجعه کنید.

دلایل ایجاد رودل

در بشتر مواقع رودل به دلیل ایجاد مشکلات گوارشی مانند مشکلات هضم غذا و یا اسید معده ایجاد می شود و این کارکرد بد سیستم گارشی بیشتر به دلییل بیماری، سبک زندگی اشتباه و یا درمان اتفاق می افتد و در ادامه شما را با بیماری هایی که باعث رودل می شوند بیشتر آشنا می کنیم.

  1. برگشت اسید معده به مری
  2. التهاب مری
  3. زخم معده
  4. سنگ کیسه صفرا
  5. التهاب پانکراس
  6. سندروم روده تحریک پذیر
  7. مسمومیت غذایی
  8. حاملگی ( مخصوصا ماه های آخر)
  9. عدم تخلیه منظم معده( بیشتر در بیماران دیابتی رخ می دهد)
  10. سندروم روده تحریک پذیر
  11. افسردگی
  12. بیماری های تیروئید
  13. حساسیت های غذایی مانند عدم تحمل لاکتوز
  14. بیماری های قلبی
  15. سرطان معده ( به ندرت)

مطالب مشابه را ببینید!