مجله تاپ‌ناز‌

روش های مراقبت از موی فر + نکاتی خاص برای نگهداری از موهای فر

موهای فر بسیار زیبا و جذاب هستند ولی باید یک سری نکات خاص را برای محافظت از موهای فر بدانید تا همیشه موهای فر شما جذاب باقی بمانند.

موی فر طبیعی به دلیل پیچ و تاب های زیادی که دارند بسیار جذاب هستند و فقط نکته مهمی که در مورد آن باید بدانید روش مراقبت از موی فر است زیرا نگهداری و مراقبت از آن دشوار است و برای اینکه شما موهای زیبا و سالم داشته باشید باید اصول نگهداری آن را بدانید.

روش های مراقبت از موی فر

موهای فر بسیار خاص هستند و به شکل مجعد، منحنی و سیمی شکل می باشند که به دلیل همین پیچ و تاب ها بسیار شکننده و حساس هستند و در واقع ماهیت فری که دارد روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست سر برای نرم کردن و محافظت از رشته های مو، رسیدن از قسمت های پایین به بالا را سخت می کند و به همین دلیل بیشتر دختران با مو فر فقط سطح پایینی از رطوبت را در موهای خود تجربه می کنند.

همان طور که می دانید داشتن موی فر مانند هر جنسی موی دیگر هم مزایا دارد و هم معایبی دارد که اگر مو زیبا و پرپشت به نظر آید ولی مراقبت از آن کار راحتی نیست و خیلی بیش از موهای معمولی در فصل تابستان دچار آسیب می شوند ولی نباید نگران باشید زیرا ترفند و نکاتی خاص وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید، موهای طبیعی زیبا و سالمی خواهید داشت.

همانطور که متوجه شدید موی فر هم مانند انواع مو برای اینکه شاداب بماند نیاز به نگهداری اصولی دارد که در ادامه ترفندهای نگهداری از موی فر را می خوانید:

استفاده از نرم کننده به میزان لازم

هیچ موقع نباید قدرت نرم کننده ها را دست کم بگیرید و باید بدانید که در طول تابستان هم نیاز به استفاده از نرم کننده مو دارید. برای نرم کردن و حالت دادن به مو می توانید از ماسک نرم کننده هم استفاده کنید و بهتر است که در طول شب به موها بمالید و صبح شامپو بزنید تا رطوبت مورد نیاز مو تامین شود و در نهایت موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید.

نوک موی فر را بیشتر مراقبت کنید

باید توجه داشته باشید که نوک موها معمولا بیش از هر قسمت دیگری مستعد خشک شدن هستند و به همین دلیل است که موخوره در نوک موها ایجاد می شود. توصیه می کنیم که از نوک موی فر بیشتر مراقبت کنید و آن را با انواع روغن ها و ماسک مو ایزوله نمایید تا رطوبت مو از طریق نوک آن تبخیر نشود. می توانید برای انجام این کار از روغن بادام یا جوجویا استفاده کنید و آن را فقط روی نوک موها بزنید زیرا تماس این روغن ها با کف سر می تواند باعث چرب شدن آن شود.

حتما بخوانید: افرادی که عاشق موهای فرفری هستند این نکات را رعایت کنند

موی فر را نباید زیاد شست

باید توجه داشته باشید که شستن مو با شامپوهای پاک کننده شاید ظاهر زیبایی به آنها می دهد ولی به مرور باعث خشک شدن و وزی مو می شود. توصیه می شود که برای مراقبت از موی فر تا حد ممکن کمتر آنها را شامپو بزنید و بیشت از شامپوهایی که خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی و ضد میکروبی دارند استفاده کنید.

از بخار برای مراقبت استفاده کنید

بخار همان چیزی است که می تواند باعث به هم خرودن حالت و زیبایی موی فر شود و این بخار در فصل تابستان هم زیاد است. ولی شما می توانید این بخار را به نفع خود استفاده کنید و فقط کافی است که موقع حالت دادن موی فرفری خود از بخار کمک بگیرید و آنها را حجیم تر کنید. به این ترتیب دیگر بخار موجود در هوا نمی تواند تاثیری روی موهای شما داشته باشد.

استفاده از حرارت روی مو

همیشه توصیه می شود که استفاده از حرارت را باید روی مو به کمترین حد برسانید ولی توصیه برای خانم هایی که موی فر دارند در فصل تابستان این است که اصلا به موها حرارت ندهند. اگر شما هم جزو افرادی هستند که نیاز به سشوار کشیدن دارید باید درجه سشوار را در کمترین دمای ممکن قرار دهید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود.

از مواد سیلیکونی روی مو استفاده نکنید

باید توجه داشته باشید که این توصیه فقط مربوط به فصل تابستان نیست و شما همیشه باید از موادی که دارای سیلیکون هستند دوری کنید. سیلیکون شاید یک حالت صاف و یکدست به مو بدهد ولی مانند یک عایق عمل می کند و مانع از جذب رطوبت روی مو می شودو در نهایت مو را خشک و سنگین می کند. به همین دلیل باید سیلیکون را از برنامه مراقبت موی فر حذف کنید تا موهای شما زیباتر باشند.

روش های مراقبت از موی فر

مواد مغذی را استفاده کنید

می توان گفت یکی از بهترین روش ها برای حفظ زیبایی موی فر حفاظت از آن در مقابل عوامل اسیب ساز است. بافتن مو یک روش ساده برای جلوگیری از بهم ریختگی و گره خوردن مو به حساب می آید که در طول روزهای گرم هم به خوبی جواب می دهد. ولی اگر پیش از بافتن موهای خود هم یک ماده مغذی و محافظ هم روی آن استفاده کنید سلامت و زیبایی موهای شما تضمین می شود. همانطور که گفتیم روغن جوجویا و دیگر روغن های طبیعی هم قدرت حفاظتی خوبی دارند و می توانند حالتی خوب به موهای شما بدهند.

بهترین ماسک برای مراقبت از موی فر

بهتر است بدانید که ماسک مو تاثیر زیادی بر سلامت و زیبایی مو دارد و بسته به نوع آنها می توانند فواید زیادی برای موهای شما داشته باشند. در این میان موهای فر به دلیل مشکلات خاصی که دارند نیاز بیشتری به استفاده از ماسک دارند و بعضی از انواع ماسک بهترین تاثیر را روی موهای فر دارند که بیشتر برای مراقبت از موی فر توصیه می شود. به صورت کلی یکی از مشکلات رایج موهای فر خشکی آن می باشد که مشکلات دیگری مانند موخوره، وز شدن و شکنندگی را به دنبال خواهد داشت و در واقع استفاده از ماسک هایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارند می توانند باعث حل این مشکلات از جمله رفع وزی مو بپردازند.

شاید این سوال پیش اید که کدام ماسک مو خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی را دارد و پاسخ این است که ماسک هایی که حاوی روغن نارگیل دانه انگور و روغن آووکادو هستند می توانند رطوبت موی فر را حفظ کنند و زیبایی و درخشندگی آنها را بیشتر کنند.

در کنار ماسک های مرطوب کننده ماسک های حالت دهنده هم محصولاتی هستند که برای مراقبت از موی فر توصیه می شوند. این ماسک ها در واقع برای افرادی مناسب هستند که می خواهند موهای فر خود را با جریان هوا خشک کنند و حالتی طبیعی داشته باشد. به صورت کلی ماسک های حالت دهنده بیشتر دارای خاصیت تغذیه کننده ای هستند و حالت طبیعی موهای شما را بدون وز و تخت شدن به آن باز می گردانند و در نتیجه شما موهایی زیبا و مرتب خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی: مدل مو برای موهای فر و وز + 25 مدل زیبای فر شیک

مدل موی فر

در این مطلب شما نمونه هایی از مدل موی فر را مشاهده میکنید امیدواریم مورد پسند شما قرار بگیرد.
نمونه هایی از مدل موی فر

مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر
مدل موی فر

مطالب مشابه را ببینید!