مجله تاپ‌ناز‌

روش و تکنیک ساده اتو کشیدن اصولی لباسها

روش و تکنیک ساده اتو کشیدن اصولی لباسها

در این بخش روشها و تکنیک های ساده اتو کشیدن به صورت اصولی را توضیح می دهیم. به تن کردن لباس مرتب و اتو کشیده می تواند نشان دهنده شخصیت شما باشد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما باشد. با دانستن روش های درست اتو کشیدن، می توانید لباسها را به بهترین شکل اتو بکشید و زمان کمی را صرف این کار کنید.

پوشیدن لباس های صاف و اتو کشیده می تواند به ما حس غرور و افتخار بدهد. ممکن است در حین اتو کردن لباس ها با مشکلاتی روبرو شویم که مطلوب نباشند. باید در نظر داشته باشید که همیشه وقتی یک کار را خوب و با کیفیت انجام می دهید به شما انگیزه می دهد. اگر نحوه اتو کردن لباس ها را بدانید می توانید به صورت اصولی آنها را اتو کنید و در زمان کمی می توانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید.

به طور کل اتو بسیار وقت گیر است و می تواند گاهی خسته کننده باشد ولی با یاد گرفتن اصول آن می توانید این کار را خیلی راحت انجام دهید و حتی از این کار لذت هم ببرید و با پوشیدن لباس های صاف و اتو کشیده حس خوبی داشته باشید. با چند تکنیک ساده که در ادامه آنها را توضیح می دهیم می توانید اتو کردن را راحت تر انجام دهید.

نکاتی که قبل از اتو باید بدانید

قبل از اینکه لباسهایتان را اتو کنید باید یکسری نکات را رعایت کنید که می تواند باعث راحت تر شدن کار شما شود.

دمای اتو

قبل از اتو کشیدن هر لباسی باید دمای اتو تنظیم گردد. اتو کشیدن را با پارچه هایی شروع کنید که نیاز به دمای کمتری دارند. می توانید دمای اتو را با نوع پارچه تنظیم کنید.

میز اتو

باید یک میز مناسب برای اتو انتخاب کنید. این میز می تواند متناسب با قد شما تنظیم گردد تا مفصل شما دچار آسیب نشود. بهتر است میز اتو را با چند لایه پارچه بپوشانید. اگر لباس های بلند را می خواهید اتو کنید برای جلوگیری از زمین خوردن آنها پارچه ای تمیز زیر میز اتو پهن کنید.

پارچه پنبه ای

برای اتو کردن می توانید یک پارچه مرطوب پنبه ای را کنار خود داشته باشید و آن را روی لباس های خود بیندازید تا در اثر حرارت مستقیم خراب نشوند. ولی در نظر داشته باشید که این پارچه نباید رنگ پس بدهد زیرا می تواند رنگ لباس شما را خراب کند.

روش و تکنیک ساده اتو کشیدن اصولی لباسها

نکات حین اتو کشیدن

در حین اتو کشیدن هم باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا حرارت زیاد به لباسها آسیب وارد نکند.

جنس پارچه و نحوه اتو کردن لباسها

همیشه جنس پارچه را در نظر بگیرید. زیرا هر پارچه ای روش اتو زدن خاص خود را دارد. اگر به این نکته بی توجه باشید باعث سوختن لباس خواهید شد. سوختن لباس متفاوت است. یک پارچه می تواند با جمع شدن بسوزد و پارچه دیگر ممکن است برق بیافتد.

پیشگیری از برق افتادن

برای جلوگیری از برق افتادن روی لباس و لکه نشدن لباس با قطرات آب نباید لباس هایتان را مستقیم اتو کنید. برای اتو کردن لباس ها به صورت غیر مستقیم می توانید از یک پارچه تمیز و نخی استفاده کنید و آن پارچه را روی لباس بیندازید و سپس آنها را اتو کنید. همیشه باید سعی کنید با آرامش اتو کنید و اگر روی لباس شما برق افتاد باید سعی کنید آن را با یک دستمال خیس از بین ببرید. باید در نظر داشته باشید که لباس های مشکی خیلی زودتر از باقی لباسهای برق می افتد. برای از بین بردن برق افتادگی ها می توانید مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و با فرچه نرمی روی این برقها بکشید.

بخوانید: روش های اتو کردن لباس با جنس های مختلف

از بین بردن لکه فلزات

اگر لباس شما لک شده و رنگ فلزات روی آنها مانده است می توانید در موقع اتو کردن آنها را از بین ببرید. برای این کار نیاز است لکه را با مقداری نمک و آبلیمو خیس کنید و پس از یک ساعت آن را آب بکشید.

خشک شدن لباس ها

باید در نظر داشته باشید که اگر لباسها خیلی خشک شوند و رطوبت خود را از دست بدهند اتو کردن آنها خیلی سخت می شود. برای از بین بردن این مشکل می توانید لباسها را درون یخچال قرار دهید و پس از یک ساعت آنها را خارج کنید. با این کار رطوبت لازم را بدست می آورید و اتو کشیدن را رای شما آسان می کند.

روش و تکنیک ساده اتو کشیدن اصولی لباسها

کاهش زمان در نحوه اتو کردن لباسها

یکی از مشکلاتی که خانم های خانه دار دارند زمانی می باشد که برای اتو کردن صرف می کنند. برای کم کردن زمان اتو کردن می توانید یک فویل زیر پارچه میز اتو قرار دهید. این کار می تواند گرمای اتو را بیش تر انتقال دهد و چروک های پارچه سریع تر باز می شود

آموزش صحیح نحوه اتو کردن لباسها

بهتر است اتو کردن را در اتاق خواب انجام بدهید تا بتوانید از تخت خواب برای گذاشتن لباس ها استفاده کنید. در اتاق خواب به چوب لباسی و کمد ها دسترسی سریع تری دارید و می توانید زمان اتو کشی خود را کاهش دهید.

  • در هنگام اتو کردن طرف اتو شده لباس را دور از خود و در طرف دیگر قرار دهید.
  • برای جلوگیری از کش آمدن لباس ها بهتر است لباس ها را در راه آن ها اتو کنید.
  • برای ایست بهتر لباس ها ابتدا می توانید درز ها را از سمت چپ لباس ها اتو کنید.
  • برای جلوگیری از چروک شدن سر آستین ها و یقه می توانید آن ها را از سمت چپ اتو کنید و سپس از سمت راست اتو را بکشید.
  • در نظر داشته باشید که اگر لبه به وسط لباس ها چین بیفتد می توانید با اتو چین ها را انتقال دهید.
  • لباس های مات را از درون و لباس های براق را از بیرون اتو کنید.
  • لباس های خیلی ضخیم را می توانید یک بار از درون و یک بار از بیرون اتو کنید.
  • برای لباس های آکرلیک و کشباف که نم دار هستند نباید اتو را روی آن ها حرکت دهید. برای این لباس ها باید فقط اتو را روی آن ها فشار دهید تا خشک شود.
  • حرکت دادن اتو در صورتی که این لباس ها گرم و نم دار می باشند می تواند باعث گشاد شدن و کش آمدن این لباس ها شود و همچنین می توانند باعث بهم ریختن فرم لباس شوند.
  • در نظر داشته باشید که نباید لباس های مخمل را اتو کنید. برای اتو کردن آن ها فقط باید از بخار استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که نباید اتو با این لباس ها تماس پیدا کند.
مطلب پیشنهادی: طرح گلدوزی سنتی + تصاویر انواع طرح های گلدوزی روی لباس و پارچه

نحوه اتو کردن لباس ها «شلوار»

برای سریع تر اتو زدن شلوار می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

  • ابتدا می توانید جیب شلوار را اتو کنید. برای جلوگیری از افتادن خط آستر می توانید آن را خارج کنید و جیب را اتو کنید.
  • سپس می توانید کمر شلوار را اتو کنید
  • برای خط انداختن روی شلوار های خود می توانید آن ها را از پهلو اتو کنید.
  • در نظر داشته باشید که برای خط شلوار باید دقیقا همان خط قبلی را تکرار کنید.
  • برای اتو کردن پاچه های شلوار می توانی آن ها را از همان پهلو اتو بزنید.
  • برای آهار دادن به شلوار های خود می توانید اسپری مخصوص را که شامل یک قاشق غذا خوری آرد ذرت و ۲ لیوان آب می باشد را با هم مخلوط کنید روی شلوار خود اسپری کنید.

نحوه اتو کردن لباسها (پیراهن)

در هنگام اتو کردن هر لباسی باید دمای اتو را بر حسب نوع پارچه تنظیم کنید. این دما ها روی برچسب های لباس ها گذاشته می شود.

  • ترتیب اتو کشیدن در لباس های زنانه یقه، سر شانه، آستین، جلوی پیراهن، پشت پیراهن و در آخر هم دامن پیراهن را باید اتو کنید.
  • به دکمه های متصل به پارچه دقت کنید تا در برابر حرارت آسیب نبینند.
  • چین های لباس ها و دامن را با دقت اتو بزنید تا آسیب نبیند.
  • برای اتو زدن دامن لباس باید آن را از پایین با بالا اتو کنید.

نحوه اتو کردن لباسها بدون اتو

اگر اتو در دسترس شما نیست و لباس های شما چروک شده اند می توانید لباس ها را در پشت در حمام آویزان کنید و آب گرم حمام را باز کند تا حمام بخار بگیرد. این بخارها کمک می کند تا چین و چروک لباس های شما تا حد زیادی باز شود و از بین برود. باید در نظر داشته باشید که این راه می تواند آب زیادی را هدر دهد و مناسب برای استفاده نیست.

مطلب مشابه: چطور کف اتو را که سیاه شده و لکه گرفته را تمیز کنیم؟

مطالب مشابه را ببینید!