مجله تاپ‌ناز‌

رویش مجدد مو با طب سنتی + روش های طبیعی برای رشد دوباره موها

رویش مجدد مو با طب سنتی

ریزش مو یکی از معضل های رایج برای هر انسان و به خصوص مردان است و اگر شما هم دچار ریزش مو شده اید نگران نباشید زیرا با روش های طبیعی می توانید باعث رشد مجدد موهای ریخته شده شوید. در ادامه روش های طبیعی برای رویش مجدد مو را مشاهده می کنید.

رویش مجدد مو با روش های طبیعی

ریزش موی سر در هر سنی برای زنان و مردان پیش می آید که می تواند به دلایل مختلفی همچون استرس، رژیم لاغری و … در ریزش مو تاثیر می گذارد. در ادامه این مطلب روش های خانگی و طبیعی برای رویش مجدد مو را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

ریزش موی سر یک مشکل شایع در میان افراد است و می توانید با کمک مواد طبیعی و ماسک های طبیعی ضد ریزش مو سر این مشکل را حل کنید. در ادامه لیست مواد طبیعی برای رویش مجدد مو را معرفی کرده ایم.

یکی از روش های مقرون به صرفه برای رشد دوباره موهای ریخته شده استفاده از گیاهان دارویی و مواد طبیعی است که این مواد عارضه جانبی ندارند. به جای استفاده از مواد شیمایی برای رویش مجدد مو می توانید از روش های طبیعی و خانگی مقرون به صرفه برای رویش و تقویت مو استفاده کنید.

تهیه شامپوی گیاهی با آلوئه ورا، نارگیل و گندم

با این مواد طبیعی و بدون ضرر می توانید شامپوی گیاهی جدید را تهیه کنید و باعث رشد موهای ریخته شده شوید.

مواد لازم

  • پودر جوانه گندم : ۱/۴ فنجان
  • عصاره آلوئه ورا : ۱/۴ فنجان
  • شیر نارگیل : ۱/۴ فنجان ( مایع شیری رنگ موجود در درون میوه نارگیل )

طرز تهیه شامپو

مواد را در ظرفی مناسب با هم مخلوط کنید و سپس این مواد را به عنوان شامپو برای شستن مو استفاده کنید. می توانید با ماساژ دادن پوست سر خود با این شامپو طبیعی فولیکول های موها را تحریک کنید و در نتیجه باعث رشد موها شوید.

روش استفاده از شامپوی گیاهی

در ابتدا شامپو را با کف دست روی سر بریزید و سپس به کمک انگشتان شامپو را روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید که شامپو به مدت 20 دقیقه روی موهای شما بماند.

پس از مدت زمان مذکور موها را با آب ولرم بشویید.

بخوانید: از ریزش مو خسته شده اید؟ این 14 نکته را برای جلوگیری از ریزش مو رعایت کنید

رویش مجدد مو با طب سنتی

نعناع و آب برای رویش مجدد مو ها

این مواد طبیعی باعث رشد بیشتر موها می شوند. روغن و عصاره نعناع را می توانید از داروخانه تهیه کنید. در ابتدا 3 قاشق چای خوری آب را در ظرف کوچک بریزید و سپس 3 قطره از روغن یا عصاره نعناع را به آب اضافه کنید و بعد از اینکه این مواد را با هم مخلوط کردید سر انگشتان دو دست را با مخلوط این مواد طبیعی آغشته کنید و سپس سر خود را با مخلوط این مواد با انگشت ماساژ دهید می توانید مخلوط آب و روغن نعناع را خیلی آرام روی سر خود بریزید و پوست سر را ماساژ دهید.

این عصاره می تواند موهای شما را تحریک کند و باعث تقویت موها خواهد شد.

استفاده از روغن زیتون و عصاره اسطوخودوس

استفاده از روغن زیتون و عصاره اسطوخودوس باعث می شود که موهای شما بسیار پر پشت شوند و شوره مو هم با این روش از بین می رود.

مواد لازم

  • عصاره اسطوخودوس : ۱ فنجان
  • روغن زیتون خالص : ۱ فنجان

طرز تهیه و روش مصرف 

برای تهیه کردن این لوسیون مو شما به یک ماه زمان نیاز دارید  ابتدا مواد لازم ذکر شده را با یکدیگر مخلوط کنید سپس آن ها را در درون بطری تیره رنگی بریزید توجه داشته باشید که نباید به مخلوط این مواد نور برسد سپس بطری را در طبقه پایین یخچال خود قرار دهید و اجازه دهید که به مدت ۳ الی ۴ هفته بطری در درون یخچال بماند. بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید از این لوسیون هر شب برای ماساژ موهای خود استفاده نمایید. برای استفاده از این لوسیون باید ساقه موها و پوست سر خود را به آرامی با آن ماساژ دهید و سپس کلاه حمام یک بار مصرف را بر روی موهای خود قرار دهید تا از آلودگی موها محافظت شود.

این لوسیون را در هنگام خواب استفاده نمایید و صبح بعد از بیدار شدن موهای خود را به کمک شامپو گیاهی بشویید و آبکشی کنید.

چگونه از گیاه آلوئه ورا برای رشد مجدد مو ها استفاده کنیم ؟

  1. می توانید ژل این گیاه را بر روی قسمت های کم مو و یا فاقد موی سر خود بمالید
  2.  شامپوهای گیاهی آلوئه ورا را بخرید با کمک آن ها موهای خود را شستشو دهید بهتر است این شامپو ها حاوی جوانه گندم و شیر نارگیل باشد تا موهای شما به خوبی تقویت شود و می توانید به روشی که در این مطلب گفته شد این شامپو را خودتان در منزل تهیه کنید.
  3. اگر موهای شما موخوره دار می توانید ژل این گیاه را بر روی انتهای تارهای موی خود بمالید
  4. استفاده از لوسیون آلوئه ورا نیز برای رویش مجدد مو مناسب است و هم چنین می توانید این لوسیون را به همراه ژل گیاه آلوئه ورا استفاده نمایید.

رزماری

استفاده از این روغن به منظور درمان ریزش مو گزینه بسیار مناسبی است و در واقع روغن رزماری از پرطرفدار ترین روغن ها در بین افراد می باشد که به منظور رفع این مشکل از آن استفاده می کنند، فقط کافی است چند قطره از این روغن را به روغن دیگر مانند نارگیل اضافه کرده و قبل از شستن موها کف سر و ساقه مو ها را به آن آغشته نمایید از این روش در طول هفته چند بار استفاده کنید.

لیمو

می توانید به منظور رویش مجدد موهایتان از لیمو کمک بگیرید، پانزده دقیقه پیش از رفتن به حمام بر روی کف سر آب یک لیموی تازه را بمالید و همچنین می توانید از ترکیب این روغن با دیگر روغن ها به عنوان ماسک بهره مند شوید.

روغن چریش

می توانید به منظور درمان ریزش موهایتان از روغن چریش استفاده نمایید، پیش از استفاده آن را گرم کرده  و دو تا سه قطره از آن را بر روی کف دست ریخته سپس مستقیم آن را بر روی موها و کف سر بمالید و موهایتان را برای پنج دقیقه ماساژ دهید و با کمک یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از زمان یک ساعت با آب گرم موهایتان را بشویید، از این روش هفته ای دو بار استفاده کنید.

نکته : امکان دارد این روغن بوی خوشایندی نداشته باشد.

پیاز

پوست یک عدد پیاز را گرفته و آن را بشویید سپس به قطعات کوچک برش داده و آب آن را بگیرید و بر روی پوست سر و موهایتان به مدت پنج دقیقه بمالید و با کمک کلاه حمام موهایتان را پوشانده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت با شامپو موهایتان را بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای دو بار از این روش کمک بگیرید.

سیر

شش تا هشت عدد سیر را به قطعات ریز برش داده و سپس آن را له کنید و با مقداری آب مخلوط نمایید حالا محلول حاصل را بر روی سر و موهایتان ماساژ داده و اجازه دهید به مدت سی دقیقه بماند، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب هفته ای دو بار از این روش استفاده نمایید.

در این مطلب گیاهان و مواد طبیعی مفیدی را برای رویش مجدد مو را ملاحظه کردید شما می توانید با کمک این روش ها به رشد موهای ریخته شده خود کمک کنید. استفاده از روش های طبیعی رویش مو نسبت به روش های درمانی شیمیایی نیاز به مدت زمان طولانی تری دارد ولی از مهم ترین عوامل مثبت استفاده از روش های طبیعی این است که مواد طبیعی هیچ گونه آسیبی را به پوست سر و موهای شما وارد نمی کنند، به منظور آشنایی بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطلب پیشنهادی: دلیل ریزش مو در 25 سالگی و راه های جلوگیری از ریزش مو

مطالب مشابه را ببینید!