مجله تاپ‌ناز‌

رژیم شیر و خرما | طرز تهیه معجون عالی برای لاغری و سلامتی

رژیم شیر و خرما همان گونه که از نام آن پیدا است برای لاغری عالی است و می توانید چندین بار در روز شیر و خرما را مصرف کنید و در نهایت تاثیر آن را بر سلامت و کاهش وزن خود مشاهده نمایید.

مزایای رژیم شیر و خرما

رژیم شیر و خرما یک رژیم لاغری سریع و کوتاه مدت است که سموم بدن را پاکسازی می کند. ترکیب این دو ماده مغذی در کنار هم می تواند یک معجون قوی و مفید بسازد که باعث لاغری شما می شود. البته این رژیم هم مانند رژیم کتو یا رژیم دانمارکی و کانادایی دارای مزایا و معایبی است.

رژیم شیر و خرما یک رژیم طولانی مدت و همیشگی می باشد. چنانچه می خواهید کاهش وزن داشته باشید پس می توانید این رژیم را تا دو هفته استفاده کنید و نتایج آن را ببینید.

فواید شیر و خرما در بدنسازی

مصرف شیر و خرما به صورت ناشتا می تواند باعث تامین انرژی بدن ورزشکاران شود. خرما دارای آهن و فولات است و شیر هم کلسیم زیادی دارد که برای درمان کم خونی هم مناسب هستند. حالا تصور کنید که این دو ماده غذایی با هم ترکیب شوند و چه معجون پر سودی را می سازند. مصرف شیر و خرما به صورت ناشتا، خونساز است و جذب مواد معدنی را آسان می کند. پس این سوپر معجون لاغری و انرژی زا بهترین گزینه برای ورزشکاران و به خصوص بدنسازان است.

خرما دارای انواع ویتامین مانند A، B، C و E است، همچنین در این ماده غذایی، کلسیم، فسفر، آهن، ید و منیزیم هم وجود دارد. شاید نخستین خاصیت خرما افزایش پیدا کردن سطح انرژی بدن است. منیزیم موجود در این ماده خواص ضد سرطانی دارد. خرما می تواند بینایی و شنوایی را تقویت کند و دردهایی مانند درد کمر، درد مفاصل، درد سینه را از بین ببرد و عفونت را رفع کند. همچنین مصرف مرتب خرما می تواند باعث تقویت حافظه افراد شود.

رژیم شیر و خرما

خواص شیر

شیر خیلی زود جذب بدن می شود و هضم آن هم خیلی آسان است. مصرف شیر برای تقویت مغز، اعصاب و سلامت استخوان ها ضروری است. اگر به صورت منظم شیر کم چرب و لبنیات مصرف کنید، از خطر دیابت نوع 2 در امان خواهید بود.

نوشیدن شیر به صورت روزانه، شما را از شر انواع سرطان مانند سرطان سینه و سرطان روده در امان نگه می دارد و خطر حمله قبلی و سکته را کمتر می کند. در مصرف شیر نباید زیاده روی کرد زیرا می تواند باعث نفخ، به هم ریختگی هورمون ها، سرفه و آبریزش بینی هم بشود.

مطلب مشابه: 10 مورد جالب در مورد خرما و خواص شگفت انگیز خرما

رژیم لاغری شیر و خرما ( رژیم ۱۲ روزه )

عمر این رژیم کوتاه است؛ ( ۷ ، ۱۲ تا ۱۴ روز )؛ یکی از معایب رژیم های لاغری کوتاه مدت این است  که ممکن است به سرت چربی سوزی کنید ولی زمانی که دوره رژیم تمام شد، باز به وزن قبلی برگردید. اگر اصرار دارید که این رژیم غذایی لاغری را امتحان کنید پس دستور غذایی زیر را در نظر داشته باشید:

برنامه غذایی رژیم شیر خرما

این رژیم همان گونه از نامش پیدا است دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی است ولی ممکن است کل مواد غذایی مورد نیاز بدن را نداشته باشد. پایه اصلی این رژیم شیر، خرما و میوه می باشد. برای تنوع بیشتر وعده شام را می توانید مقداری متفاوت میل کنید.

  1. صبحانه
    ۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما + ۱ عدد میوه فصل
  2. ناهار
    ۲ لیوان شیر کم چرب + نصف موز + ۲ عدد خرما
  3. عصرانه
    1 لیوان شیر کم چرب + ۱ عدد خرما + ۱ عدد میوه فصل
  4. شام
    نصف سینه مرغ کباب‌شده یا آب‌پز + ۱ سیب‌زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + ۱ کاسه کوچک سالاد ( کاهو، هویج، گل کلم، اسفناج، کرفس ، خیار، گوجه و … ).

نکات لازم در مورد رژیم شیر و خرما

  • در این رژیم برای تنوع بیشتر به جای مرغ می توانید از کمی گوشت کبابی بدون چربی یا دو عدد تخم مرغ یا یک عدد ماهی کوچک کبابی استفاده کنید.
  • در این رژیم غذایی می توانید یک قاشق غذاخوری ماست را به سالاد اضافه کنید.
  • همان گونه که گفتیم این معجون می تواند سطح انرژی را مانند یک فنجان قهوه افزایش دهد. پس افرادی که انرژی بیشتری دارند می توانند در طول روز کمی ورزش کنند تا دچار خشکی و گرفتگی عضلات نشوند.

مطالب مشابه را ببینید!