مجله تاپ‌ناز‌

رژیم لاغری انگشتی برای کاهش وزن خیلی سریع فقط در 5 روز

در رژیم لاغری انگشتی سریع پنج روزه، طبق دستوراتی که در ادامه توضیح داده ایم می توانید از یک برنامه تغذیه ای مناسب بهره ببرید و چربی های اضافه بدن را خیلی سریع از بین ببرید.

یکی از روش های کاربردی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافه اطراف شکم و پهلو استفاده کردن از یک رژیم لاغری و اصولی است. به همین دلیل جدیدترین نوع رژیم کاهش وزن سریع با توجه به اندازه کف دست شما صورت می گیرد و به آن رژیم انگتشی 5 روزه گفته می شود. طبق مطالعات استفاده از اندازه انگشت و کف دست می تواند برنامه غذایی سریع و عالی برای کاهش وزن باشد. این نوع رژیم را به اندازه دست افراد طراحی کرده اند و آن را رژیم لاغری انگشتی می نامند که با توجه به کف دست تعیین می شود که چه میزان مواد غذایی برای بدن شما مورد نیاز است.

رژیم لاغری انگشتی 5 روزه

بر طبق گفته های یک پزشک تغذیه که می گوید بعضی از افراد نمی دانند از یک ماده غذایی و خوراکی چه میزان مصرف کنند و همین موضوع مشکل ساز سلامتی و تناسب اندام می شود. میزان مصرف مواد غذایی کالری سوز در چربی سوزی و لاغری بدن را دچار نوسان می کند.

کره یا روغن به میزان انگشت شست:

در این برنامه غذایی استفاده از کره بادام زمینی، کره حیوانی، روغن نباتی و روغن زیتون نباید بیش از یک قاشق باشد. طبق نظر متخصصین تغذیه که گفته اند مصرف این دسته از مواد غذایی باید طوری باشد که در معده شما گوشه ای کوچک به خود اختصاص دهد. پس برای کاه دوران لاغری روزانه به همین اندازه روغن مصرف کنید.

کیک به مقدار دو انگشت اشاره:

برای کاهش وزن و کم کردن چربی شکم و چهلو بهترین میزان مصرف کیک به اندازه دو انگشت است. کیک و نان های روغنی بخشی از اسنک های محبوب ستند که نباید زیاد مصرف شوند. حد توصیه شده آن در هر واحد به میزان دو انگشت اشاره معادل 185 کالری است.

شکلات به مقدار یک انگشت اشاره:

برای مصرف میزان شکلات در برنامه غذایی به اندازه یک انگشت که برابر است با 100 کالری این مقدار انرژی و کالری در یک تکه کوچک از خوراکی شیرین خوشمزه به اندازه دو واحد از آن را در رژیم 5 روزه خود بگنجانید.

پنیر به اندازه دو انگشت شست:

در قانون رژیم لاغری انگشتی آماده است که پنیر به میزان دو انگشت معادل سی گرم که بخشی از کلسیم بدن را تامین می کند. در رژیم لاغری 5 روزه بیشتر از این مقدار توصیه نمی شود زیرا برای کوچک کردن شکم مناسب نمی باشد.

رژیم لاغری انگشتی

گوشت به اندازه کف دست:چ

در رژیم لاغری سریع انگشتری به میزان کف دست بسته به هر نوع گوشتی که مایل هستید می توانید استفاده کنید. پروتئین مورد نیاز بدن میزان تعیین شده را 100 گرم یعنی به حدود کف دست به ضخامت مقوا دو لایه در یک روز کافی می باشد. مصرف بیش از 500 گرم گوشت قرمز در هفته ممنوع است.

ماهی سفید به اندازه کف دست:

میزان مصرف ماهی در رژیم کاهش وزن به اندازه یک دست کامل یا معادل 150 گرم به دلیل داشتن چربی امگا 3 و املاح معدنی یکی از موردهایی است که در برنامه غذایی افراد برای کاهش وزن موثر می باشد. با توجه به نیازهای مختلف بدن به املاح معدنی و سلنیوم موجود در ماهی سفید و مصرف تن باید به صورت مداوم در برنامه غذایی وجود داشت هباشد.

رژیم لاغری انگشتی

اسفناج به مقدار دو کف دست:

اسفناج خام به میزان 80 گرم که معادل دو کف دست است در این رژیم توصیه شده است. این میزان اسفناج خام چون از سبزیجات مفید است پخت آن توصیه نمی شود. مصرف 2 برابری این سبزی را متخصصان نسبت به گوشت قرمز تایید کرده اند که روزانه به میزان دو کف دست از آن می توانید استفاده کنید.

میوه به مقدار دو کف دست:

مصرف میوه های ریز و کوچک مانند زردآلو، آلبالو، توت فرنگی و گیلاس به اندازه دو کف دست یا معادل 250 گرم باعث تامین بخشی از نیاز دوره رژیم می شود. مصرف این دسته از میوه ها 3 بار در هر 5 روز توصیه می شود. در مورد میوه های بزرگ تر هم نسبت به کالری هر کدام قابل استفاده می باشند.

بروکلی به مقدار یک مشت:

کلم بروکلی بسیار با اهمیت است و می تواند خیلی سریع چربی سوزی کند. کلم بروکلی برای کاهش وزن عالی است و باید در رژیم غذایی افراد جای بگیرید وملی مصرف زیاد از حد آن توصیه نمی شود. استفاده به اندازه 2 بار در هفته به میزان 80 گرم در این 5 روز کافی است.

رژیم لاغری انگشتی

ماکارونی و پاستا به میزان یک مشت:

در رژیم لاغری ماکارونی باید به اندازه 1 مشت بسته باشد و شاید به نظر شما کم باشد ولی بعد از پختن دو برابر می شود. این میزان ماکارونی وزنی به اندازه 75 گرم دارد که با کالری 219 نباید بیش از این مقدار میل شود زیرا باعث چاقی می شود.

رژیم لاغری انگشتی

مغز و آجیل به میزان یک کف دست نیمه باز:

در برنامه لاغری انگشتی به اندازه یک کف دست نیه گود شده می تواند انواه دانه و آجیل های روغنی را استفاده کرد. این دانه ها یکی از بهترین وراکی ها برای جذب املاح معدنی ضروری برای بدن هستند. که باید با اندازه استاندارد مورد نیاز بدن قرار بگیرند این دسته از خوراکی ها را یک به یک بخورید و با مشت نخورید.

سیب زمینی به اندازه یک مشت بسته کامل:

با توجه به رژیم لاغری سیب زمینی باید به میزان یک مشت بسته استفاده شود که تقریبا معادل 220 کالری آزاد سازی شده است. نباید بیشتر از آن را مصرف کرد زیرا دچار اختلال در کاهش وزن می شود. این مقدار سیب زمینی در برنامه رژیم غذایی 5 روزه شما کافی است.

مطالب مشابه را ببینید!