مجله تاپ‌ناز‌

زاویه سازی و فرم دهی فک + اطلاعات از این روش زیبایی و عوارضی که دارد

زاویه سازی فک و فرم دهی فک جزو جراحی های زیبایی پرطرفدار است و امروزه جزو اصول زیبایی استاندارد و یکی از معیارهای زیبایی در دنیا است که البته هم برای مردان مناسب است و هم خانمها این عمل زیبایی را انجام می دهند. در ادامه اطلاعات کامل در مورد زاویه سازی فک و عوارض آن را آماده کرده ایم.

زاویه ها و فرم صورت جزو عوامل مهم است که می تواند بر زیبایی شما تاثیر زیادی داشته باشد و به ژنتیک و نژاد فرم فک در افراد بستگی دارد و بر اثر عواملی مانند پیری، چاقی و … و با گذشت زمان ممکن است دچار تغییرات شود و در واقع با زیاد شدن سن، کم شدن تراکم استخوان، جمع شدن چربی زیر جلدی، شل شدن پوست باعث به هم ریختگی تناسب صورت می شود.

در مورد زاویه سازی فک

با ایجاد یک سری تغییرات در زاویه های فک پایین در مردان و زنان می توان شکل فکر را به تناسب رساند و باعث زیبایی بیشتر زنان و مردان می شود. در مردان این زاویه بیشتر است و به همین دلیل خانمها در صورت تشدید یافتن زاویه، فک باعث می شود که صورتی مردانه داشته باشند و بر اساس معیارهای زیبایی موجود در اروپا و آمریکا  صورت زیبا صورتی است که به صورت کامل گرد نباشد و مقداری زاویه داشته باشد، در ادامه شما را با این نوع جراحی زیبایی بیشتر آشنا می کنیم.

زاویه دار کردن فک با چه هدفی صورت می گیرد؟

هدف از انجام دادن زاویه دهی به فک این است که اجزای صورت تقارن بگیرند که بر اساس فرم صورت و میزان چربی و همچنین نسج بدن اقدام به این جراحی زیبایی می کنند که افزایش حجم مناطق دارای کمبود حجم یا کاهش حجم مناطق بسیار برجسته دو پایه گلی این نوع جراحی می باشند.

با توجه به میزان زاویه ای که فک هر شخص دارد می توان نتیجه گرفت که از کدام روش برای زاویه سازی فک باید استفاده کرد. اگر زاویه صورت به دلیل کمبود نسج نرم و استخوان از بین رفته است از روش های جایگزینی نسج استفاده می شود به این صورت که از نسج طبیعی بدن مانند غضروف، استخوان، چربی یا از پروتزهای مصنوعی سازگار با بدن برای انجام این روش استفاده می شود تا این منطقه از فک پر شود و زاویه دار شود.

fak 1

روش های برجسته کردن فک و زاویه دادن به آن

برای زاویه سازی فک از چند روش مختلف استفاده می شود که شامل:

 

پروتز فکی

استفاده کردن از پروتز فکی یکی از روشهای رایج برای برجسته کردن فک است و انواع و شکلهای مختلفی دارد که پروتز مناسب توسط جراح پس از آنالیز صورت انتخاب می شود به این صورت می باشد که در دو طرف لب پایینی برش های داخلی ایجاد می شود و در داخل دهان جاگذاری و با پیچهای ریز در محل محکم می شوند که نتیجه حاصل پس از جراحی را می توانید خیلی سریع مشاهده کنید.

تراشیدن چربی

در افرادی که چاق هستند زاویه سازی فک با از بین بردن چربی های دهان و فرم دادن با تراش انجام می گیرد که شکل زاویه فک نمایان می شود و در واقع چربی زیر فک باعث افتادگی گونه ها و پیری در فرد خواهد شد و در صورت کوچک بودن چربی زیر فک با روش تجزیه می توانید آن را تخلیه کنید و اگر چربی بزرگ باشد باید لیپوساکشن را با لیفتینگ صورت استفاده کنید.

fak 2

تزریق ژل و بوتاکس

این روشهای اصلاح فک این است که می توان در قسمتهایی مانند زاویه فکی و خطوط فکی ژل تزریق نمود و در نتیجه خطوط را برجسته کرد که پزشک با کمک بی حسی موضعی این روش را انجام می دهد و هدف از این روش این است که حجم از دست رفته صورت را برگردانده و به چهره حالت زیبایی دهد.

بخوانید: چگونه بدون جراحی می توان به صورت شکل و فرم دلخواه را داد؟

لیفت با نخ

لیفت با استفاده از نرخ روش دیگری است که برای بعضی از افراد که مایل هستند از این روش استفاده کنند در یک دوره مشخص به منظور تولید کلاژن از فیبر های تجزیه پذیر استفاده می شود این روش سبب افزایش تولید الاستین و کلاژن می شود و به سفت و محکم شدن پوست کمک می کند و در نتیجه باعث لاغر و تراشیده شدن صورت می شود و همچنین باعث برجسته تر شدن خط فک می شود که باید در مورد استفاده از این روش گفت تغییرات شگفت انگیزی مانند دیگر روش های جراحی پلاستیک بر روی ظاهر فرد ایجاد نمی کند و نمی توان از این روش توقع تغییر زیاد و ماندگار داشت.

مراقبت های لازم پس از جراحی زاویه سازی

بعد از جراحی برای کاهش تورم و عفونت معمولا در هفته اول اقدامات مراقبتی مورد نیاز است که دو هفته پس از جراحی روند کاهشی تورم پس از جراحی شروع می شود و به مدت 4 هفته به طول می انجامد که این مراقبت های شامل:

  • بالا نگه داشتن سرتان به مدت یک تا دو هفته به خصوص در زمان خوابیدن
  • مصرف داروهای تجویز شده بر طبق تجویز دکتر
  • استفاده از پمادهای مخصوص و قرار دادن کمپرس سرد بر روی نواحی تحت درمان
  • در صورت داشتن زخم داخل دهان شستن آن به صورت منظم و یا قرقره کردن پس از هر وعده غذایی
  • استفاده از یک رژیم غذایی نرم به مدت دو تا سه هفته
  • خودداری از فعالیت شدید جسمی

fak 3

آشنایی با عوارض زاویه دار کردن فک

استفاده از این نوع جراحی زیبایی مانند دیگر جراحی ها دارای عوارضی نیز می باشد که عبارتند از :

  • لخته شدن خون
  • درد
  • کند بودن روند بهبود
  • عفونت
  • تغییر در ظاهر پوست
  • عوارض مربوط به بیهوشی

در برخی موارد جایگذاری پروتز فک سبب بی حسی لب پایینی می شود که پس از مدتی این مشکل برطرف می شود

fak 4

آیا ماساژ به زاویه دار کردن فک کمک می کند؟

فک دارای عضله ای است که نقش زیادی در زاویه دار شدن فک دارد و بیشتر مردانی که این عضله در فک آنها قوی است، شکل صورتشان زاویه درا و برجسته است. این عضله در خانمها ضعیف است و با استفاده از ورزش و ماساژ می توانند باعث تقویت این عضله و برجسته شدن آن شوند ولی باید گفت مانند جراحی تاثیر زیادی در برجسته کردن صورت ندارد.

 

مطالب مشابه را ببینید!