مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی محسن چاوشی ؛ زندگی شخصی و عکس های همسر سابق و ماجرای جدایی

محسن چاوشی یکی از خواننده های خوش صدا است که در شروع خوانندگی به دلیل تقلید از صدای سیاوش قمیشی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بود، ولی با گذشت زمان او حرفه ای تر و معروف تر شد. در ادامه اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی و هنری این خواننده را می خوانید. پس اگر به محسن چاوشی علاقه دارید در ادامه متن همراه سایت بزرگ تاپ ناز باشید.

photo 2024 03 09 17 27 10

زندگی محسن چاوشی

محسن چاوشی حسینی معروف به محسن چاوشی متولد 8 مرداد سال 1358 در شهر خرمشهر است او خواننده، تهیه کننده موسیقی، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده سبک پاپ و راک می باشد.

محسن چاوشی

زندگی محسن چاوشی و خانواده اش در خرمشهر

محسن چاوشی در شهر خرمشهر متولد شد و اصالت کردتبار دارد که به دلیل شرایط کاری پدش ک در شرکت نفت کار می کرد به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن در این شهر متولد شد. او فرزند پنج خانواده است و دو خواهر و سه برادر دارد. پس از اشغال شدن خرمشهر در زمان جنگ، خانواده او به شهر کرمانشاه سپس مشهد و در آخر به تهران مهاجرت کردند.

محسن چاوشی

دستفروشی کردن

محسن چاوشی پس از اینکه درس را رها کرد به دور از چشم خانواده شروع به کار کرد تا از شرایط سختی که داشت رها شود، او شروع به فروش ادویه و سوغاتی های مشهد کرد و حتی زمانی هم سیگار می فروخت.

محسن چاوشی

ازدواج با اسپاکو یوسفی

محسن چاوشی در سال 1388 با اسپاکو یوسفی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک پسر به نام زانکو چاوشی می باشد.

محسن چاوشی

محسن چاوشی

شروع فعالیت حرفه ای

محسن چاوشی بعد از گرفتن دیپلم حسابداری و طی کردن دوره سربازی، فعالیت حرفه ای اش را در زمینه موسیقی در سال 1382 با انتشار نخستین آلبومش شروع کرد.

محسن چاوشی

انتشار نخستین آلبوم

او آلبوم نفرین را در سال 1382 روانه بازار کرد و بعد از اخذ مجوز در سال 1387 آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد. محسن چاشی بیشتر از 150 موسیقی منتشر کرده است که شامل 11 آلبوم و چند تک آهنگ می باشد.

محسن چاوشی

خواندن در فیلم سنتوری و معروف شدن این فیلم

محسن چاوشی خواننده و آهنگساز فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی است.

محسن چاوشی

محسن چاوشی دربارهٔ نحوهٔ ضبط صدایش برای آهنگ‌های فیلم سنتوری می‌گوید:

چاره‌ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق‌هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در، یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد

عکس "محسن چاوشی و همسرش"

او یک قطعه برای تیتراژ پایانی فیلم سینمایی لامپ 100 به کارگردانی سعید آقاخانی را خوانده است.

محسن چاوشی ترانه های سریال شبکه نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی را هم خوانده است که آهنگ کجایی او بسیار شنیده شد.

محسن چاوشی

کنسرت محسن چاوشی

از زمانی که آلبوم نفرین را منتشر کرد، شایعات زیادی مبنی بر برگزاری کنسرت توسط چاوشی شنیده شده است و عده ای هم دست به سوء استفاده در این مورد کرده اند.

محسن چاوشی بعد از گرفتن مجوز در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی اش، در تاریخ اردیبهشت سال 1388 طی نامه ای به طرفدارانش اعلام کرد که پس از پخش آلبوم ژاکت، کسنسرت برگزار می کند که تا به حال این اتفاق رخ نداده است. گفته می شد که شهاب اکبری مسئول جمع آوری گروه برای کنسرت محسن چاوشی است که احتمال دارد پس از او فردی دیگری مسئولیت این کار را به عهده بگیرد.

محسن چاوشی

محسن چاوشی

اجرای زنده محسن چاوشی

محسن چاوشی به صورت تمرینی دو ترانه زخم زبون و خاکستر را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده است. محسن چاوشی در تاریخ تیر سال 1395 برای نخستین بار قسمتی از قطعه متاسفم برات را به صورت زنده اجرا کرد و در صفحه اینستاگرامش قرار داد.

محسن چاوشی

همکاری نکردن با ابراهیم حاتمی کیا

محسن چاوشی قرار بود تیتراژ فیلم چ به کرگردانی ابراهیم حاتمی کیا را بخواند، ولی به دلیل اظهارات حاتمی کیا در نشست خبری فیلم چ که در این مورد گفته بود :

فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با چ ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و در نهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ

محسن چاوشی پس از این اظهارات ابراهیم حاتمی کیا در اینستاگرام گفت :

به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب دربارهٔ نحوه همکاری بنده با پروژه چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد.

محسن چاوشی

نارضایتی از پخش آثار در صدا و سیما

بعد از پخش شدن ریمیکس آهنگ قطار و عروس من در بخش نظرسنجی برنامه هفت ترانه شبکه شما و همچنین پخش آهنگ قطار به عنوان تیتراژ برنامه ساعت 25 از شبکه پنج صدا و سیما،محسن چاوشی بیانیه ای صادر کرد.

او گفت که برای هیچ کدام از قطعات آلبون از من اجازه ای گرفته نشده است.

محسن چاوشی

حضور در کنسرت دیگر خواننده ها

محسن برای نخستین بار در طول فعالیت هنری اش در میان مرد و در کنسرت مهدی یراحی در سال 1392به عنوان مهمان حضور پیدا کرد که ویدیویی هم از حضور او منتشر شد و جنجال به پا کرد. اگر چه تا پیش از این گفته می شد، محسن چاوشی چند بار به شکلی پنهانی در کنسرت بعضی از خوانندگان مختلف حضور پیدا کرده است.

محسن چاوشی

عدم همکاری در فیلم سنتوری 2

محسن چاوشی پیشنهاد همکاری در پروژهٔ «سنتوری مرد پاییزی» اثر داریوش مهرجویی (کارگردان بزرگ سینما) را به صورت غیرمستقیم و محترمانه رد کرد. وی با درخواست مبلغی عدم رضایت خود را به مهرجویی نشان داد که با واکنش شدید وی روبرو شد. جالب توجه است که پس از آن بهرام رادان (بازیگر نقش اول فیلم)، اردوان کامکار (نوازنده ساز سنتور) و یاس (خواننده به نام هیپ هاپ) نیز درخواست مهرجویی را برای حضور در این فیلم رد کردند.

محسن چاوشی

ادعای دستگاه بودن صدای محسن چاوشی

در جریان فصل دوم برنامه استیج که از شبکه من و تو پخش می شد، شهرام آذر ادعا کرد که صدای محسن چاوشی دستگاه است و این صدای واقعی خودش نیست. پس از این ادعا محسن چاوشی در اینستاگرامش جنین نوشت : من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است. او در یک کامنت از طرفدارانش خواست که به این فرد (شهرام آذر) توهین نکنند. او پس از این یک کلیپ از آواز خواندنش منتشر کرد.

محسن چاوشی

ممنوع الفعالیت شدن محسن چاوشی

در تاریخ 8 خرداد سال 97 خبر رسید که محسن چاوشی به دلیل انتشار قطعه خوزستان با ترانه ای از حسین صفا در سالروز آزادی خرمشر ممنوع الفعالیت شده است که او این خبر را تکذیب کرد.

ماجرای جدای و طلاق همسرش اسپاکو یوسفی

در دی ماه سال 98 خبرهایی مبنی بر جدایی این دو به گوش می رسید. گویا این دو مدتی است که از هم جدا شدند و اسپاکو یوسفی همسر سابق محسن چاوشی به حساب می آید.

ماجرای بحث با مهشید همسر ابی

محسن چاوشی پس از انتشار یک پست در اینستاگرام مورد انتقاد مهشید همسر ابراهیم حامدی قرار گرفت. متن این شعر این بود: “یا ید الله و با تیغ علی ذوالفقار سینه گردنکشان اذن دهد می درم” و همسر ابی این شعر را مورد انتقاد قرار داد و محسن چاوشی در پاسخ به او یک شعر دیگر منتشر کرد. در نهایت ابی با خواندن یک شعر از دل محسن چاوشی در آورد و ماجرا ختم به خیر شد.

کارهای خیرخواهانه

محسن چاوشی یکی از سلبریتی های دلسوز و محبوب مردمی است. او تا به حال چندین فرد را از چوبه اعدام نجات داده است و دیه برای محکومین به اعدام جمع آوری کرده است. او یکی از هنرمندان مردمی است که همیشه هم صدای و پا به پای مردم بوده است.

درگیری با ابراهیم حاتمی کیا

این خواننده قرار بود تیتراژ فیلم چ ابراهیم حاتمی کیا را بخواند، اما به دلیل اظهارات این کارگدان در نشست خبری این فیلم که گفته بود «فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با چ ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و در نهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ.» محسن چاوشی در صفحه شخصی خود نوشت «به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب دربارهٔ نحوه همکاری بنده با پروژه چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد.»

ماجرای ریمیکس

ریمیکس آهنگ های قطار و عروس من در نظرسنجی برنامه هفت شبکه شما و همچنین آهنگ افطار به عنوان تیتراژ برنامه ساعت 25 شبکه 5، محسن چاوشی اعلام کرد که برای پخش این قطعات از من اجازه گرفته نشده است.

او برای اولین بار در کنسرت مهدی یراحی در سال 1392 دیده شد و ویدیوئی از حضور او در فضای مجازی پخش شد. تا پیش از این گفته می شد که محسن چاوشی به شکل مخفیانه در کنسرت بقیه خوانندگان حضور پیدا می کند.

شبکه منو تو

در فصل دوم برنامه استیج که از شبکه منو تو پخش شد، شهرام آذر مدعی شد که محسن چاوشی صداش را با دستگاه بازسازی می کند و صدای خودش نیست. این ادعا باعث شد که محصن چاوشی این متن را منتشر کند : «من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است.» او در کامنتی از هوادارنش خواست که به این فرد هیچ توهینی نکنند و سپس دو ویدیو از آواز خواندنش را منتشر کرد.

در تاریخ 8 خرداد سال 1397 او به دلیل انتظر اهنگی به نام خوزستان در سالروز آزادی خرمشر سر زبان ها افتاد و گفته شد که او ممنوع التصور شده است که او این خبر را تکذیب کرد.

file

تاتوی عجیب بر کف سر

محسن چاوشی خبر بدی برای مخاطبانش داشت و اعلام کرد که مدتی نیاز به استراحت و بازسازی دارد زیرا که آلبوم “ابراهیم” انرژی زیادی از او گرفته است.

چاوشی عکسی از تتوی عجیبی که روی سرش زده را به اشتراک گذاشت و نوشت:
«خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش/ بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر/ تو به مرگ و زندگانی هله تا جز او ندانی/ نه چو روسبی که هر شب کشد او بیار دیگر.

دوستان مدتی نیاز به استراحت و باز سازی دارم … ابراهیم خیلی انرژی زیادی ازم گرفت … اگر عمری بود شروع میکنم .. از محبت همه شما ممنونم.»

جمعیت حیدر

محسن چاوشی خواننده موسیقی پاپ همزمان با عید سعید غدیر خم با اعلام خبر راه‌اندازی «جمعیت حیدر» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «به پشتیبانی و مهر همیشگی شما و به نام نامیِ مولای متقیان حضرت علی (ع) «جمعیت حیدر» رو بنیان گذاشتیم. موسسه‌ای که صاحبان اصلی‌اش شما هستید و قراره صرفاً در زمینه حمایت از ایتام و تهیه و توزیع ارزاق برای نیازمندان مناطق محروم فعالیت کنه و شماره حساب مشخصی برای این موضوع در نظر گرفته شده که به اطلاع‌تون می‌رسونم. می‌دونم و افتخار می‌کنم که همیشه در کنارم بودید، مخصوصاً وقتی امید به قدم و دست خیرتون داشتم و حالا هم دعوت می‌کنم از تک‌تک‌تون که همزمان با عید غدیر لبخند رو به لب نیازمندان و ایتام هر کجای این خاک هستند هدیه بدیم و گره‌ای هر چند کوچیک از زندگی‌شون باز کنیم.

پس باز هم این رو تاکید کنم که

۱. «مرکز نیکوکاری حیدر» حوزه‌ فعالیتش حمایت از ایتام و نیازمندان و تهیه و توزیع ارزاقه

۲. کمک به بیماران طبق روال گذشته در صفحه‌ اینستاگرام‌ خودم انجام می‌شه…

مخلص و ارادت همیشگی»

آزادی ۱۵۵۶ زندانی جرایم غیرعمد

چاوشی سال گذشته ضمن تقدیر از کمک‌های طرفداران خود در این اقدامات خیرخواهانه، گزارشی را در این رابطه در یکی از صفحه‌های مجازی خود منتشر کرد: «صحبت از مردمانی‌ است که بلندطبعی‌شان در هنگام فعالیت‌های نوع‌دوستانه، صحنه‌ای غرورآفرین به‌ نمایش می‌گذارد. مردمانی که دست‌ در دست مشکلات، زندگی‌شان را سپری می‌کنند، دست یاری‌شان زنجیره‌ای ناگسستنی به‌ وجود آورده است.

به همین منظور لازم است به‌ اطلاع شما هم‌دلان و مخاطبان محسن چاوشی برسانیم که مجموع کمک‌های مردمی دریافت‌ شده تاکنون، منجر به آزادی ۱۵۵۶ زندانی جرایم غیرعمد، تأمین هزینه درمان ۱۲۵۰ بیمار، تأمین دیه ۷۵ زندانی محکوم به اعدام و تأمین کمک‌ هزینه ۲۵ مسکن شده است. همچنین به آگاهی‌تان می‌رسانیم که آزادی ۸۵۱ زندانی جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه کشور و آزادی ۷۰۵ زندانی دیگر با همراهی انجمن حمایت زندانیان بوده است. آنچه که این اعداد را ارزشمند می‌کند، حضور تحسین‌ برانگیز مردم است؛ نور امید در دل‌هایتان جاری.»

مطالب مشابه را ببینید!