مجله تاپ‌ناز‌

زندگی در سال ۲۰۲۰ چگونه خواهد بود؟!

آینده بشریت

اگر می خواهید بدانید در 24 ساعت از زندگی معمولی تان در هشت سال بعد چه خواهید دید با ما همراه شوید.

تصور یک شبانه روز از زندگی در سال 2020 از همین حالا امکان پذیر است؟ ممکن است تا آن زمان آی فون تکنولوژی های شگفت انگیز و جدید دیگری ارائه کند یا فوتبالیست های انگلیس تا آن زمان سه بار دیگر در جام جهانی شکست بخورند و حذف شوند؛ اما فکر می کنید زندگی در سال 2020 چگونه خواهد بود؟ مجله «فوکوس» ابتدای امسال گزارش جالبی منتشر کرد با این تصور که زندگی ما در ده سال آینده چگونه خواهد بود. خواندن آن می تواند برایتان جالب باشد.

۶ : ۴۵

زنگ ساعت خاموش و برای ساعت هفت کوک می شود اما ساعت به اینترنت وصل می شود و شما را 15 دقیقه زودتر از معمول بیدار می کند، زیرا گزارش های ترافیک از سایت مای کامیوت تاخیر زیادی را برای امروز پیش بینی می کنند.

ایستگاه اینترنتی رادیو، از فهرست استاندارد ایستگاه موسیقی پخش می کند اما خدمات HomeDJ (دی جی خانگی) به این معناست که اخبار، اوضاع ترافیک و آب و هوا به صورت محلی است و براساس آنچه شما در سایت قرار داده اید، اجرا می شود. اطلاعات به طور مداوم در میان برنامه هایی که بین آهنگ ها پخش می شود ارائه می شود.

وقتی شما خانه را ترک می کنید می توانید آنچه را می خواهید از رادیو اینترنت ماشین خود گوش کنید. اطلاعات GPS به طور اتوماتیک بیشترین اخبار را برای شما انتخاب می کند و در GPS تان آن را به روز می کند.

آینده رادیو 
رادیو اینترنت روزبه روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و قادر است به صورت سفارشی آنچه را که دوست دارید بشنوید، فراهم کند، تمایل به استفاده از رادیو از راه اینترنت به تازگی شروع شده است؛ این را شرکت تحقیقات بازاریابی آمریکا به نام Edison Research می گوید، بین سال های 2007 و 2008 تعداد افرادی که از رادیو به وسیله اینترنت استفاده می کردند، از 12 درصد به 20 درصد افزایش یافت، خدماتی مانند Last.fm بینشی درباره قابلیت رادیو اینترنت می دهد و نوعی ایستگاههای رادیویی فردی ارائه می کند که قادر است موسیقی دلخواهتان را بی وقفه پخش کند، این محدود به خانه نیست و ما تنها در خانه به رادیو اینترنت گوش نمی دهیم، زیرا در سال 2009 برخی شرکت ها اولین رادیو اینترنت مخصوص ماشین را به نمایش گذاشتند.

۰۷ : ۱۵

برای صبحانه، شما سازنده غذای سفارشی چرب و خوشمزه خود را در کابینت قرار می دهید. استفاده از تکنولوژی پرینتر برای اضافه کردن مخلوطی از ریزمغذی های اصلاح شده به نوشیدنی تان، جزو رژیم های در نظر گرفته شده برای 2017 است، اما شرکت بعد از اینکه موارد مسموم کننده ویتامینA در مواد غذاییش یافت شد ورشکست شد.

بنابراین دیگرنمی توانید کارتریج بخرید، به جای آن یک تست به علاوه سیب در کیف FrootStore ذخیره شده است، این یک کیف پلاستیکی است که از سوپرمارکت ها تهیه می شود و با ترکیبی که اتیلن را مهار می کند، مخلوط شده است. FrootStore تمام مواد خوردنی شما از سیب تا آووکادو را در شرایط پیش از رسیدگی قرار می دهد تازمانی که بخواهید آن را بخورید. وقتی خواستید غذایتان را بخورید، آنها را از کیف نگهدارنده FrootStore خارج می کنید و در کیف FrootStore قرار می دهید که تا چند ساعت اتیلن از خود خارج می کند. میوه خانگی رسیده کمی ارزان تر است زیرا ضایعات سوپرمارکت را کاهش می دهد، به این معنا که هرسیبی که گاز می زنید، در عالی ترین مرحله رسیدگی قرار دارد.

آینده غذا 
ذخیره غذا در سال های آینده به کلی تغییر می کند؛ هرچند که تغییراتی در صنعت ذخیره غذا به تازگی صورت گرفته است، تا پیش از این دما می توانست غذا را تازه نگه دارد و مانع از فساد زودهنگامش شود، حالا علم، این مسوولیت را به عهده گرفته است، میوه به وسیله اتیلن رسیده می شود اما ترکیبی با نام یک متیل سیکلوپروپن مانع از پاسخ میوه به اتیلن شده و فرایند رسیدگی را به تاخیر می اندازد، بنابراین سیب ها و گلابی ها حالا در محیط غنی از این ماده نگهداری می شوند، نکته دیگر اینکه این ماده می تواند به طور کلی برای استفاده در خانه به کار رود. پروفسور گرگ تاکر ـ استاد دانسگاه ناتینگهام ـ می گوید : «شما فقط باید کیف های حاوی این ماده را خریداری کنید که موجب ماندگاری طولانی تر میوه شود. سپس می توانید آن را در کیف حاوی اتیلن قرار دهید».

۰۷ : ۵۰

شما همچنان با ماشین به محل کار می روید. در واقع وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به ده سال پیش پیشرفت چندانی نکرده اند. در حال حاضر بسیار سخت است اتومبیلی بخرید که هیبرید نباشد، ترمز احیا کننده نداشته باشد ( وقتی شما ترمز می کنید باتری را شارژ می کند) و بدون بار باشد ( اگر بیش از چند ثانیه بایستید موتور را خاموش می کند ). محل ایستگاه های خدماتی شارژ سریع در مکان هایی قرار دارند که شما می توانید در حالی که در حال خوردن قهوه هستید، ماشینتان را شارژ کنید. این به آن معناست که بیشتر ماشین های جاده هنوز بنزین سوز یا دیزلی هستند زیرا هنوز تعداد زیادی ماشین قدیمی وجود دارد.

آینده رانندگی
تکامل ماشین هیبرید با تویوتاپریوس در سال 1997 آغاز شد، مارک جاکویسون ـ استاد مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه استنفورد ـ فکر می کند تغییر سریعی در صنایع اتومبیلرانی رخ خواهد داد، او می گوید؛ «باور دارم در پنج سال آینده، بیشر ماشین ها الکتریکی یا هیبریدی خواهند شد.» تخمین های دیگر کمی محفاظه کارانه هستند، یک گزارش در سال 2009 می گوید 35 درصد از ماشین های جدید ساخته شده در سال 2025 الکترونیک خواهند بود، 25 درصد هیبرید و بقیه کاملاً برقی، یکی از مشکلات اصلی ماشین های الکتریکی یا برقی زمانی است که باید برای شارژشان صرف شود اما محققان در حال کم کردن این زمان هستند. برای مثال انستیتو تکنولوژی ماساچوست تواست 11 دقیقه از این زمان را کم کند. به نظر می رسد قیمت بنزین و سوخت دیزلی افزایش یابد. یک گزارش درسال 2008 می گوید قیمت نفت به بشکه ای 200 دلار در ده سال آینده خواهد رسید که حدود ۱/۴۶ یورو برای هر لیتر خواهد بود که حدود 35 درصد بیشتر از حالاست، آنچه مسلم است عشق ما به ماشین در این زودی ها از بین نمی رود، پیش بینی می شود تعداد ماشین ها تا 2020، 30 درصد افزایش یابد.

۰۹ : ۰۰

در حال حاضر تعداد کمی هستند که باید تمام روز کاری شان را در اداره باشند. بیشتر شرکت هایی که مراکزی در سراسر دنیا دارند، با سیستم های VoIP به کشورشان بازگردانده شده اند. در اینجا تلفن ها به کمک خط اینترنت به اپراتورهای فردی در سراسر دنیا متصل می شوند. این به ما امکان می دهد در خانه هم بتوانیم کار کنیم، البته با ساعات کار منعطف، شرکت های بزرگ هنوز از اتاق های کنفرانس برای جلسه های ارائه خدمات به مشتریان استفاده می کنند اما این اتفاق برای شرکت های کوچک تر هنوز نیفتاده است.

شما می توانید برای جلسه ای درباره پروژه تان با تیم همکاران در کافی شاپ قرار بگذارید. این موضوع خیلی رایج است زیرا مواد ضد صدا در محیط عمومی وجود دارد. این باعث می شود به راحتی صحبت کنید، بدون آنکه نگران استراق سمع باشید.

آینده کار 
ما در حال مهاجرت از دفتر کار خود به خانه هستیم. براساس داده های آمار بین المللی، 1/3 میلیون نفر در انگلیس در سال 2005 در خانه کارکردند. این مقدار در سال 1997، 3/2 میلیون نفر بود. با کمک VoIP تلفن شما به جای شبکه های تلفنی که بیشتر ارزان است به اینترنت وصل می شود. احتمالاً کافه ها به طور روز افزونی در زندگی کاری ما مهم خواهند بود. این کافه ها محیط کاری ایجاد می کنند که خصوصی نیستند. در این لحظه شما می توانید کارتان را با صندلی هایی با پشتی بلند انجام دهید اما در 2020 یک محیط بی صدا در فضای یک کافه خواهید داشت.

۱۵ : ۰۰

شما بعدازظهر خود را به تلاش برای به دست آوردن یک کپی از بیوگرافی بحث برانگیز امپراتور چین می گذرانید. در چین قانون کپی رایت به شدت رعایت می شود. نسخته الکترونیکی که از یک e-book دانلود کرده اید، کار نمی کند و فقط گزینه خطا را نشان می دهد. فیلتر شکن کافه هم اشکال دارد. سرانجام یک ایمیل برای همکارتان در فنلاند که لینک مطلب را برایتان فرستاده می دهید، به مطلب دست پیدا می کنید و یک بار دیگر به خانه برمی گردید.

آینده اینترنت
سرعت پیش رفت اینترنت در ده سال گذشته آن قدر زیاد بوده که به راحتی نمی توان همه آن چه که در این دنیا اتفاق می افتد را پیش بینی کرد. با این حال می توان گفت که تقریباً همه نیازهای ما به اینترنت منتقل می شود و با آن می توان همه فعالیت های روزمره را انجام داد.

۱۷ : ۰۰

در راه خانه جلوی داروخانه می ایستید تا یک FluCheck بخرید. این وسیله مانند تست بارداری است اما به جای تست نطفه چسب را برای داخل بینی تان استفاده می کنید، یک بار استفاده از این وسیله باعث می شود آنتی ژن های موجود در سطح ویروس های آنفلونزا ناقص شوند. حدود 20 دقیقه این آزمایش شخصی طول می کشد تا نتیجه را به دست آورد. بنابراین وقتی شما در راه خرید آن را در بینی تان بمالید، وقتی به خانه می رسید جواب را خواهید داشت. FluCheck حدود 10 یورو هزینه دارد که برای کشف اینکه شما آنفولانزا دارید یا مشکوک به آن هستید، مناسب است.

آینده سلامت 
تشخیص سریع برای انواع شرایط بیماری وجود دارد. تشخیص برخی بیماری ها مثل آنفولاآنزای خوکی نیاز به آزمایش دارد که چند ساعتی طول می کشد. تکنولوژی آزمایش روی تراشه تکنولوژی است که در آن تست ها در یک آزمایشگاه کوچک به اندازه تراشه یک کامپیوتر حمل می شود و در تحقیقات پزشکی موفقیت آمیز عمل می کند.

۱۸ : ۳۰

تمام احتیاجات سوپرمارکت های محل شما سلف سرویس ( بدون فروشنده ) هستند. به جز مواردی که مشتریان ناتوانی دارند و باید برای شان برخی ملزومات فرستاده شود. هیچ کس درباره قیمت اعتراض نمی کند و بیشتر کارخانه های تولید غذا روی محصولات شان برچسبی دارند با مقدار غذا و ترکیب کربن داخل آن. برخی دیگر نیز تمام کربنی را که از ابتدای فرآیند تولید منتشر می شود روی برچسب ثبت می کنند.

آینده خرید 
سال 2009 با افتتاح اولین مغازه سلف سرویس در نورتمتون، نقطه عطفی در صنعت سوپرمارکت انگلیس ایجاد شد. مرکز تحقیقاتی در انگلیس پیش بینی می کند حتی تا 2011 ، 15 هزار سلف سرویس در مقایسه با هفت هزار عددی که در حال حاضر وجود دارد در انگلیس وجود داشته باشد.

۱۸ : ۴۵

شام، گوشت قل قلی است زیرا جامی اولیور ( مجری مشهور برنامه های آشپزی ) برای آخرین سری ویدئوهای پادکستش در حال گشت در مرکز اروپا است. چند گوینده در حال حاضر برنامه های شان را به صورت شبیه سازی شده روی آنتن هوایی یا اینترنت انتقال می دهند. سود تبلیغات تلویزیونی هم به همین ترتیب ادامه خواهد داشت وکمتر کسی است که تبلیغات در زندگی اش بی اثر باشد.

آینده تلویزیون 
بنا به درخواست های فراوان، تلویزیون روی نت یکی از تکامل های آینده است. تعداد ویدئوهای تماشا شده در انگلیس حدود 47 درصد بین آوریل 2008 تا آوریل 2009 افزایش داشته است. سامسونگ قراردادی برای بیتهای اینترنت به منظور اتصال اینترنتی تلویزیون امضا کرده است. بنابراین درچند سال آینده تماشای برخی برنامه ها در نت آسان تر خواهد بود.

۱۹ : ۳۰

درحالی که غذا می خورید می توانید حساب تان را چک کنید. این شامل تمام ویدئوها و صداهایی است که در طول روز به وسیله دوربینی که درگوشه عینک تان ساخته شده ثبت شده است. شما همچنین می توانید خلاصه ای از همین اتفاقات را درآخر هفته ببینید.

آینده حافظه 
اولین قدم به سمت داشتن LifeSaver توانایی برای ثبت روزتان است. دوربین می تواند روی عینک تان قرار بگیرد، با اطلاعاتی که در یک وسیله یا یک شبکه جمع آوری می شود حتی تا 2020 تکنولوژی شبکه موبایل بعید است به طور کافی پیشرفت کرده باشد تا اجازه شبکه بندی این چنینی داشته باشد. درعوض، داده روی وسیله ای برای شما به صورت دوره ای بارگذاری می شود. البته قرار نیست 80 درصد آدم ها تا 2020 آن را استفاده کنند.

این سوال وجود دارد که چطور لحظات معنی دار روزتان را ویرایش کنید. بنابراین می توان پست های ویدئویی درنظر گرفت. اگر نرم افزاری داشته باشید که بتواند لحظه خندیدن کسی را ثبت کند می توان به تراشه این دستور را داد که آن را به عنوان یک لحظه معنی دار ثبت کند.

۲۳ : ۰۰

بالش الکترونیکی شما وقتی به رختخواب می روید با فصل بعدی کتاب صوتی تان روشن می شود و شروع به کار می کند. بالش به صورت اتوماتیک براساس میزان فعالیت شما صدایش کم و زیاد می شود و وقتی احساس خواب دارید تبدیل به موسیقی آرام می شود.

۲۳ : ۳۰

هنگام شب که شما خواب هستید و جریان الکتریسیته پائین است، باد و نیروی حرکتی، ذخیره انرژی جریان الکتریسیته را در شبکه ادامه می دهند. بعضی از اینها برای پمپ آب در مخازن ذخیره در ایستگاه های نیروی هیدروالکتریک استفاده می شود. فردا صبح این آب جریان پیدا می کند و نیروی الکتریسیته وقتی که کتری یا توستر را روشن می کنید، برقرار می شود.

آینده انرژی 
دولت طرحی را تصویب کرده که در آن حدود 120 میلیون یورو برای تکنولوژی باد در چند سال آینده اختصاص می دهد که مشابه ذخیره پمپ هیدروالکتریک، می تواند دوباره انرژی تولید کند.

مطالب مشابه را ببینید!