مجله تاپ‌ناز‌

ساخت قیف کاغذی راحت و ساده برای تزیین کردن کیک و شیرینی در منزل

ساختن قیف کاغذی روشی ساده است که می توانید با استفاده از آن انواع کیک را با قیف تزیین کنید و در جشن های خود مورد استفاده قرار بدهید و مهمان ها با مشاهده این تزیین زیبا و شیک شگفت زده گردند.

ساختن قیف کاغذی روشی آسان است و در چند مرحله تولید می شود که می توانید برای تزیین کیک آن را انجام دهید با استفاده از این قیف ها تزیین ریز و مینیاتوری و زیبا را می توانید انجام دهید. شاید در ابتدا برای شما سخت باشد ولی به مرور زمان برای شما آسان می شود و باید سعی کنید از کاغذهای روغن با کیفیت استفاده کنید زیرا بعضی از این کاغذهای روغنی ممکن است رطوبت آیسینگ و یا موادی که داخل آنها ریخته می شوند را جذب خود کنند و به همین جهت کار کردن با آنها کمی سخت و غیر ممکن است.

آموزش روش ساخت قیف کاغذی

ساخت کیک بسیار طرفدار دارد و تزیین کردن آن با شکلات های رنگی، ترافل و دراژه انجام می گیرد. یکی از نکات مهم در تزیین کردن کیک خامه کشی است که با انواع قیف آن را انجام می دهند. یک نمونه از این قیف ها کغذی است که درست کردن آن خیلی ساده است و در چند مرحله انجام می گیرد و باعث می شود که شما کیکی شیک داشته باشید.

استفاده از قی های کاغذی مزایایی هم دارد که اگر در درست کردن این قیف ماهر باشید در عرض چند ثانیه کیک شما آماده می شود و دیگر نیاز به شستن آن ندارید. می توانید نوک آن را ریز ببرید تا بتوانید تزیین های مینیاتوری را با آن انجام بدهید.

ساخت قیف های کاغذی خیلی با صرفه تر می باشد زیرا دیگر لزومی ندارد که چند قیف داشته باشید شما با یک قیچی و یک کاغذ روغنی می توانید به هر تعداد که دوست دارید قیف درست کنید و اینکه طریقه استفاده از آنها نسبت به قیف های پلاستیکی بسیار ساده می باشد. در ادامه مراحل ساخت قیف کاغذی را توضیح داده ایم.

ساخت قیف کاغذی راحت و ساده برای تزیین کردن کیک و شیرینی در منزل

مراحل ساخت قیف کاغذی

در ابتدا یک کاغذ روغنی کاملا دقیق و مربعی شکل داشته باشید که 4 ضلعش با هم برابر باشد هر چه کاغذ روغنی شما دقیق تر باشد در مرحله آخر نتیجه کار شما عالی تر می شود و اینکه اگر مربع شما بزرگ تر و دقیق تر باشد قیف شما هم بزرگ می شود و اگر کوچکتر بگیرید قیف کوچکی خواهید داشت.

باید سعی کنید که چند نمونه از قیف را در سایزهای مختلف امتحان کنید تا ببینید که با کدام قیف راحت تر هستید قیفی را درست کنید که شبیه به قیف های قنادی باشد زیرا به نحوی استاندارد هستند.

یک مربع به ضلع 38 سانتی متر قیفی مناسب است پس مربع خود را برش بزنید و از روی یکی از قطرهایش برش بزنید تا دو مثلث برای ساخت دو قیق داشته باشید.

سپس دو گوشه مثلث را طوری بگیرید که یکی از ضلع هایش بزرگتر و بالاتر باشد و در نتیجه اضلاعی که با هم برابر می باشند سمت چپ و راست آن می باشد، نقطه وسطی ضلع شما هم که از همه بزرگتر است نوک قیف است.

سپس گوش راست یا چپ را بگیرید، در واقع فرق ندارد که مثلث خود را بگیرید و به سوی داخل تا وسط ضلع مثلث بپیچانید، قیف شما باریک و دراز می شود. حجم آیسینگ شما هم کمتر می شود، پس زیاد نپیچانید فقط کمی شکل قیف را به خودش بگیرد.

 

ساخت قیف کاغذی راحت و ساده برای تزیین کردن کیک و شیرینی در منزل

گوشه بعدی مثلث را هم مانند مرحله قبل بپیچید تا قیف شما شکل گیرد، قیف را طوری بچرخانید که سه گوشه مثلث جلوی چشم شما باشد. گوشه قیف را بگیرد تا شکل خود را از دست ندهد و اگر سوراخی در قیف خود دیدید باید کمی گوشه قیف را با دست های خود نگهدارید، سپس رو به جلو حرکت کنید تا سوراخ قیف بسته شود.

برای اینکه قیف شما شکل خود را از دست ندهد، سه تا گوشه را با هم به سوی بیرون قیف تا کنید، طوری که هر سه را شامل شود دو برش کوچک بزنید و بار دیگر قسمت برش داده شده را روی به سمت بیرون تا کنید تا قیف ساخته شما باز نگردد.

مطالب مشابه را ببینید!