مجله تاپ‌ناز‌

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال زیر تیغ + داستان و عکس های سریال و زمان پخش

 سریال زیر تیغ

داستان و زمان پخش سریال زیر تیغ

سریال زیر تیغ یکی از سریال های دهه هشتاد است که از شبکه آی فیلم پخش می شود. این سریال در سال 1385 از شبکه اول سیما به کارگردانی محمدرضا هنرمند و فیلمنامه ای از علی اکبر محلوجیان پخش شد.

یکی از نقاط قوت این سریال، آهنگسازی آن است که به عهده حسین علیزاده بود و همچنین بازیگران معروفی همچون پرویز پرستویی، فاطمعه معمتدآریا و آتیلا پسیانی در این سریال حضور داشتند.

سریال زیر تیغ در جشنواره تولیدات تلویزیونی شرکت کرد و از پنج جایزه این جشنواره توانست 2 جایزه را به دست آورد. در این جشنواره از کشورهای مختلف دنیا برنامه های تلوییزیونی متعددی حضور داشتند. پرویز پرستویی به عنوان بهترین بازیگر مرد و محمدرضا هنرمند به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شدند.

 سریال زیر تیغ

داستان سریال زیر تیغ

داستان این مجموعه در مورد محمود و جعفر است که هر دو در یک کارخانه کار می کنند و همکار هستند. این دو در حال آماده کردن مراسم عروسی فرزندان هم هستند که در طی یک درگیری جعفر ضربه مغزی می شود و می می میرد و محمود هم از ترس صحنه را ترک می کند و فرار می کند و خسرو که یکی از همکاران این دو است، به جرم قتل دستگیر می شود. در طی ماجراهایی محمود خود را به کلانتری معرفی می کند و از آن پس آتش کینه رضا پسر جعفر که قرار بود داماد محمود شود با تحریکات عمویش شعله ور می شود و تصمیم می گیرد که قصاص را انجام دهد ولی به دلیل مخالفت های خواهرش و پی بردن به خلافکاریهای قدرت و افشاگری های خسرو، رضا او را می بخشد و سر انجام از قصاص منصرف می شود.

 سریال زیر تیغ

بازیگران سریال زیر تیغ به همراه نقش

 سریال زیر تیغ

زمان پخش

این سریال نسبتا قدیمی قرار است از روز شنبه 13 مهر ماه هر شب ساعت 20 از شبکه آی فیلم پخش شود و تکرار آن هم ساعت 4 بامداد و 12 ظهر روز بعد خواهد بود.

بیوگرافی بازیگران سریال زیر تیغ

سریال زیر تیغ

پرویز پرستویی در نقش محمود

پرویز پرستویی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و گوینده ایرانی متولد 2 تیر سال 1334 در روستای چلو در کبودرآهنگ است. او اصالتا آذری است. پدر او کشاورز است.

 

سریال زیر تیغ

فاطمه معتمدآریا در نقش طاهره

فاطمه معتمدآریا متولد 7 ابان سال 1340 در شهر تهران است او بازیگر سینما ایران است. پدرش فرمانده ایستگاه آتشنشانی محله دزاشیب شمیران بود.

سریال کرگدنسریال مانکن

مطالب مشابه را ببینید!