مجله تاپ‌ناز‌

معرفی سریال های برتر خارجی تمام شده محبوب که هنوز ارزش تماشا دارند

سریال های برتر خارجی تمام شده با موضوعات جالب

چیزی که امروزه منتقدان بسیاری به آن اشاره دارند، عصر طلایی سریال ها است. این موضوع به این معنی است که لیست سریال های برتر خارجی روز به روز طولانی تر میشود. سریال در واقع وقتی را در اختیار دارد که هیچ فیلم سینمایی نمیتواند داشته باشد و چیزهایی را میتواند به تصویر بکشد که در هیچ رمانی مشابه این تجربه وجود ندارد. تعداد زیادی از مخاطبان به این سریال ها جذب شده اند و برخی از سریال ها آنقدر خوب هستند که نوع نگرش مخاطبان را برای همیشه تغییر میدهند. برای این که بتوانید نهایت لذت را از این دوره ببرید، همراه ما باشید تا به برسی برترین سریال های خارجی تمام شده بپردازیم.

Friends | دوستان

Friends | دوستان

پخش این سریال آمریکایی از سال ۱۹۹۴ شروع شده و ده فصل و ۲۳۶ قسمت دارد. فرندز در ژانر طنز یکی از بهترین سریال های جهان به شمار میرود. در سال ۲۰۰۴ تعداد بینندگان آن به ۵۲ میلیون نفر در آمریکا رسید. داستان این سریال درباره شش شخصیت اصلی آن است. ریچل دختری که دوست دارد با دوستان دبیرستانی اش وقت بگذراند و راس همکلاسی ریچل که به او علاقه مند است. جویی هم از دوستان هنرپیشه ریچل است و بقیه هم همکلاسی های شوخ طبع ریچل هستند. این سریال از نظر فرهنگی و اجتماعی تاثیر زیادی روی مردم گذاشت. به اعتقاد منتقدین و مردم سری هشتم این سریال، از خنده دار ترین و زیباترین فصل های فرندز است. این سریال یک جایزه امی گرفته و بیش از ۶۲ بار در بخش های مختلف نامزد شده است.

سریال ۲۴

سریال ۲۴

در سال ۲۰۰۱ این سریال آمریکایی در ۹ فصل و ۲۲۸ قسمت پخش شد. این سریال هیجان انگیز داستان جک بائر را روایت میکند. او در واحد سیا کار کرده و ماموریت های مختلفی در برابر تروریست ها انجام میدهد. اما روزی تروریست ها همسر و دختر خودش را گروگان میگیرند. او موفق به نجات آنها میشود اما بعد میفهمد که در زمان گروگان گیری برای آنها اتفاقات بدی افتاده است. این سریال در زمان پخش خیلی در فیلمبرداری خلاقانه عمل کرد. این سریال در ایران هم با استقبال خوبی رو به رو شد و دوبله تمام قسمت های آن توسط تصویر دنیای هنر موجود است. این سریال خشن به عنوان ششمین سریال برتر تاریخ توسط مجله امپایر انتخاب شد. فصل های مختلف این سریال، جوایز مختلف امی را برده و یک بازی ویدیویی هم از آن ساخته شده است.

مطلب مشابه: 10 سریال برتر جهان | معرفی بهترین سریال های دنیا از بریکینگ بد تا شرلوک هلمز

Lost | گمشده

Lost | گمشده

این سریال در ژانر ماجراجویی – راز آلود از سال ۲۰۰۴ شروع به پخش شد و شش فصل و ۱۲۱ قسمت دارد. برای دیدن این سریال کافی است بدانید که در جشنواره های مختلف بیشتر از ۴۸۰ بار نامزد شده و ۱۰۶ بار برنده جایزه این جشنواره های معتبر مثل گلدن گلوب و امی میشود. این سریال از متاکریتیک و راتن تومیتوز نمره خیلی بالایی گرفت و از بهترین سریال های خارجی به شمار میرود. کار به جایی رسید که مجله تایمز آن را بهترین سریال تاریخ لقب داد. داستان سریال شاید کلیشه ای به نظر بیاید، چند نفر در جزیره متروکه و ناشناخته گیر افتاده اند و چیز های عجیب غریب زیادی در آنجا اتفاق می افتد که پیچیدگی خاص خودش را دارد. رازهای زیاد این سریال قطعا شما را میخکوب خواهد کرد. فیلم برداری این سریال در یکی از جزایر زیبای هوایی اتفاق افتاد.

How I Met Your Mother | آشنایی با مادر

How I Met Your Mother | آشنایی با مادر

این سریال در ژانر رمانتیک ـ کمدی، محصول سال ۲۰۰۵ است و ۹ فصل و در مجموع ۲۰۸ قسمت دارد. یکی از پر بیننده ترین سریال های شبکه بی بی سی این سریال کمدی است که ۵ بار موفق به کسب جایزه امی شده و در سال ۲۰۰۹ به بهترین کمدی سال مشهور بود. اگر بخواهیم درباره سبک سریال صحبت کنیم، این سریال خیلی به فرندز شباهت دارد و مورد استقبال طرفداران فرندز هم واقع شد. پس اگر از سریال فرندز خوشتان آمده این سریال را از دست ندهید. داستان این سریال در سال ۲۰۳۰ میگذرد که تد برای دو فرزند خود داستان هایی در باره چگونگی آشنایی با مادرشان تعریف میکند. این داستان خیلی پر پیچ و خم بوده و به این راحتی ها تمام نمیشود! این سریال پنج بار از امی جایزه گرفته است.

مطلب مشابه: لیست سریال های شبکه نمایش خانگی | معرفی بهترین سریال های نمایش خانگی

Prison Break | فرار از زندان

Prison Break | فرار از زندان

از دیگر سریال های درام – جنایی آمریکایی این لیست که محصول سال ۲۰۰۵ است و در ۵ فصل و در مجموع ۹۰ قسمت پخش شد. داستان این سریال درباره مردی است که به خواست خود برای هدف های مختلف به زندان می افتد تا بعد از آن فرار کند! این سریال موفق از ماندگارترین های ژانر ماجراجویی است. جالب است بدانید که زندان های بزرگ آمریکا، از کارمندان خود خواستند تا این سریال را ببینند و با روش های فرار زندانی آشنا باشند! عده ای این اثر را اقتباسی از کتاب ادیسه هومر میدانند. این سریال قرار بود در زندان واقعی فیلم برداری شود ولی زندانی مورد تایید گروه فیلم سازی قرار نگرفت، در نهایت آنها زندان استدیویی خودشان را ساختند.

Dexter | سریال دکستر

Dexter | سریال دکستر

این سریال در ژانر راز آلود در سال ۲۰۰۶ شروع به پخش شد. دکستر ۸ فصل دارد و در مجموع ۹۶ قسمت است. این سریال اقتباسی از کتاب های جف لیندزی است که اتفاقات جنایی درام معمایی و مفاهیم روانشناسی آن را توجیه میکند. از این سریال استقبال زیادی شد و جوایز محتلفی را از امی و گلدن گلوپ گرفت. داستان سریال درباره یک پلس است. ولی نه یک پلیس معمولی، او جرم شناسی است که خودش مجرمین را مجازات میکند و اعتقادی به دادگاه ندارد. بازیگر دکستر یکی از مهمترین دلایل موفقیت این سریال است. ایده های جذاب و شخصیت پردازی خوب، تماشای این سریال را لازم میکند. خوب است بدانید که صحنه های کشتار این سریال انقدر زیاد بود که پخش آن در استرالیا ممنوع شد. سرطان بازیگر نقش دکستر یکی دیگر از چالش های این سریال بود که وی بر سرطان خود غلبه کرده و به این نقش بازگشت.

The Big Bang Theory | تئوری بیگ بنگ

The Big Bang Theory | تئوری بیگ بنگ

سریال بعدی لیست هم محصول آمریکا است که از سال ۲۰۰۷ شروع شده و تا ۲۰۱۹ ادامه داشت. ژانر سریال کمدی بوده و دوازده فصل و ۲۷۹ قسمت دارد. این سریال پر مخاطب و معروف درباره دو فیزیکدان و دوستان آنها است. این دو مشکلی در برقراری روابط اجتماعی خود دارند ولی همسایه رو به رویی آنها روابط اجتماعی خیلی موفقی دارد. در نهایت همسایه آنها تصمیم به یاد دادن روابط اجتماعی به این دو را میگیرد که همین موضوع داستان اصلی سریال میشود. از نکات جالب این سریال فیلم نامه نداشتن آن است. جالب است بدانید که در عین ژانر طنز، مطالب علمی سریال کاملا درست بوده و از استادان دانشگاه کمک گرفته شده است. به خاطر ایده خلاقانه و جالب سریال و موقعیت های کمدی خوب آن، پیشنهاد میکنیم حتما تئوری بیگ بنگ را ببینید.

مطلب مشابه: معرفی 10 فیلم برتر با موضوع فرار از زندان با امتیاز و محبوبیت بالا

Breaking Bad | بریکینگ بد

Breaking Bad | بریکینگ بد

در این قسمت از مقاله به سریال معروف بریکینگ بد میرسیم که حتما اسم آن را چندین بار از اهالی سریال شنیده اید. این سریال درام – جنایی آمریکایی، در پنج فصل و ۶۲ قسمت ساخته شد. در سال ۲۰۱۳، ۹۹ درصد بینندگان از سریال رضایت داشتند و همین موضوع شایستگی این سریال را برای دیدن تایید میکند. داستان سریال به یک معلم شیمی که سرطان دارد و به علت مشکلات مالی خود با دانش آموز تنبل اش برای تولید مواد مخدر همکار میشود. این سریال شخصیت پردازی خیلی خوبی داشته و ماجراهای دیدنی در انتظار این معلم و شاگردش است. یکی از حقایق جالب سریال کلاه شخصیت والتر وایت است که اصلا قرار نبود آنجا باشد!  داستان از این قرار است که شخصیت اصلی موهای خود را زده بود و از طراح لباس خواست که برای گرم کردن سرش کلاهی به او بدهد و اینچنین بود که کلاه شخصیت والتر وایت وارد دنیای برکینگ بد شد!

Hell on Wheels | جهنم متحرک

Hell on Wheels | جهنم متحرک

جهنم متحرک اولین سریال ژانر وسترن این لیست است. فصل اول آن در سال ۲۰۱۱ پخش شد و در سال ۲۰۱۶ با پخش فصل پنجم پایان یافت. این پنج فصل ۵۷ قسمت دارد و یکی از بهترین سریال های شبکه amc محسوب میشود. داستان سریال درباره یک سرباز سابق آمریکایی است که همسرش کشته میشود. وی آماده انتقام است و با یک راه آهن بین قاره ای به مقصد خود میرود که در این راه درگیر یک ماجرای دیگر میشود. اگر از طرفداران بازی Redemption Red Dead هستید، خوب است بدانید شخصیت اصلی سریال، بازی خود را از روی این بازی ویدیویی الهام گرفته است. این سریال یک داستان خوب در کنار شخصیت پردازی فوق العاده دارد که تماشای آن را واجب میکند.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های فانتزی با معرفی 22 فیلم افسانه ای و جادویی جذاب

Game of Thrones | سریال گیم آف ترونز

Game of Thrones | سریال گیم آف ترونز

به یکی دیگر از سریال های معروف در سطح دنیا رسیدیم. این سریال در ژانر اکشن و ماجراجویی در سال ۲۰۱۱ شروع به پخش شد و با ۸ فصل و ۷۳ قسمت به پایان رسید. این سریال آنقدر مشهور است که کمتر کسی پیدا میشود که نام آن را نشنیده باشد. این سریال در آمریکای شمالی رکورد تعداد بیننده را شکست. سریال بر اساس رمان ترانه یخ و آتش جرج آر. آر. مارتین ساخته شده است. همین موضوع باعث وجود شخصیت های زیاد این سریال شده است. داستان سریال گیم آف ترونز یا به فارسی بازی تاج و تخت، همانطور که از اسمش پیداست، کمی مربوط به جنگ بر سر قدرت در خانواده سلطنتی است ولی اتفاقات زیادی در این سریال می افتد. گیم آف ترونز تقریبا هر سالی که پخش شد یک جایزه امی گرفت! ژانر فانتزی این سریال به همراه داستانی پر کشش و جذاب و موسیقی رامین جوادی، همه و همه باعث شده تا این سریال به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

Hannibal | هانیبال

Hannibal | هانیبال

این سریال در ژانر جنایی و درام از سال ۲۰۱۳ شروع شده و تا سال ۲۰۱۵ با فصل سوم خود به پایان رسید. در مجموع ۳۹ قسمت از آن پخش شده و استقبال بالایی از سریال صورت گرفت. هانیبال به راستی یکی از بهترین سریال های خارجی است که تحسین منتقدین را به همراه داشت و در ژانر جنایی مفاهیم روانشناسانه زیادی را به شکل وحشتناکی به بیننده نشان میدهد. داستان سریال درباره ویل گراهام که یک مامور حرفه ای اف بی آی است میپردازد. او خودش را جای قاتلین قرار میدهد تا قاتلین را شناسایی کرده و دستگیر کند. هانیبال هم شخصیتی است که ظاهرا به پلیس کمک میکند ولی در واقع آنها را به بازی گرفته است. یکی از بهترین اتفاقاتی که در این سریال افتاد بازی مدس میکلسن است. او ظاهری خونسرد و آرام داشته و تمام آشپزی ها را خودش انجام داد و پیش یکی از استایلیست های خوب غذا آموزش دیده است. اگر فیلم معروف سکوت بره ها را دیده باشید و خوشتان آمده باشد، خوب است بدانید که هانیبال، نسخه دیگری از این فیلم به حساب میرود. اما نویسنده سریال تغییراتی اساسی در آن داده و یک محصول تماشایی را در اختیار مخاطبان گذاشته است. اگر از سریال های روان شناسانه خوشتان می آید، این سریال را از دست ندهید.

مطلب مشابه: فیلم ورزشی | معرفی 20 فیلم ورزشی زیبا و پر هیجان که باید حتما ببینید

The Originals | اصیل ها

The Originals | اصیل ها

این سریال در ژانر درام، ترسناک و فانتزی از سال ۲۰۱۳ شروع به پخش شد و با پنج فصل و ۹۲ قسمت به پایان رسید. بعد از این که قشر نوجوان از فیلم گرگ و میش استقبال خوبی کردند، ژانر خون آشام و گرگینه مورد توجه فیلم سازان مختلفی قرار گرفت. داستان درباره یکی از اعضای یک خانواده خون آشام است که عمری چند هزارساله دارند. آنها میخواهند به شهر خود برگردند ولی این شهر خیلی فرق کرده و برای به دست آوردن جایگاه قبلی خودشان دست به کار میشوند، ولی چالش های مختلفی پیش روی آنها است. اگر به ژانر گرگینه ها و خون آشام علاقه دارید، این سریال را از دست ندهید. منبع الهام این سریال، خاطرات خون آشام است ولی هنوز هم جذابیت خودش را دارد. البته شاید داستان کمی کلیشه ای به نظر برسد اما شخصیت های دوست داشتنی زیادی در این سریال حضور دارند. در این سریال در کنار بازی خوب بازیگران، مفاهیم اخلاقی زیادی را شاهد هستیم.

Peaky Blinders | پیکی بلایندرز

Peaky Blinders | پیکی بلایندرز

از دیگر سریال های معروف این لیست که پخش آن در سال ۲۰۱۳ شروع شد و به تازگی در سال ۲۰۲۲ با فصل ششم آن به پایان رسید. پیکی بلایندرز اولین سریال غیر آمریکایی این لیست است. این سریال انگلیسی در مجموع ۳۶ قسمت دارد و استقبال گسترده از آن به حدی زیاد بود که قرار است یک فیلم اسپین آف هم از پیکی بلایندرز ساخته شود. داستان در سال های بعد از جنگ جهانی اول شروع میشود. جایی که تامی شلبی یکی از اعضای این خانواده ساکن بیرمنگام انگلیس به یکی سرباز شجاع معروف است اما به یک تجارت مافیایی روی آورده است. خوب است بدانید که داستان این سریال واقعی است. این خانواده واقعا وجود داشتند و جرم های زیادی هم انجام داده اند. نکته جالب سریال بیش از ۳۰۰۰ نخ سیگاری است که کیلین مورفی، بازیگر نقش تامی شلبی در طول این سریال کشیده و حتما استایل خوب بازیگر را در حین این کار دیده اید! البته این بازیگر با سیگار مخالف است و همه سیگارهایی که کشید گیاهی بودند. این سریال به خاطر تبلیغات نیست که انقد محبوب شده است بلکه واقعا محتوا و خوش ساختی خوب سریال آن را به جایگاه امروز خود رسانده است. همچنین اگر از طرفداران تام هاردی هستید، بازی زیبای او را در این سریال از دست ندهید.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما (30 فیلم برتر که حتما باید ببینید)

The 100 | سریال 100 نفر

The 100 | سریال 100 نفر

این سریال در ژانر علمی، تخیلی و فانتزی در سال ۲۰۱۴ شروع به پخش شده و با ۹۶ قسمت در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. این سریال پسا آخرالزمانی بسیار مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت و به یکی از جذاب ترین سریال های سال ۲۰۱۴ تبدیل شده. در داستان سریال، صد سال از یک جنگ هسته ای میگذرد و بازماندگان انسان ها در یک ایستگاه فضایی زندگی میکنند، در پی افزایش جمعیت در این ایستگاه فضایی، مسئولین سفینه تصمیم میگیرند که کودکان بازداشت شده را به زمین بفرستند. آنها برای برسی امکان بقا به زمین رفته و متوجه میشوند که در آنجا تنها نبوده و هنوز انسان ها در زمین زندگی میکنند. این سریال یکی از پر بیننده ترین سریال های شبکه CW محسوب میشود، قرار بود سه فصل باشد ولی به خاطر استقبالی که از آن شد، تا هفت فصل ادامه پیدا کرد.

Better call Saul | بهتره با ساول تماس بگیری

Better call Saul | بهتره با ساول تماس بگیری

اگر به سریال بریکینگ بد علاقه دارید، به هیچ وجه نباید اسپین آف آن را از دست بدهید. این سریال در سال ۲۰۱۵ و دو سال بعد از اتمام سریال اصلی شروع به پخش شد و به تازگی فصل ششم و پایانی آن در سال ۲۰۲۲ به نمایش در آمده که پایانی بر دنیای بریکینگ بد بود و استقبال و نقدهای بینظیری از آن میشود. تمرکز این سریال روی شخصیت ساول گودمن است که در بریکینگ بد با او آشنا شدید. داستان این اسپین آف، شش سال قبل از وقایع سریال اصلی است و داستان سال گود من را از اول روایت میکند. بتر کال سال درست است که یک اسپین آف بوده و اسم اسپین آف در این سالها با محصولات بی کیفیتی که لزومی برای ساخت آنها نبوده خدشه دار شده، ولی این سریال ثابت کرده که هنوز هم اسپین آف هایی با سطح بالا و اورجینال میتوان ساخت. این سریال در لیست ۲۵۰ سریال برتر IMDB هم هست.

مطلب مشابه: 10 فیلم علمی و تخیلی که زیاد دیده نشدند + 15 فیلم علمی تخیلی که اسکار گرفتند

Lucifer | لوسیفر

Lucifer | لوسیفر

ژانر آخرین سریال این لیست فانتزی، رازآلود و جنایی است. در سال ۲۰۱۶ شروع به پخش شد و ۹۳ قسمت دارد. موضوع خاص و جدید آن در کنار مفاهیم مفاهیم ماورایی مثل شیطان و داستان عجیبش یعنی همکاری شیطان با پلیس در حل کردن پرونده های جنایی، طنزی دوست داشتی را در این سریال به وجود آورده که لوسیفر را مودر توجه قشر عظیمی از مخاطبان قرار داده است. لوسیفر که از بهشت طرد شده و از جهنم هم خسته شده به زمین می آید تا کلوپی شبانه در شهر لس آنجلس بزند! او به صورت خیلی اتفاقی با کارگاه باهوشی برخورد میکند و به او برای حل یک پرونده قتل کمک میکند. جالب است بدانید این سریال در سال ۲۰۱۸ داشت کنسل میشد که خیل عظیم طرفداران با هشتگ سازی در شبکه های اجتماعی آن را نجات داده اند.

مطالب مشابه را ببینید!