مجله تاپ‌ناز‌

سفر افراد معلول با هواپیما و نکاتی که باید رعایت کنند

سفر معلولین با هواپیما می تواند با بعضی از مشکلات همراه شود به ویژه وقتی که این افراد بیماری های خاص دیگری مانند ناشنوایی، مشکل تکلم و … داشته باشند، سفر برای آنها سخت تر می شود و به همین دلیل این افراد حتما باید کسی را همراه خود داشته باشند و یا اینکه اطلاعات خود را پیش از پرواز متصدی هواپیما ذکر کنید.

یکی از مشکلات رایج در بین معلولین در موقع سفرهای هوایی نحوه نشستن و سوار شدن در هواپیما است، فرق ندارد که پرواز شما داخلی یا خارجی باشد در هر دو صورت این سفر می تواند با مشکلاتی برای شما همراه باشد که با بعضی از تدابیر می توانید از آن مانع شوید.

کسب اطلاعات و آگاهی لازم در این مورد می تواند کمک کننده باشد و مشکلات معدودی که ممکن است در هنگام سفر برا شما ایجاد شود را معرفی می کند، با دانستن این اطلاعات می توانید سفر هوایی خود را آسان تر و لذت بخش تر کنید. یکی از مواردی که باید در این نوع از سفر ها به آنها توجه داشته باشد در زمان خرید بلیط است که شما باید به متصدی فروش تمام شرایط و مشکلات خود را بازگو کنید در این صورت متصدی می تواند مکان بهتری را برای شما در هواپیما انتخاب کند. یکی دیگر از گزینه هایی که می تواند در هنگام سفر کمک کننده باشد هماهنگی با مسئولین ایرلاین است و می تواند موقعیت شما در هنگام سفر را بهبود بخشد.

 راهنمای سفر افراد معلول با هواپیما

در هنگام سفر، شما وسایل ضروری مورد نیاز خودتان را باید به همراه داشته باشید همچنین برای داشتن این وسایل باید با مسئول ایرلاین هم هماهنگی داشته باشید مثلا داشتن دستشویی ویژه این افراد می تواند از مشکلات آنها کم کند به همین دلیل باید با مسئول هماهنگی داشته باشید. دیگر نکته قابل توجه در این زمینه این است که شما برای سوار شدن به هواپیما ممکن است مدتی را معطلی داشته باشید پس باید خودتان را برای این زمان آماده کنید، بهتر است در مورد وسایلی که مورد نیاز است با مسئول هماهنگی کنید تا متوجه شوید که امکان همراه داشتن این وسایل را دارید یا خیر.

از ورودی های ویژه استفاده کنید

ورودی های مخصوص در بعضی از فرودگاه ها این امکان را به افراد دارای شرایط خاص می دهند تا مدت بیشتری در صف منتظر نباشند، کمی زودتر به فرودگاه بروید و کارهای خود را زودتر انجام دهید در این صورت زمان کمتری هم در صف منتظر خواهید ماند زیرا بعضی از فرودگاه های دارای لاین های ویژه نمی باشند و ممکن است در این مواقع معطلی بیشتری داشته باشید و آزرده خاطر شوید، پس یکی از نکات مهم راهنمای سفر معلولین با هواپیما همین مورد می باشد.

سفر افراد معلول با هواپیما و نکاتی که باید رعایت کنند

هنگام رزرو دقت کنید

 

در موقع رزرو کردن بلیط بهتر است که تا شرایط را بهتر مطالعه کنید، اینکه صندلی شما در هواپیما نزدیک به دستشویی باشد سفر را برای شما راحت تر می کند، حتما در طول سفر باید شخصی همراه شما باشد یا در حد امکان باید از مسئولین بخواهید که برای نشستن وی صندلی به شما کمک کند. می توانید به خدمه هواپیما توضیحات کامل در مورد شرح حال خود را بدهید و از آنها بخواهید در طول پروز به شما کمک بیشتری کنند.

از گزینه پرستار استفاده کنید

اگر شرایط شما خاص و ویژه است باید در هنگام پرواز به همراه خود پرستار داشته باشید و در هنگام رزرو بلیط هواپیما می توانید گزینه پرستار را انتخاب کنید در این صورت ایرلاین تدابیر لازم در این مورد را اتخاذ می کند.

وسایل لازم را فراموش نکنید

وسایل ضروری و لازم در هنگام پرواز را به همراه خود داشته باشید، بعضی از معلولین ممکن است از ویلپچرهای برقی استفاده کنند، پس لازم است لوازم مورد نیاز را همراه خود داشته باشید، شارژر برقی، باتری اضافه و … می تواند در هگام پرواز مورد استفاده باشد و باید آن را به همراه داشته باشید، همچنین می توانید این وسایل در زمان خرید بلیط ذکر کنید تا مجاز به استفاده از آنها باشید. مشکلاتی که دارید باید قبل از پرواز ذکر کنید مشکلاتی شنوایی، بینایی، دارویی و گفتاری از عمده مشکلاتی هستند که ممکن است دچار آن بشوید و باید به متصدی هواپیما این مشکلات را ذکر کنید. در صورتی که از یک داروی خاص استفاده می کنید باید نسخه این داروها را داشته باشید در صورتی که این داروها را همراه نداشته باشید ممکن است این نسخه کمکتان کند و سریع آنها را تهیه نمایید.

خدمات سی آی پی

دیگر مورد لازم برای سفر معلولین با هواپیما خدمات سی آی پی است که می تواند کمک کننده باشد، این خدمات ویژه افرادی که برای پرواز دچار مشکل هستند برای استفاده کردن از این خدمات بهتر است درخواست آن را از شرکت های هوایی داشته باشید.

یکی از متیازات این دسته از خدمات این است که می توانید بدون انتظار کشیدن در صف کارهای پرواز را انجام دهید، استراحت، پذیرایی ویژه و … از امکاناتی هستند که این نوع از خدمات می تواند برای شما داشته باشد همچنین اینگونه از خدمات ویژه افراد سالمند و ناتوان نیز می باشد.

همراه داشتن یکی از مزایای مهم برای این دسته از افراد است، افرادی که همراه دارند در این سفرها با مشکلات کمتری مواجه م شوند، همچنین بعضی از افراد ممکن است که غذای مخصوص داشته باشند که باید به این مسئولین گفته شود.

مطالب مشابه را ببینید!