مجله تاپ‌ناز‌

سفر به رامسر، عروس مازندران

سفر به رامسر، عروس مازندران

رامسر را می‌توان به یک تابلوی نقاشی زیبا با تلفیقی از کوه، جنگل و دریا توصیف کرد. بنابراین به این شهر زیبای شمال کشور عزیزمان ایران، لقب عروس مازندران را داده‌اند. مناظر زیبا و شگفت‌انگیز رامسر، همراه با آب‌و‌هوایی مطلوب و نزدیک بودنش به پایتخت، باعث شده تا شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف سال، به این شهر رویایی سفر داشته باشند.

به‌همین منظور در این مقاله تصمیم داریم، درباره مکان‌های گردشگری رامسر، راه‌های دسترسی به آن، سوغاتی و غذاهای محلی این شهر صحبت کنیم تا شما عزیزان با سفری چند روزه به رامسر بتوانید از کلیه مناطق گردشگری آن لذت ببرید و لحظاتی خوش را تجربه کنید.

رامسر کجاست؟

از نظر موقعیت جغرافیایی، رامسر در غربی‌ترین قسمت استان مازندران واقع شده و از غرب به چابکسر، از جنوب به رشته کوه های البرز و از شمال به دریای خزر راه دارد. حال برای سفر جاده‌ای به این شهر توریستی می‌توانید از مسیر جاده کرج وارد بخش مرکزی استان البرز شده و با عبور از شهرهای شمالی چالوس، نمک‌آبرود، سلمان‌شهر و… به رامسر برسید.

در نظر داشته باشید، زمانی  که وارد منطقه چالوس می‌‌شوید، تا زمان رسیدن به رامسر، تمامی مسیر جاده، ساحلی بوده و شما می‌توانید دریای خزر را هم مشاهده کنید.

آشنایی با مکان‌های گردشگری رامسر

وقتی به رامسر سفر می‌کنید با جاذبه‌های متنوع و زیبایی‌های چشمگیری مواجه خواهید شد. دیدنی‌های رامسر شامل مناظر طبیعی مانند جنگل، آبشارها، کوهستان و مکان‌ها و روستاهای تاریخی است و همین امر باعث می‌شود تا افراد زیادی تمایل داشته باشند تا به این شهر توریستی سفر کنند.

معرفی جاذبه‌های طبیعی رامسر

از آن‌جایی‌که رامسر با استان گیلان هم‌مرز است، در نتیجه زیبایی‌های هر دو استان را به ارث برده و وجود رشته کوه‌ البرز و دریای خزر در شمال و جنوب هم کمک به هر‌چه زیباتر شدن آن کرده است.

 جواهر‌ده رامسر

منطقه ییلاقی جواهرده رامسر در 26 کیلومتری رامسر، از مکان‌های گردشگری این شهر با شهرتی جهانی است که به‌دلیل طبیعتی بکر و آب‌و‌هوایی مطبوع، در یونسکو هم به ثبت جهانی رسیده است.

سفر به رامسر، عروس مازندران

در نظر داشته باشید، جاذبه‌های توریستی جواهرده به‌قدری متنوع است که هر چهار فصل سال گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند، البته افراد این منطقه را بیشتر به‌خاطر چشمه گوارا و خنک آن می‌شناسند.

آب‌های گرم معدنی سادات محله رامسر

سادات محله، منطقه‌ای در 5 کیلومتری رامسر است و شهرت آن به‌دلیل چشمه آب گرمی است که از دل زمین می‌جوشد. آب این چشمه دارای خواص معدنی و دمای 42 درجه است. از‌این‌رو شمار زیادی از مسافران، از آن برای کاربرد‌های پزشکی و درمان بیماری‌های عضلانی، رماتیسم و اعصاب استفاده می‌کنند.

غار گرگر لوکا

این غار در شمال شهر رامسر و در کوه ایمیلی قرار گرفته است و برای رسیدن به آن مسیری سخت با شیب بسیار تند و مناظری چشم‌نواز پیش‌روخواهید داشت.

سفر به رامسر، عروس مازندران

جنگل دالخانی رامسر

جنگل نیمه کوهستانی دالخانی به وسعت 600 هزار مترمربع، در 30 کیلومتری جنوب شرق رامسر و در ارتفاعات کوهستان البرز قرار گرفته است. به‌جرات می‌توان گفت این جنگل، از زیباترین مناطق سرسبز شمال کشور به‌شمار می‌آید که با توجه به طبیعت زیبا و فضای پوشیده شده با مه‌های غلیظ، هر چهار فصل سال جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی، در دل خود جای داده است.

تله‌کابین رامسر

مجموعه تله‌کابین رامسر از دیگر جاذبه‌های تفریحی این شهر است که در کنار آن، می‌توانید تفریحاتی مثل زیپ‌لاین، پل‌معلق، کارتینگ، شهر‌بازی و حتی بازدید از مراکز خرید را هم داشته باشید.

سفر به رامسر، عروس مازندران

مکان‌های تاریخی رامسر

بی‌شک رامسر از شهرهای قدیمی، زیبا و خوش آب‌و‌هوای شمال کشور است که همواره مورد توجه پادشاهان مختلف در طول تاریخ قرار گرفته است. بنابراین در این شهر بناهای تاریخی قدیمی و آثار باستانی ارزشمندی خودنمایی می‌کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 کاخ مرمر رامسر

کاخ سلطنتی رامسر یا موزه تماشاگه خزر از بناهای تاریخی قدیمی، متعلق به دوران پهلوی است. این کاخ زیبا در سال 1316 در باغی زیبا با  معماری فردی به‌نام هوانس اونیک قریبیان و با همکاری جمعی از معماران آلمانی احداث گردید. از زیبایی‌های کاخ مرمر رامسر، می‌توان به گچ‌بری‌های زیبا، مجسمه‌های سنگی به شکل ببر، مجسمه‌های برنزی و مرمری، تابلوهای نقاشی عتیقه، فرش‌های نفیس، کریستال، منبت کاری و اشیای قدیمی و ارزشمند اشاره کرد. در محوطه این بنای تاریخی هم شاهد گونه‌های نادر گیاهان ایرانی و خارجی هستیم که فضایی دلنشین را برای بازدید‌‌کنندگان از موزه به ارمغان می‌آورد.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه با قدمتی مربوط به قرن سوم هجری، از دیگر جاذبه‌های تاریخی شهر رامسر، است. این قلعه با مساحت 600 متر مربع، در دشت تنکابن و بر فراز کوهی به نام مارکوه واقع شده است. این بنای تاریخی از مصالح مختلفی نظیر سنگ، ساروج و گچ ساخته شده و در زمان‌های قدیم به‌عنوان دژی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اگر بر فراز این قلعه فوق‌‌العاده قرار بگیرید، می‌توانید هم‌زمان منظره دریا، دشت تنکابن و کوه‌های رامسر را مشاهده کنید.

سفر به رامسر، عروس مازندران

بلوار معلم

بلوار معلم که در زمان پیش از انقلاب به‌عنوان بلوار کازینو هم شناخته می‌شد، در حال حاضر یکی دیگر از مکان‌های تاریخی شهر رامسر به‌شمار می‌آید. این بلوار، در سال 1310و دوران پهلوی ساخته شد و در سال ۱۳۵۲ هم در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید.

مسجد آدینه رامسر

یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی رامسر، مسجد آدینه با قدمتی نهصد ساله است. این مسجد در روستای جواهرده رامسر واقع شده و به زبان اهالی بومی منطقه، دزگا مزگت هم نامیده می‌شود. به اعتقاد پژوهشگران این بنا، در زمان زرتشتیان، پیش از آن‌که به‌عنوان مسجد شناخته شود، عبادتگاه زرتشتی و یا حتی معبد آناهیتا بوده است.

در حال حاضر هم این بنای تاریخی برای مراسم خاص، گل‌کاری می‌شود و افراد زیادی از روستاها و شهرهای مختلف در این مراسم شرکت کرده و برنامه‌های متنوع نظیر اجرای نمایش و کشتی و غیره در آن برگزار می‌شود.

سفر به رامسر، عروس مازندران

صنایع دستی و سوغاتی رامسر

صنایع دستی شهر رامسر شامل محصولات چوبی، نمد، حصیر‌بافی، چادرشب، عروسک‌ها، روسری‌های بافتنی و ظروف شیشه‌ای رنگارنگ است. این صنایع دستی که هنر دست بانوان خوش‌سلیقه رامسری است را می‌‌توانید به‌عنوان سوغاتی یا یادگاری از بازارهای محلی و سنتی این شهر خریداری کنید. علاوه بر صنایع دستی، محصولات خوراکی نظیر انواع ترشیجات، شربت، مربا، کلوچه‌های محلی و برنج را هم برای سوغاتی انتخاب نمایید.

 غذاهای محلی رامسر

شهر رامسر دارای غذاهای معطر و خوش‌مزه‌ای است که در کنار ترشی‌های محلی و زیتون‌های خوش‌طعم، نظر گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب نموده است. این غذاهای خوش‌طعم شامل آغوز مسما، باقلا وابیج، اردک یا ماهی شکم‌پر، بادمجان شکم پر، قلیه، خورشت اسفناج، کدو بره و بیج‌بیج می‌باشند.

سفر به رامسر، عروس مازندران

 برای اقامت در رامسر چه کار کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، شهر رامسر دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی است که برای سفر به این شهر، بهتر است برای اقامتی چند روزه در آن، برنامه‌ریزی داشته باشید. بنابراین نیاز است، قبل از اقدام به سفر، مکان اقامت خود را تعیین کنید، چرا‌که رامسر از شهرهای توریستی مشهوری است که در ایام تعطیلات جمع زیادی از گردشگران را به خود جذب خواهد کرد.

حال برای این‌که در زمان سفر به رامسر با مشکل اقامت مواجه نشوید، پیشنهاد ما به شما، رزرو آنلاین اقامتگاه می‌باشد. تا بدین‌ وسیله، مکانی مناسب با امکانات رفاهی ایده‌آل را متناسب با شرایط خود و با قیمتی مقرون به‌صرفه رزرو کرده و بدون هیچ‌گونه نگرانی برای داشتن مکان خواب و استراحت لحظاتی خوش را برای دورهمی در کنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

رزرو آنلاین اقامتگاه در رامسر

https://www.otaghak.com/city/ramsar

مطالب مشابه را ببینید!