مجله تاپ‌ناز‌

شارژ همراه اول یا شارژ ایرانسل، کدام برای مکالمه به صرفه‌ تر است؟

شارژ همراه اول یا شارژ ایرانسل، کدام برای مکالمه به صرفه‌تر است؟

به گزارش سایت تک تیپ:اگر شما هم از دهۀ دوم زندگی خود عبور کرده باشید؛ بدون شک زمانی که تمامی خطوط همراه، دائمی بود را به خاطر می‌آورید. همان روزهایی که ابتدای هر ماه منتظر قبوض تلفن‌های همراهمان بودیم و گاهی مضطرب هم می‌شدیم.

آن زمان‌ها خبری از سیم‌کارت اعتباری و خرید شارژ برای مکالمه و اینترنت همراه و موارد مشابه نبود. پس از ورود سیم‌کارت‌های اعتباری به بازار، جمعیت زیادی از مردم متحیر شدند و بازار این سیم‌کارت‌ها نیز حسابی داغ شد؛ زیرا با خرید و استفاده از این سیم‌کارت‌ها دیگر نیازی به پرداخت ماهانۀ هزینه نبود.

پس از گذشت سال‌ها این سیم‌کارت‌ها هنوز هم محبوبیت و تقاضا دارند و شرکت‌های ارائه‌دهندۀ آنها نیز همواره در حال رقابت سرسخت هستند و در تلاش‌اند تا بهترین و باکیفیت‌ترین و مقرون ‌به‌صرفه‌ترین شرایط مکالمه را برای متقاضیان فراهم آورند.

تا آنجاکه هنوز هم بسیاری از افراد این پرسش را مطرح می‌کنند که شارژ همراه اول یا شارژ ایرانسل، کدام برای مکالمه به صرفه‌تر است؟ همانطورکه می‌دانید، همراه اول و ایرانسل دو نوع سرویس بسیار محبوب برای سیم‌کارت‌های اعتباری هستند.

در ابتدای محبوبیت این سیم‌کارت‌ها نیز تقریباً تمامی افراد فقط از شارژ‌های کاغذی استفاده می‌کردند که در مغازه‌ها فروخته می‌شد؛ اما مدتی است که بیشتر مردم با شماره‌گیری کدها یا با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص سیم‌کارت‌های خود را شارژ می‌کنند.

شارژ همراه اول یا شارژ ایرانسل، کدام برای مکالمه به صرفه‌تر است؟

تقاضای مردم برای خرید شارژ ایرانسل و همراه اول و سایر سرویس‌های اعتباری، شرکت‌های مختلفی را تشویق به راه‌اندازی وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی کرد که یکی از آنها وبسایت و اپلیکیشن تاپ هست.

وبسایت و اپلیکیشن تاپ علاوه بر ارائۀ خدماتی برای خرید شارژ ایرانسل همراه اول، بیش از 73 نوع سرویس دیگر نیز ارائه می‌دهد که در ادامه پس از آشنایی بیشتر با شارژ همراه اول و شارژ ایرانسل، بیشتر دربارۀ وبسایت و سوپر اپلیکیشن تاپ می‌گوییم.

شارژ همراه اول یا شارژ ایرانسل؟

براساس آنچه گفته شد، همراه اول و ایرانسل همواره با هم در حال رقابت بوده‌اند و هستند و علتش نیز خوب بودن خدمات هرکدام از آنها است. برای ارائۀ دیدگاهی بهتر از ایرانسل و همراه اول بد نیست ابتدا نگاهی مختصر به سال راه‌اندازی و هدف ابتدایی هرکدام بیاندازیم.

لازم به ذکر است اگر به جای سیم کارت اعتباری، سیم کارت های دائم دارید می توانید پرداخت قبض تلفن خود را از طریق تاپ انجام دهید.

همراه اول یکی از شرکت‌های تابعۀ مخابرات ایران است و در سال 1372 برای سهولت و ارائۀ خدمات تماس‌های صوتی راه‌اندازی شد.

ایرانسل در سال 1385 در سه شهر بزرگ کشور، ارائۀ سرویس را آغاز کرد که البته هدف اصلی‌ آن اینترنت همراه بود.

با نگاهی بسیار مختصر دریافتیم که هدف اصلی و ابتدایی همراه اول، ارائۀ خدمات صوتی و هدف ایرانسل ارائه خدمات مربوط به اینترنت همراه بوده است. قدمت سیم‌‌کارت‌های همراه اول نیز بیشتر از ایرانسل است؛ اما آیا این موضوع بدین معناست که سیم‌کارت‌های همراه اول از ایرانسل بهتر هستند؟

ممکن است این پرسش‌ها نیز برایتان پیش بیاید که خرید کدام سیم‌کارت بهتر است؟ یا تعرفۀ مکالمه‌ و پیامک‌های همراه اول و ایرانسل چه تفاوتی با هم دارند؟ حقیقتاً دو پرسش‌ اول را نمی‌توان پاسخ داد؛ زیرا هرکدام از سرویس‌های همراه اول و ایرانسل مزایای زیادی دارند؛ اما برای پاسخ به پرسش سوم نیز در ادامه با تعرفه‌های مکالمه و پیامک همراه و ایرانسل آشنا خواهیم شد.

تعرفۀ برقراری تماس از سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول و اپراتورهای دیگر عبارت است از 89.9 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه. ارسال هر پیامک فارسی از سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول  نیز 106 ریال است.

تعرفۀ برقراری تماس با سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل به ایرانسل و اپراتورهای دیگر به ازای هر دقیقه مکالمه عبارت است از 89.9 تومان. تعرفه ارسال پیامک فارسی از خطوط اعتباری ایرانسل نیز 116 ریال است. شایان ذکر است محاسبۀ تعرفۀ یک تماس برحسب ثانیه است و تعرفه‌های فوق مربوط به سال 1401 هستند.

با توجه به اطلاعاتی که درخصوص شارژ همراه اول و ایرانسل کسب کردیم اکنون تصمیم‌گیرنده نهایی خودتان هستید. شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ همراه اول یا ایرانسل؟

شارژ همراه اول یا شارژ ایرانسل، کدام برای مکالمه به صرفه‌تر است؟

وب سایت و سوپر اپلیکیشن تاپ

در این مطلب پس از مروری بر گذشته، دربارۀ شارژ همراه اول و شارژ ایرانسل، تفاوت این دو و بهترین مرجع ارائۀ دهندۀ آنها سخن گفتیم. حال بهتر است تا با وبسایت و سوپر اپلیکیشن تاپ بیشتر آشنا شویم.

خدمات خودروخدمات گردشگری
بیمه تردد آزادراهیتور
طرح ترافیکسینما
پارک حاشیه ایقطار
بیمه ثالثهواپیما
عوارض آزادراهیاتوبوس
عوارض شهرداریبلیت
قبوض جرایمبومگردی

همانطورکه پیش‌تر گفته شد؛ وبسایت و اپلیکیشن تاپ خدمات متعددی ارائه می‌دهد که شارژ همراه اول و شارژ ایرانسل نیز دو مورد از آن هستند. این وبسایت بیش از 73 نوع سرویس دیگر ارائه می‌دهد که برخی از آنها عبارت است از:کارت به کارت، افتتاح حساب غیرحضوری، پرداخت قبض، عوارض آزاد راهی، خلافی خودرو، استعلام ممنوع‌الخروجی، عوارض خروج از کشور و بیمه.

شایان ذکر است درصورت عدم دسترسی به اپلیکیشن تاپ می‌توان از وبسایت top.ir نیز استفاده کرد. به منظور دریافت اپلیکیشن تاپ، عدد 1 را به شمارۀ 3000071 ارسال فرمایید تا علاوه بر موارد یادشده با راحتی هرچه تمام‌تر از خدمات زیر بهره ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!