مجله تاپ‌ناز‌

اصلی ترین اشتباهات سال اول ازدواج که نباید مرتکب شوید!

اشتباهات رایج در نخستین سال های ازدواج باعث می شود که روابط شما دچار مشکلاتی شود. این اشتباهات شامل مقایسه کردن همسر با دیگران، بی احترامی کردن به او، لجبازی کردن و … می باشد. برای داشتن رابطه موفق باید به این نکات توجه کنید، باید بدانید که در زندگی مشترک چه عواملی می تواند باعث موفقیت در رابطه شود.

سال های اول زندگی مشترک وقتی است که زوج ها تجربه های جدید و برداشت های جدید از هم دارند، با توجه به اینکه در این سال ها زوج ها تجربه های کمی در زندگی دارند، ممکن است دچار بعضی از اشتباهات شوند. تصورات رویایی در مورد زندگی مشترک، داشتن انتظارات بی مورد از همسر، نداشتن شناخت کافی نسبت به ویژگی های همدیگر و … باعث می شود که زن و شوهر با مشکلات بیشتری مواجه شوند. در این دوران بالا بردن آگاهی و دادن اطلاعات بیشتر به زوج ها باعث می شود که زندگی موفق تری داشته باشند. با توجه به اینکه در این دوران یکی از دوران های طلایی و تاثیرگذار در زندگی مشترک می باشد، باید صبر  تحمل خودتان را بیشتر کنید. در این مطلب هم در مورد اشتباهات سال اول ازدواج بیشتر توضیح می دهیم.

اشتباهات سال اول ازدواج

در این دوران زوج ها در پی شناخت کافی از هم هستند. در این موقع ممکن است، رفتارهای جدیدی از همسر خود ببینید یا با ویژگی های اخلاقی جدید از او آشنا شوید که در صورت نداشتن آگاهی در این مورد، ممکن است برخورد بدی نسبت به آن داشته باشید. انتظارات خود از زندگی مشترک و همسر باید واقع بینانه بیان شود، در این صورت می توانید زندگی موفق تری داشته باشید.

 

دعوا بر روی مسائل بی اهمیت

این اتفاق در خیلی از روابط به ویژه در سال های نخست زندگی مشترک ایجاد می شود. مشاجره کردن روی مسائل کوچک و بی اهمیت باعث می شود که رابطه سالم شما دچار بعضی از مشکلات شود. در ازدواج بیش از هر چیز کنترل زبان و حفظ احترام بسیار مهم است. اگر مدام روی مسائل کوچک مشاجره داشته باشید، این مسائل بیشتر می شوند و رابطه شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

گذراندن وقت بدون همسر

بعضی به اشتباه تصور می کنند که با گذراندن وقت کم با همسر باعث می شوند که علاقه و وابستگی او بیشتر شود، این در صورتی است کهع رابطه کمتر می تواند به مرور سردی ایجاد نماید، زیرا همسر شما در مواقع ضروری و لازم نمی تواند از حمایت های شما استفاده کند. از سویی بعضی از افراد بیشتر در زمان های خودشان را با دوستان می گذرانند و این موضوع از نظر همسر آن غیر قابل قبول می باشد و به مرور به راطه آنها لطمه وارد خواهد کرد.

اصلی ترین اشتباهات سال اول ازدواج  که نباید مرتکب شوید!

تعیین نکردن مرزها

در زندگی مشترک هم باید حد و مرزها را نگه دارید. حفظ کردن این حدود باعث حفظ حریم شخصی و تداوم بیشتر رابطه می شوند. یکی از اشتباهاتی که مرتکب می شوید، تعیین نکردن این چاچوب ها است.

 

صحبت نکردن درباره انتظارات

یکی از اشتباهات که در سال نخست ازدواج رخ می دهد، تعیین نکردن انتظارات زندگی مشترک و همسر است. بی شک هر فردی پس از ازدواج کردن، توقعاتی از همسرش دارد. این توقعات در زمینه های مالی، عاطفی و … است. خیلی از کارشناسان خانواده بیان می کنند که برای داشتن زندگی زناشویی خوب باید توقعات را کمتر کرد. بیان نکردن این توقعات به مرور زمان باعث بروز خطا و اشتباه می شود و شما به شناخت کافی از همسر نمی رسید. یکی از موارد که باید بیان شود اهمیت پول در ازدواج است که بهتر است پیش از ازدواج بیان گردد.

 

عدم پذیرش تغییر در رابطه

بیشتر زوج ها به ویژه آن دسته که به تازگی ازدواج کرده اند، تصور دارند که با ازدواج تغییری ایجاد نمی شود. درست است که در فعالیت های روزمره تغییراتی ایجاد نمی شود، ولی اصولا ازدواج با تغییر همراه است و شما مسئولیت های بیشتری خواهید داشت، در این مواقع است که باید به آگاهی برسید.اینکه شما پس از ازدواج باید فردی متعهد شوید، یک تغییر می باشد. یا اینکه باید وقت گذرانی با دوستان را کمتر کنید که یک واقعیت در ازدواج است.

 

تلاش کردن برای برنده بودن در جدال

در سال های نخست زندگی مشترک اختلافات زیاد است، در این زمان زوج ها بر مسائل مختلفی با هم اختلاف نظر پیدا می کنند، ولی اشتباه وقتی رخ می دهد که یکی از زوجین تلاش دارد، خود را برنده بحث العام کند. با توجه به اینکه دعوا یکی از بخش های یک رابطه سالم می باشد، باید با آگاهی بیشتر نسبت به آن برخورد کنید. بهتر است که پایه روباط خود را بر اساس حقیقت قرار بدهید. باید سعی کنید، روحیه انتقاذپذیری در خورد و همسر را تقویت کنید.

 

مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران

دیگر اشتباه زوج های جوان مقایسه کردن زندگی خود با دیگر زوج ها و تازه عروس ها است. باید سعی کنید، نقص های روابط خود را با دیگران مقایسه نکنید. این مقایسه کردن به ویژه در فضای مجازی هم بیشتر است. باید توجه داشته باشید این رفتار باعث نا امیدی شما از خودتان و همسرتان می شود. اگر دچار چنین رفتارهای هستید، باید به درمان های فردی بپردازید. در این شیوه درمانی باید نقاط مثبت زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید و شکرگزار باشید.

 

موافقت دائم با همسر

دیگر اشتباه رایج در سال های اول ازدواج، موافقت کردن با همسر در تمام زمینه ها است. این افراد قدرت اختیاری نسبت به اعمال خود ندارند و به دلیل نداشتن عزت نفس کافی مدام با همسر موافقت می کنند، حتی اگر همسرشان حرفی بر خلاف میل و منطق آنها بزند. اگر در رابطه موضوعی شما را آزار می دهد و تصور می کنید به رابطه شما لطمه می زند، بهتر است با وجود مخالفت آن را با همسر خود در میان بگذارید و از موافقت های بیجا دوری نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!