مجله تاپ‌ناز‌

شخصیت زن و دختر متولد مهر ماه

شخصیت زن و دختر متولد مهر ماه

اخلاق زن و دختر متولد مهر, شخصیت زنان و دختران متولد مهر ماه, رفتار و ویژگیهای شخصیتی زنان و دختران مهر ماهی

زن و دختر متولد ماه مهر چه ویژگیهایی دارد؟

زن متولد مهر ماه استخوان بندی درشتی خواهد داشت و نسبتا سنگین وزن خواهد بود. اما برغم تمام این خصوصیات زنانه، شما بارها در او علائمی از قدرت اراده و جدیت و تصمیم می بینید که با خلق و خوی زنانه کمتر سازگاری دارد.

از نظر طرز فکر شباهت های زیادی بین او و مردها مشاهده می گردد و به هنگام بحث و گفت و گو برداشت های او درباره موضوعات مختلف خیلی مردانه به نظر می آید. از شنیدن این حرف ها دستپاچه نشوید و خیال نکنید که اگر با یک زن متولد مهر ماه ازدواج کنید،‌ یک قاضی یا یک دادستان مرد را به خانه خواهید آورد. به هیچ وجه اینطور نیست، ظرافت های زنانه او آنقدر زیاد، جالب و دل انگیز است که هرگز باعث سلب آسایش شما نخواهد شد.

زن متولد مهر در هر موقعیتی، چه جزئی و چه مهم،‌ هوشیاری، انصاف و قدرت استدلال خود را ظاهر می سازد. این موقعیت ها ممکن است از اینکه شما چرا نباید پیراهنی که دکمه سر دست ندارد بپوشید، چرا در اداره موفق نشده اید که پست بهتری بدست بیاورید باشد.( در این مورد آخر،‌ گناه آن عدم موفقیت را چنان ماهرانه بین شما و رئیس شما تقسیم می کند که به هر کدام بیش از سه دانگ بیشتر نرسد). در زن مهرماه این قابلیت وجود دارد که حتی با شخص خود منصفانه موضوعی را مورد بحث و گفت و گو قرار دهد و مسئله مورد نظر را در ترازوی سنجش و استدلال خویش بگذارد.

خیال نکنید که داشتن یک چنین همسر سنجیده و دقیقی حوصله شما را سر خواهد برد، درست بر عکس، شما در جوار یک چنین زنی ناگهان متوجه می شوید که بیش از یک ساعت است دارید به حرف های او گوش می دهید بدون اینکه متوجه گذشت زمان شده باشید و از حرف ها و استدلالهای او به راه حل های باور نکردنی رسیده اید. علت هم این است که او در تمام طول مدتی که مشغول بحث در اطراف موضوعی است، ‌لحظه ای لبخند دلنشین و معروف خود را فراموش نمی کند و شاید رعایت همین ظاهر مطلوب و چاشنی کردن همین لبخندهای ملیح و بکار بردن جملات دلنشین و متقاعد کننده است که موجب می شود موفقیت های زیادی در قبولاندن منطق خویش به دیگران کسب کند. او برای قانع کردن دیگران مطلقا از منطق استفاده نمی کند، البته در وهله اول چنین به نظر می رسد که زن مهر ماه با قدرت کلام خود غرور مرد را جریحه دار خواهد ساخت،‌ در حالی که این توهم عاری از حقیقت است زیرا او خیلی راحت جراحت شکست دادن در بحث را با لبخند و حرکات ظریف و دوستانه خود التیام می بخشد، از آن گذشته این را هم باید دانست که اکثرا حق با اوست و رأی را می توان رأی دیوان عالی دانست. او برای ارضای خودخواهی خود منطق و دلیل نمی چیند، بلکه همه چیز را با ترازوی عقل می سنجد.

mehr mah 2

اخلاق و رفتار زن مهر ماهی و شخصیت دختر متولد مهر

اگر او یک مخبر سیاسی و نویسنده باشد، در فصل انتخابات می تواند قابلیت بی نظیر خود را در مقایسه جناح های مختلف و احزاب گوناگون و نقاط ضعف و قدرت هر یک از آنها به بهترین وجه ممکن به منصه بروز برساند. صرف نظر از قابلیت و علاقه ذاتی که در زن متولد مهر برای سبک کردن رویدادها وجود دارد، از نظر امور احساسی، رفاقت و صمیمیت نیز او یک زن تمام عیار است. حتی تمایل او به بحث کردن در واقع مبتنی بر این علاقه باطنی اوست تصمیم نهایی درباره هر موضوعی باید چنان اتخاذ شود که به دوست، به محبوب و به فرد مورد علاقه او آسیب و ضرری وارد نیاید. هرگز سعی نمی کند نظر شخصی خود را به کسی تحمیل کند و در استدلال های خویش احساسات و عواطف شخصی خود را به میزان وسیع نادیده می گیرد.

برای آنکه بتوانید خصوصیات اخلاقی زن متولد مهر را بهتر درک کنید، ‌شاید بی مناسبت نباشد که مثالی بزنیم و مقایسه ای بین او و زنان دیگری که در ماه های مختلف سال متولد شده اند، به عمل بیاوریم. فرض کنیم شما در بین دوازده زن که هر کدام در یکی از ماه های سال متولد شده اند نشسته اید( ه خود یک موقعیت بسیار جالب و استثنایی خواهد بود) و راجع به این موضوع صحبت می کنید که آیا برای فلان مهمانی باید از کارت دعوت استفاده بشود یا نه؟‌ مدعوین را به وسیله تلفن،‌ پیغام یا کارت دعوت به مهمانی فراخواند. ابراز نظر خانم ها در این باره به این صورت خواهد بود.

زن متولد فروردین: هیچ احتیاجی به کارت نیست، من از تلفن استفاده می کنم.

زن متولد اردیبهشت: کمتر اتفاق می افتد که من مجبور به دعوت از دیگران بشوم. معمولا دوستان من خودشان به دیدن من می آیند.

زن متولد خرداد: کارت دعوت؟ چه حوصله ای، کی وقت این کارها را دارد؟

زن متولد تیر ماه: ارسال کارت دعوت خیلی خشک و رسمی است، من ترجیح می دهم با نامه دوستانه مهمانان را دعوت کنم.

زن متولد مرداد: خوب اگر این کارت ها جالب و خیلی زیبا باشند، ‌ارسال آنها عیبی نخواهد داشت.

زن متود شهریور: من باید بروم از دوستم بپرسم ببینم نظر او چیست.

زن متولد آبان: اگر من تلفن بکنم و آنها منزل نباشند،‌ میهمانی مرا از دست خواهند داد. من کارت را ترجیح می دهم.

زن متولد آذر: خدای من مگر هنوز هم از وسیله کارت استفاده می شود؟

زن متولد دی: ارسال کارت سنت خوبی است، اما باید تزئین آن ساده و معمولی باشد.

زن متولد بهمن: من تصمیم خودم را موقعی می گیرم که بدانم روز مهمانی هوا ابری یا آفتابی خواهد بود؟

زن متولد اسفند: برای من فرستادن کارت یا استفاده از وسایل دیگر علی السویه است، من همیشه حس می کنم که چه کسانی مایل به دیدن من هستند و چه کسانی مایل نیستند. برای دعوت دسته اول، ممکن است از هر وسیله ای استفاده کنم.

و اما زن متولد مهر: خوب این بستگی به موقعیت زمان و مکان دارد، راه درستش این است که آدم کارت بفرستد،‌به نظر من این کار، یک کار فوق العاده جالب است اما از طرف دیگر این روزها استفاده از این وسیله ممکن است حمل بر خود نمایی و تظاهر بشود و عده ای از دوستان صمیمی انسان برنجند که چرا کارت فرستاده ایم و تلفن نکرده ایم. از این گذشته زن امروزی هم گرفتارتر از آن است که وقت این همه تلفن کردن را داشته باشد. طبیعی است که آدم باید به دلایلی که در ورای سنت ها وجود دارند نیز توجه کند. در اینجا نیز هستند کسانی که نمی توانند از کارت دعوت استفاده کنند، برای مثال اگر خرید کارت و تمیز کردن و ارسال آن تحمیلی به بودجه خانواده بشود، نباید از آن استفاده بشود و جه بسا که خرج تلفن کردن آسان تر باشد، از سوی دیگر من نمی توانم منکر این حقیقت بشوم که استفاده از کارت یک کار شیک و عمل دوست داشتنی است که ارزش آن را دارد که آدم قدری از پول خود را خرج آن بکند،‌ حتی اگر مجبور بشود از خرج های دیگر خود بزند. به نظر من کارت دعوت باید چاپی باشد، البته اگر کسی هنرمند باشد، می تواند آن را خودش طرح ریزی و نقاشی کند طبیعی است در ارسال یک چنین کارتی باید کمال دقت را به عمل آورد زیرا برخی از طبقات جامعه ممکن است مورد سوء تعبیراتی قرار بگیرند. برای مثال اگر یک چنین کارت دعوتی را برای اوناسیس بفرستید، خوشش نمی آید، اما کدامیک از ما اوناسیس را دعوت می کند؟ دوستان نزدیک و صمیمی این جور کارت ها را خیلی دوست دارند. زیرا خیلی خصوصی تر از کارت های چاپی است، در حالی که کارت های چاپی بیشتر رایج و قابل قبول می باشند، و یا لااقل به نظر من چنین است.

ملاحظه میکنید که او چطور خودش با خودش به بحث و گفتو گو می نشیند و از دیدگاه های مختلف و نقطه نظرهای گوناگون مسئله را می سنجد و بررسی می کند؟ او در این کار آنقد پیش می رود تا سر انجام بتواند به یک تصمیم نهایی که کلیه جوانب امر در آن منظور شده باشد، برسد.

در آشنایی و دوستی خود با یک زن متولد مهر خیلی زود به این حقیقت پی می برید که او جدا از انصاف و قضاوت بی طرفانه نمی تواند زندگی کند. به نظر او هر کاری و هر تصمیمی باید انسانی و عادلانه باشد. طبیعی است که راجع به فرستادن یا نفرستادن کارت دعوت این همه فلسفه می چیند، کاری دشوار و خسته کننده است، اما دیری نمی گذرد که با توجه شدید او به رعایت انصاف و قابلیت چشمگیر او در قضاوت صحیح ایمان شما را به هوشمندی او جلب می کند.

معمولا زن ها به هنگام گفت و گو درباره یک موضوع نه تنها نظر شخصی خود را بیان می دارند، بلکه این نظر بسته به موقعیت زمان و مکان تحت تأثیر شدید احساسات ایشان قرار می گیرد و منظور شان توأم با اغراض احساسی است در حالی که این امر در مورد زن متولد مهر به هیچ وجه صدق نمی کند. برای او نظر شما،‌ دوستانش، خودش و دیگران ارزش مساوی دارند که هر کدام می توانند گوشه تاریکی را روشن سازند، به شرط آنکه عادلانه و منطقی باشند.

بیشتر زنان متولد مهر چه قبل از ازدواج، و چه بعد از ازدواج مشغول کار هستند زیرا برای خرید چیزهایی که سخت به آن ها علاقمند هستند، نیازمند به پول می باشند. او عاشق تجمل است و دلش می خواهد که گرانبها ترین لباسها زیبا ترین اسباب خانه ها و کمیاب ترین عطر را داشته باشد و به همین دلیل می رود کار می کند تا پول کافی در دسترس داشته باشد. او پول را برای یک منظور دیگر هم لازم دارد و آن ایجاد رفاه برای مرد زندگی و مورد علاقه اش می باشد. اگر در گنجینه دل یک زن متولد مهر یک جواهر گران قیمت و بی نظیر وجود داشته باشد، زن مهر ماه از انزوا و تنهایی تنفر دارد. همیشه در میان جمع حلقه دوستان است. به اصل دوستی و صمیمیت معتقد بوده و حق دوستی را ادا می کند. همراهی،‌ چه در کارها و چه در امور احساسی نیاز واقعی وی محسوب می شود. او دوست ندارد که تنها کار کند و عملا قادر به زندگی بدون شریک نیست. زنان متولد مهر که به نزد فالگیر می روند، فقط دو سئوال از او می کنند. چه موقع یک آدم همرنگ برای همکاری صمیمانه قلب دوستش داشته باشم؟ و چه موقع یک آدم همرنگ برای همکاری صمیمانه پیدا خواهم کرد؟ از نظر او ازدواج یک معامله پایاپای و متقابل دیگری واجب و لازم الاجراست.

شما ریاست هیئت مدیره انجمن را به عهده دارید، این افتخار از آن شمامی باشد، و او هم مدیر عامل انجمن می باشد و وظیفه دارد که جلو اشتباهات شما را با روش خاص خود بگیرد، در کارها بین عشق و دوستی و منطق و انصاف و عمل تفاوت می گذارد و حساب آن دو را اصلا به همین دلیل خواهان آن است که تا سر حد امکان در کارها و فعالیت های اجتماعی شوهر خود شرکت داشته باشد. او می خواهد که قائم مقام شوهرش محسوب بشود و در عین حال آنقدر منطق و هوشمندی دارد که رهبری شوهر را از جان و دل قبول داشته باشد و یا وقتی مرد می خواهد شغل و حرفه خود را عوض کند و یا دست به فکر جدیدی بزند، از وی حمایت کند و راه و چاه را به او نشان بدهد. یک چنین اموری را جزو وظایف خاص همسری خویش می داند و در این گونه مواقع به هموارکردن راه پیشرفت و موفقیت شوهر و جلوگیری از اشتباهات احتمالی وی می پردازد.

شما باید حتم داشته باشید که یک چنین زنی از عهده انجام این مشاورات به خوبی بر می آید و لیاقت آن را دارد که به وی میدان فعالیت و ابراز وجود داده شود. زن متولد مهر به هیچ وجه مایل نیست که به صورت باری روی گرده شوهر خود باشد. او بیشتر میل دارد که موانع سر راه همسر خود بر طرف سازد. او به این خواسته طبیعی خویش با ظریف ترین وجه ممکن جامه عمل می پوشاند( مگر اینکه والدین او متولد فروردین باشند که در این صورت باید گفت گاهی اوقات با مشکلات جدی مواجه است).

زن متولد برج تراز به طور کلی بسیار فهمیده است و قدرت تجزیه و تحلیل فراوان دارد و می تواند در حل مشکلات اداری و یا تجاری فوق العاده مفید باشد. کمتر اتفاق می افتد که از روی احساسات تصمیمی بگیرد و یا در اخذ تصمیم عجله به خرج بدهد و نظریاتی که او به شما ارائه می دهد، اغلب خیلی بهتر و عملی تر از نظریات وکیل مدافع شماست.

الهه حاکم بر این زن ونوس است و هم او است که وی را وادار می سازد، و یا بهتر است بگویم این قابلیت را به او می دهد که گوهر گرانبهای عقل و درایت خویش را بر تارک زیباترین انگشترهای جهان به انگشت همسر خود بکند. اگر نخواهیم مطلب خود را در قالب جملاتی این چنین ادیبانه بیان کنیم، می توان گفت که دست آهنین او در یک دستکش مخملی قرار دارد و چنان با قدرت و در عین حال نرمی و لطافت در موقع حساس به میان می آید که به سرعت مانع از اشتباهات و ندانم کاری ها می گردد. مردان متولد فروردین، آبان، مرداد و اردیبهشت معمولا یک چنین زنی را شریک صادق و عاقل و دانای خود می بینند و به پرستش و ستایش وی مشغول می شوند، اما یک چنین ستایشی یک جانبه نیست زیرا او نیز شوهر خود را می پرستد. دوستان و اقوام با دیدن زندگی خانوادگی این زن با شوهر و بچه هایش بی اختیار به یاد زندگی پر از صلح و صفای آدم و حوا خواهند افتاد.

شما در زندگی مشترک با زن متولد مهر از مزایای اخلاقی زیادی برخوردار خواهید بود. او هرگز نامه شما را باز نخواهد کرد زیرا اصلا مایل نیست که غرور و شخصیت خود را بشکند. او هم چنین هیچگاه اسرار شما را به دوستتان بازگو نخواهد کرد و یا در مقابل رئیس اداره تان به شما بی احترامی و یا کم محلی نخواهد کرد. او در همه حال رازدار و وفادار و حرمت نتگه دار است. بسیاری از خردهایی که زنان متولد مهر دارند، ترقی خود را مرهون رفتار زن خویش می دانند. مثلا چه این زن بدون اینکه کوچکترین انحرافی از جاده وفاداری پیدا کند، به هنگام مواجه شدن با کار فرما یا رئیس همسر خویش درست از همان لبخند و ظرافتی استفاده می کنند که روز اول برای آب کردن دل پسر مورد علاقه خود بکار برده بود. او با شرم و جذابیتی که دارد، در بین دوستان و همکاران برای شوهر خویش دوست یابی می کند و می کوشد که با ایجاد یک روابط عمومی گرم و دلچسب راه موفقیت شوهر خود را هموار بسازد. او عشق خود را نسبت به شما عملا به اثباب می رساند. و در ناز و نوازش مغازله هرگز کوتاهی نخواهند کرد. زبان نرم او و جملات بجا و زیبای او هر دل سنگی را نرم می کند.

داشتن یک چنین همسری مترادف است با داشتن یک خانه بسیار جالب و مرتب. درتزئین منزل از رنگ های شاد استفده می کند و در ترکیب آنها چنان استادی از خود نشان می دهد که گویی یک نقاش است. مبل ها و اثاثیه منزل او نیز در نوع خود بسیار زیبا خواهند بود. تابلوهایی که به دیوارها آویزان می شوند، یه تنها از روی سانتیمتر، بلکه از روی میلیمتر نصب می گردند. غذای شما و بچه های در اغلب موارد سر ساعت سرو می شوند و تنوع لازم در طبخ آن ها به دقت مراعات خواهد شد.

علاوه بر اینها، زن متولد مهر را با انواع گل ها وگلدانها و سایر لوازم تزئینی می آراید و در عین حال از ترتیب دادن گهگاه یک شام دو نفره عاشقانه در زیر نور شمع غافل نمی ماند. برای زن متولد مهر خانه داری یک شغل تمام وقت و برای تمام عمر محسوب می گردد. شغلی که بر خود فرض لازم و واجب می داند در آن به حد کمال برسد. اما همزیستی او تا وقتی شاعرانه و صمیمانه و نرم و لطیف است که شما نیز احترامات مقابله اش را حفظ کنید و جانب عدل و انصاف را نگه دارید. پناه به خدا اگر بخواهید نقش فرمانده و آمر برای او بازی کنید و هی راه بروید و ایراد بگیرید و دستورات بی سر و ته صادر کنید و از همسر خود بخواهید که مثل یک کنیز از فرامین و هوس های شما اطاعت و فرمانبرداری کند و از ترس خشم سرور خویش جرأت نکند جز بله چیز دیگری بگوید. اگر خداینکرده از زمره این قبیل شوهران باشید که او با یک نقشه بسیار زیرکانه شما را از تحت فرماندهی به زیر می کشد و زندگی با حقوق مساوی را در کنار شما آغاز می کند و شما یک وقت چشم باز می کنید و می بینید که از پشت بام عدم مساوات کم کم پایین آمده اید و نه تنها با او سر یک سفره نشسته و هم تراز او شده اید، بلکه چه بسا که رتق و فتق امور را نیز هرگز بدون صلاحدید او انجام نمی دهید. آن دست آهنین با دستکش های مخملی که گفتم یادتان هست؟ زن مهر ماه از این دست پولادین مخمل پوش به موقع و با تدبیر استفاده می کند و بدون جنگ و کشمکش وجنجال، عدم تعادل ها را از میان بر می دارد. این زن تنها مخلوقی است که از فولادی به نرمی موم ساخته شده است و مشابه آن به طور حتم در هیچ یک از ماههای دیگر سال دیده نمی شود.

قدرت بی مانند او در آرام ساختن عصبانیت ها و ناراختی های شما ممکن است موجب ایجاد این فکر در شما بشود که او موجودی ضعیف وبیش از اندازه صلح جوست و در مقابله با رویدادهای ناگهانی به کلی درمانده می شود. بگذارید از همین الان بگویم که اگر چنین می اندیشید، سخت در اشتباه هستید. در سطور بالا اشاره کردم باطن زن مهر ماه از فولاد ساخته شده است و اگر ملاحظه می کنید که این چنین نرم و ملایم و ظریف است، به این علت است که از جنگ و جدال بیزار است، و اگر چه خودش گاهی در مظان این اتهام قرار می گیرد که جنگ افروز است ولی اگر خوب دفت کنید،‌ متوجه می شوید که در پشت این ظاهر ملایم اراده ای قوی و روحی مقاوم و دلیر پنهان است و در بحرانی ترین و سخت ترین لحظات کشتی خانواده را روی امواج متلاطم دریا استوار نگه می دارد و قدرت مبازه ای شگرف از خود نشان می دهد.

پس از مدتی زندگی با یک زن متولد مهر متوجه می شوید که خیلی بیش از حد تصور به کمک های او، مخصوصا به هنگام گرفتاری نیازمند هستید. دستپاچه نشوید و فورا نگویید من با یک چنین زنی ازدواج نمی کنم چون نمی خواهم محتاج زنی باشم، زن ظرفیت اینجور چیزها را ندارد و در زندگی مرتب سرکوفت کمک های خود را به من خواهد زد. یک چنین فکری مطلقا اشتباه است زیرا او نه تنها چیز مهمی که او در زندگی از شما انتظار دارد، داشتن انصاف و مهربانی و رعیت مسئولیت ها و وظایف همسری است. عجیب آنکه خود نیز مسئولیت های فراوانی را به عهده می گیرد. این زن نه تنها خرید و تهیه غذا و مرتب نگاه داشتن منزل و لباسشویی و اطو را به درست شخصا عهده دار می گردد بلکه چه بسا رسیدگی به گل های باغچه و آب دادن آنها را نیز به این مسئولیت ها می افزاید.

زن متولد برج تراز به کودکان خوب می رسد و از نثار عشق خود به ایشان ذره ای مضایقه ندارد، اما از نظر میزان عشق و علاقه آنها را خیلی خیلی بعد از شما قرار می دهد. بچه ها قسمت های وسیعی از قلب او را اشغال می کنند اما هرگز موفق به رخنه با آن گوشه دنج و اختصاصی که متعلق به شما است، نخواهندشد. یک چنین مادری به کودکان خود لباس های بسیار جالب و زیبا می پوشاند و شما آنها را همیشه در کمال نظافت می بینید. مادر متولد مهر معمولا خیلی مهربان است اما سهل انگار نیست و در صورت لزوم خیلی هم جدی و سخت گیر است. روان شناسان معتقدند او فقط به این دلیل بچه دار می شود که بتواند موجبات نشاط بیشتر شوهرش را در منزل فراهم بیاورد. یکی از اولین جملاتی که او به بچه های خود یاد می دهد این است که : خدایا پدر ما را سالم نگاه دار. او هرگز این امکان را به کودکان خود نمی دهد که احترام پدر را نگاه ندارند، و در عین حال آغوش او همیشه پناهگاه بسیار مطمئنی برای کودکانی است که بیش از حد لزوم مورد تنبیه و توبیخ پدر قرار گرفته اند.

علاقه ذاتی متولد ین مهر به شیرینی جات و انواع تنقلات آن ها را همیشه در معرض خطر چاقی قرار می دهد و شما اگر از زمره مردان نادری هستید که از وجود یک پرده گوشت روی بدن زن خوشتان نمی آید، بهتر است مراقب ناخنک زدن های دائمی او به ظرف شکلات باشید.

راستی، گاهگاهی اتفاق می افتد که شما در او نوعی حالت فرماندهی احساس می کنید، به این موضوع خیلی اهمیت ندهید زیرا یک چنین حالتی فقط در او دیده می شود که از نظر احساسی تعادل بین دو کفه ترازو در او به هم خورده باشد و وقتی علت ناراحتی او از بین رفت، خیلی زود موفق به برقرار کردن تعادل می گردد و دوباره همان آدم معقول و منصف و آرام سابق خواهد شد.

اگر شما یک زن متولد مهر در خانه دارید، سعی کنید تعادل شاهین ترازوی او را به هم نزنید

 

همچنین : شخصیت مرد متولد مهر ماه و افراد معروف متولد مهر ماه و عکس نوشته های مهر ماه

مطالب مشابه را ببینید!