مجله تاپ‌ناز‌

صفر تا صد تهیه شربت زعفران نذری برای ایام عزاداری محرم

مصرف نوشیدنی‌ها و شربت‌های خوش طعم و خوش عطر با فرا رسیدن ایام محرم و صفر و برگزاری مراسمات مذهبی همچون روضه به ویژه در روزهای گرم تابستان، ایده‌ای بسیار کاربردی و نیز مقرون به صرفه است. چراکه تهیه شربت بر خلاف تامین دیگر مواد غذایی و یا نوشیدنی‌هایی که عموما در مراسم‌های مذهبی سرو می‌شوند، با صرف هزینه گزاف همراه نیست و به همین خاطر افراد زیادی توان پرداخت هزینه‌های مربوط به تهیه آن را دارند. شربتی که جدای از خواص و فواید متعددی که برای سلامت بدن انسان دارد می‌تواند به او در رفع عطش و تشنگی‌اش در روزهای گرم تابستان کمک بسیار زیادی کند!

صفر تا صد تهیه شربت زعفران نذری برای ایام عزاداری محرم

مواد مورد نیاز برای تهیه شربت زعفران نذری

جهت تهیه شربت زعفران نذری برای 40 نفر و یا افراد با تعداد بالا بدون شک نیاز است شما لیستی از مواد مورد نیازتان گردآوری کرده و پیش از انجام هر کاری اقدام به خرید آن‌ها کنید. مقدار مورد نیاز از هریک از مواد ضروری برای تهیه شربت زعفران نذری شامل 1 لیوان آب لیموی تازه، 2 کیلو گرم شکر، 2 الی 3 لیوان گلاب، 0.5 گرم زعفران، 24 لیتر آب و یخ به مقدار کافی است. (این مقدار برای 100 نفر کافی هستند.)

صفر تا صد تهیه شربت زعفران نذری برای ایام عزاداری محرم

قدم به قدم تا آماده سازی شربت زعفران نذری

برای تهیه شربت زعفران نذری لازم است مراحل ذکر شده در ادامه، قدم به قدم و با دقت بالا طی کنید:

گام اول، آب کردن زعفران

برای این کار بهتر است زعفران را با استفاده از هاون و یا هر وسیله دیگری به خوبی بکوبید تا پودر شود و سپس آن را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید. بعد از آن چند تکه یخ به ظرف حاوی پودر زعفران اضافه کنید و فرصت دهید تا یخ ذوب شود و زعفران به خوبی رنگ پس دهد.

گام دوم، تهیه شهد

برای تهیه شهد، کافی است مقدار آب گفته شده را درون یک دیگ بزرگ بریزید و فرصت دهید تا آب به جوش آید. بعد از آن نوبت اضافه کردن شکر است. با اضافه کردن شکر به دیگ، بهتر است 10 الی 15 دقیقه فرصت دهید تا شهد و یا شربت به اندازه کافی غلیظ شود. (درجه حرارت شعله باید ملایم باشد.)

بعد از انکه شربت به غلظت مورد نظر رسید لازم است دیگ از روی حرارت برداشته شود.

گام سوم، اضافه کردن گلاب و زعفران

بعد از خنک شدن دیگ، نوبت اضافه کردن گلاب و زعفران است. شما همچنین می‌توانید برای عطر و طعم بیشترشربت زعفران، از مقدار مشخص و محدودی هل نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که زیاده روی در مصرف هل، سبب تلخ شدن شربت شما می شود. ( اضافه کردن حداکثر 4 قطره اسانس هل کافی است)

گام آخر، رقیق کردن شربت با استفاده از یخ

در آخرین مرحله از دستور تهیه شربت زعفران نذری می‌توانید شربت آماده شده را با استفاده از یخ و آب رقیق کنید و در نهایت شربت را نوش جان کنید.

تجربه یادگیری با طعم مجله اینترنتی اسنپ اکسپرس مگ

صفر تا صد تهیه شربت زعفران نذری برای ایام عزاداری محرم

در این روزها مجله اینترنتی اسنپ اکسپرس مگ، به یک مرجع مطالب آموزشی در حوزه یادگیری مهارت‌های زندگی، آشپزی، رسانه و … تبدیل شده است. در این مجله اینترنتی، صدها مقاله آموزشی در حوزه‌های مختلف آشپزی از قبیل دستور پخت انواع غذاهای مجلسی و فست فود، کیک و انواع شیرینی، مربا، شربت، انواع نوشیدنی‌ها و … آورده شده است. مقالات آموزشی که به واسطه بیان شیوای خود می‌توانند در توسعه مهارت‌های شما نقش بسیار پر رنگی داشته باشند! فرصت آن رسیده، یادگیری را با طعم اسنپ اکسپرس مگ تجربه کنید!

منبع: https://mag.snapp.express/

مطالب مشابه را ببینید!