مجله تاپ‌ناز‌

نکاتی در مورد شستن مو قبل از رنگ کردن برای خانم ها

در این بخش نکاتی درباره شستن مو قبل از رنگ کردن آن را در اختیار شما قرار داده ایم و اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شستن مو قبل از رنگ کردن مو بسیار مهم است و شاید بعضی از خانم ها به آن اهمیت ندهند ولی می تواند باعث شود که رنگ موی شما بسیار جذاب تر گردد.

نکاتی در مورد شستن مو قبل از رنگ

بالا رفتن سن می تواند باعث سفید شدن مو شود و بیشتر خانم ها برای پوشاندن سفیدی موی خود از رنگ استفاده می کنند و اگر شما هم جزو این افراد هستید بهتر است که اطلاعات مورد نیاز در مورد رنگ کردن مو را بدانید تا به موهای شما آسیب کمتری وارد شود و موهای شما بسیار خوشرنگ و جذاب باشند.

قبل از رنگ زدن موها باید آن ها را شست؟

شاید بارها شنیده باشید که نباید قبل از رنگ کردن مو آنها را بشویید تا رنگ مو بهتر جذب گردد ولی این باور درست نیست و متخصصین آرایش و زیبایی بر این باور هستند که اگر مو قبل از رنگ زدن شسته شود وضوح رنگ بیشتر می شود و شما می توانید خیلی راحت تشخیص دهید که آیا تمام قسمت های موهای شما رنگ گرفته است یا خیر؟

برای شستن مو قبل از رنگ کردن آن از همان شامپویی که همیشه استفاده کنید، باز هم استفاده نمایید. توجه کنید که مو را باید با کف زیاد شست و چندین مرتبه ابکشی کرد. پس از شستن مو آنها را با حوله و سشوار خشک کنید سپس موها را شانه بزنید تا صاف شوند و رنگ موی مورد نظر را از قسمت ریشه موها روی سطح موهای خود قرار دهید و اجازه دهید تا موهایتان رنگ مو را جذب کنند.

چنانچه موها چرب باشند رنگ مو کمی تیره به نظر می رسد و علاوه بر این تمیز کردن رنگ مو از روی موهای چرب مقدرای دشوار است و بهتر است شما قبل از رفتن به سالن آرایشی موهای خود را بشویید تا آرایشگر شما در موقع رنگ کردن موهای شما به مشکل نخورد.

بعضی از افراد می گویند که پس از مدتی موها به نرم کننده و شامپو عادت می کند و برا اینکه موهای رنگ شده آسیب پیدا نکند بهتر است هر چند وقت یکبار نرم کننده و شامپوی خود را عوض کنید که این هم درست نیست.

نکاتی در مورد شستن مو قبل از رنگ کردن برای خانم ها

اگر می خواهید که موهای شما پس از رنگ زدن جذاب و درخشان به نظر آید هفته ای یک بار یا بیشتر از شامپوی شفاف کننده استفاده کنید. این شامپوها باعث می شوند تا موهای شما درخشش بیشتری پیدا کند و علاوه بر این ظاهر و موهایی خاص و متفاوت تر داشته باشید.

موهای خود را با کف زیاد نشوید زیرا چربی های ضروری و طبیعی مو را از بین می برد و این چربی های باعث می شوند تا مو درخشش و نرمی بیشتری داشته باشد.

پس از شستن مو می توانید از رنگ موی گیاهی یا شیمایی برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. بهتر است که رنگ مو را طوری انتخاب کنید که با رنگ پوست و دیگر ویژگی های ظاهری شما تطابق داشته باشد. اگر موهای بسیار سفید است از رنگ های تیره برای رنگ کردن مو استفاده کنید تا سفیدی موهای شما پوشیده شوند و به نظر نرسند.

مطلب پیشنهادی: اصول اولیه رنگ کردن مو + اصطلاحات و نکاتی آرایشی که باید بدانید

مطالب مشابه را ببینید!