مجله تاپ‌ناز‌

شهرهای محبوب ترکیه برای سفر ایرانیان

ترکیه یکی از مقاصد جذاب و محبوب برای گردشگری در بین ایرانیان است به طوری که می‌توان گفت تور استانبول و سایر شهرهای این کشور جزو محبوب‌ترین و پرمتقاضی‌ترین تورهای مسافرتی به حساب می‌آیند. آثار تاریخی و دیدنی، جاذبه‌ای طبیعی و گردشگری در کنار امکانات روز دنیا باعث شده است که گردشگران زیادی جذب ترکیه و شهرهای مختلف آن شوند. شهرهای زیادی در ترکیه وجود دارد که به عنوان یک مقصد محبوب برای مسافران ایرانی به حساب می‌آیند که به همین دلیل ایرانیان ترجیح می‌دهند برخی از اوقات فراغت و تعطیلات خود را در یکی از این شهرها سپری کنند.

1 15 e1670999717856

محبوب‌ترین شهرهای ترکیه در تور استانبول

شهرهای مختلفی در ترکیه وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک مقصد گردشگری برای مسافران ایرانی جذابیت داشته باشد. هر یک از این شهرها ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند و ممکن است برای طیف خاصی از گردشگران جذاب باشند. در ادامه با محبوب‌ترین شهرهای ترکیه که ایرانیان با مراجعه به آژانس هواپیمایی نسبت به رزرو بلیط برای سفر به آن اقدام می‌کنند، آشنا می‌شویم.

رزرو تور آنتالیا در آژانس هواپیمایی

شهر آنتالیا را می‌توان در صدر فهرست شهرهای محبوب ترکیه در بین ایرانیان قرار داد. شاید تقاضا برای تور استانبول در بین ایرانیان بیشتر باشد اما بدون شک آنتالیا نیز یکی از تورهای محبوب به حساب می‌آید که تورهای متنوعی توسط آژانس ستاره ونک و سایر آژانس‌ها برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. در آنتالیا که یک شهر ساحلی محسوب می‌شود امکانات بی‌نظیری برای گردشگران فراهم شده است. در این شهر هتل‌های لوکس و رستوران‌های مختلف بهترین پذیرایی را از گردشگران انجام می‌دهند.

2 15 e1670999730723

تور استانبول؛ پر متقاضی‌ترین تور سفر به ترکیه

استانبول بدون شک معروف‌ترین شهر در کشور ترکیه به حساب می‌آید به طوری که بسیاری از افراد این شهر را به عنوان پایتخت ترکیه می‌شناسند. این شهر زیبا که آثار تاریخی و دیدنی را در خود جای داده است در زمان‌های دور به عنوان پایتخت امپراتوری روم و عثمانی شناخته می‌شد. این شهر که قطب اقتصادی، تجاری و گردشگری ترکیه به حساب می‌آید، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است که سالانه مسافران زیادی، از جمله ایرانیان به آن سفر می‌کنند.

وان؛ محبوب به اندازه تور استانبول

شهر وان را می‌توان نزدیک‌ترین منطقه گردشگری در ترکیه نسبت به مرز ایران دانست که به همین دلیل فاصله کم تا مرز ایران، مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. این شهر بزرگ که در شرق کشور ترکیه قرار دارد به دلیل نزدیکی به مرز ایران امکان سفر به صورت زمین به آن نیز فراهم است. این شهر که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبایی برخوردار است به دلیل این شرایط یکی از شهرهای محبوب در بین ایرانیان است که افراد زیادی نسبت به خرید تور وان از آژانس هواپیمایی اقدام می‌کنند.

مارماریس؛ تجربه آرامش با رزرو تور از آژانس هواپیمایی

یکی دیگر از تورهای پرطرفدار ترکیه به غیر از تور استانبول، تور سفر به مارماریس است. شهر مارماریس یکی دیگر از شهرهای ترکیه است که ساحل‌های زیبایی دارد و گردشگران و مسافران می‌توانند با سفر به این شهر آرامش را در زمان تماشای دریا و کوه‌های زیبای آن تجربه کنند. برای آشنایی بیشتر با شهرهای ساحلی ترکیه پیشنهاد می کنم این مطلب را مطالعه کنید. انواع تفریحات آبی و گشت و گذار شبانه در شهر مارماریس از جمله تفریحات جذابی است که گردشگران در این شهر می‌توانند تجربه کنند.

3 11 e1670999742722

شهر قونیه؛ شهر مولانا

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که از محبوبیت خاصی در بین ایرانیان برخوردار است، شهر قونیه نام دارد. اصلی‌ترین علت محبوبیت بالای این شهر در بین ایرانیان، واقع شدن آرامگاه مولوی، شاعر بزرگ پارسی‌زبان، در این شهر است. آثار تاریخی و دیدنی متعددی که از دوران سلجوقیان به جای مانده است، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

کلام آخر

سفر به ترکیه به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان، تنها به تور استانبول و سفر به این شهر بزرگ و دیدنی محدود نمی‌شود. شهرهای دیگری در ترکیه وجود دارند که به دلایل مختلف جزو مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان هستند. در این مقاله به چند شهر محبوب در ترکیه برای سفر اشاره کردیم؛ شهرهای سیده، بدروم، ازمیر، کوش آداسی، منطقه کاپادوکیه و غیره از دیگر شهرها و مناطق محبوب برای سفر در ترکیه هستند که علاقمندان می‌توانند نسبت به رزرو تور سفر به این شهرها و مناطق از طریق آژانس هواپیمایی ستاره ونک اقدام نمایند.

مطالب مشابه را ببینید!