مجله تاپ‌ناز‌

شورولت کامارو ۲۰۱۶ سریع تر ولی کوچکتر +عکس

شورولت کامارو ۲۰۱۶

Chevrolet Camaro 2016 –  عکس های شورولت کامارو 2016 جدید

بالاخره شرکت‌کننده‌ی تازه نفس خودرو‌های ماسل وارد میدان شد. شورولت کامارو ۲۰۱۶ با تغییرات گسترده فقط برای یک هدف عرضه شده است، شکست فورد موستانگ. برای اطلاع از جزئیات این خودرو با زومیت همراه باشید.

اگر مایلید با شورلت کامارو ۲۰۱۶ آشنا شوید برای شروع کافی است بدانید که کامارو ۲۰۱۶ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از سکون به تنها ۴ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. این آمار کامارو را در کنار خودرو‌هایی مانند آئودی R8، بی‌ام‌و M3 و بنتلی کانتیننتال جی‌تی قرار می‌دهد.

شورولت کامارو ۲۰۱۶

جنرال موتورز از سال‌ها پیش برای تولید این خودرو‌  برنامه‌ریزی کرده بود. زمانی که کادیلاک ATS سه سال پیش معرفی شد، سوالی که ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده بود این بود که کادیلاک برنامه‌ای برای استفاده این شاسی در خودرویی هشت سیلندر ندارد. اما جنرال موتورز برنامه‌های دیگری در سر داشت و برای تولید نسل جدید کامارو بر پایه‌ی شاسی  ATS خود را آماده می‌کرد.

نتیجه‌ی استفاده از شاسی جدید، چیزی نیست جز کاهش اندازه و وزن کامارو ۲۰۱۶. نمونه‌ی SS این خودرو کاهش وزن ۱۰۱ کیلوگرمی را تجربه کرده است. این میزان از کاهش وزن در نمونه‌ی شش سیلندر کامارو افزایش یافته و به ۱۳۳ کیلوگرم می‌رسد. اما برای اولین بار عاشقان کامارو امکان انتخاب مدل چهار سیلندر توربو شارژر را نیز خواهند داشت.

شورولت کامارو ۲۰۱۶

اما در رابطه با نسخه‌ی SS کامارو لازم است بدانید که این خودرو از پیشرانه هشت سیلندر و ۶.۲ لیتری کوروت بهره می‌برد که توانایی تولید ۴۵۵ اسب بخار را دارد. می‌توانید با باز و بسته کردن دریچه‌ی تعبیه شده در خروجی اگزوز، صدای خودرو را تغییر زیادی دهید. در صورت خرید این خودرو در حق کامارو لطفی کنید و این دریچه را همواره باز بگذارید!

خریداران قادر خواهند بود بین جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و ۸ سرعته‌ی اتوماتیک به انتخاب نمونه‌ی مورد نظر خود بپردازند. رکورد‌های کسب سرعت‌های مختلف توسط گیربکس اتوماتیک بهتر از نمونه‌ی دستی است. اما زمانی خواهد رسید که خیابان خلوتی پیدا خواهید کرد و برای گرد و خاک راه انداختن آرزوی داشتن گیربکس دستی را خواهید کرد.

شورولت کامارو ۲۰۱۶

استفاده از شاسی پیشرفته جدید باعث شده است که کامارو دیگر آن احساس خودرو عظیم و پر قدرت را نداشته باشد و بیشتر حس رانندگی در آن، به کادیلاک و رقبای اروپایی خود نزدیک شده است. این مساله را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد. جنبه‌ی اول قابلیت‌های حرکتی و فرمان‌پذیری کامارو است که پیشرفت بسیاری به خود دیده است و به گزینه‌ی مناسبی برای کسب رکورد‌های مناسب در پیست‌ها تبدیل شده است. اما جنبه‌ی دیگر این تغییر مربوط به حس رانندگی است که خودرو‌های ماسل آمریکایی به علاقه‌مندان خود ارائه می‌دهند که کامارو از این لحاظ با اصل خود کمی فاصله گرفته است. کامارو ۲۰۱۶ دیگر با عصبانیت سر خودرو‌های دیگر فریاد نمی‌زند که راه را باز کنید و به جای آن مودب از خودروها درخواست می‌کند که مسیر را باز کنند.

مهندسان جنرال موتورز در نزدیک کردن حال و هوای کامارو به کوروت موفق ظاهر شده‌اند. یکی از این اقدامات جنرال موتورز تجهیز کامارو به سیستم تعلیق نیمه فعال و کمک فنر‌هایی با مایع ویسکوز مغناطیسی بوده که بهبود زیادی در رانندگی این خودرو ایجاد کرده است. این سیستم تعلیق می‌تواند رفتار خود را متناسب با جاده در کمتر از نصف زمان یک تپش قلب تغییر دهد. در کامارو ۲۰۱۶ از سیستم ترمز ساخت برمبو با کالیپر‌های مجهز به چهار پیستون و دیسک‌هایی به قطر ۳۲ سانتی‌متر استفاده شده است تا راننده از توانایی‌های ترمزی خودرو اطمینان کافی داشته باشد.

شورولت کامارو ۲۰۱۶

یکی از نقاط ضعف نسل قبلی کامارو، فضای داخلی نه چندان دلچسب آن بود؛ جایی که مدل ۲۰۱۶ این خودرو به خوبی آن را جبران کرده است. طراحی کابین کامارو ۲۰۱۶ بسیار جذاب است و چیدمان وسایل به خوبی انجام شده‌اند. جنس مواد به کار رفته نیز بسیار مناسب است و صندلی‌های جدید به خوبی راننده را حفظ کرده و مانع از جابجایی وی در مانور‌های مختلف می‌شود. برای اولین بار هنگام رانندگی با کامارو، حس پوشیدن لباس ۴ سایز بزرگتر به شما دست نمی‌دهد.

طی سالیان اخیر موستانگ باعث شده بود تا کامارو کند و تنبل به نظر بیاید؛ اما ظاهرا قواعد این بازی تغییر زیادی به خود خواهد دید.

نظر شما در رابطه با نسل جدید کامارو چیست؟ آیا این خودرو را قادر به شکست دادن موستانگ می‌دانید؟

مطالب مشابه را ببینید!