مجله تاپ‌ناز‌

از بین بردن خط و خش شیشه عینک آفتابی و روش تمیز کردن عینک آفتابی

از بین بردن خط و خش روی شیشه عینک آفتابی کار ساده ای است و می توانید با روش صحیحی آن را تمیز کنید و نیاز نیست عینک خود را عوض کنید. برای تمیز کردن شیشه عینک آفتابی نیاز به چند ترکیب از مواد طبیعی دارید.

روش های از بین بردن خط و خش عینک آفتابی و روش درست تمیز کردن

روغن های طبیعی که روی پوست دست، صورت و مژه های شما موجود است می تواند روی عینک آفتابی تجمع پیدا کند و باعث شود که روی عینک لایه ای چسبنده از خاک و دوده ایجاد شود و همین باعث تاری دید شما شود. در این مواقع با وجود خط و خش بر روی شیشه عینک، دید شما دشوارتر می شود و حتی می تواند در هنگام استفاده و انجام کارهایی مانند اسکی و گلف بسیار خطرساز شود. در این بخش چند روش مختلف برای از بین بردن این خط و خش ها را معرفی می کنیم.

از بین بردن خش عینک آفتابی با خمیر دندان:

خمیر دندان دارای نعناع و یا ژل سفید کننده نباشد را انتخاب کنید. خمیر دندان های سفید معمولی به منظور پاک کردن موثرتر هستند. خمیر دندان دارای خواص می توانند باعث آسیب بیشتر به لنز شوند. این روند یک روند موثر است زیرا که عاری از هر گونه مواد شیمایی خاص است.

کمی از خمیر دندان را روی پنبه بزنید و خیلی آرام روی عینک به مدت 10 ثانیه بکشید. استفاده از دستمال و یا هر گونه بافت ضخیم می تواند باعث آسیب و خط و خش بیشتر شیشه عینک شود. سپس عینک خود را با آب سرد بشویید و خمیر دندان را از بین ببرید. باید دقت کنید تمام خمیر دندانی که حتی در گوشه های عینک دور قاب قرار گرفته اند، باقی نماند و از بین برود. از پارچه ای نرم و لطیف استفاده کنید و عینک را هم خشک کنید.

از پارچه ضخیم یا کثیف نباید استفاده کنید زیرا باعث می شود عینک آفتابی شما دچار آسیب شود و خراشیده شود. این کار را نباید با فشار انجام دهید زیرا ممکن است باعث شکسته شدن عینک شوید. عینک را زیر نور قرار دهید تا اگر خمیر دندانی باقی مانده است را ببینید و پاک کنید. سپس عینک خود را برگردانید و ببینید که آیا از پشت ، خراش ها دیده میشوند یا خیر.

اگر خراش ها همچنان روی عینک باقی مانده باشد بار دیگر از پنبه و خمیر دندان استفاده کنید ،تا زمانی که خراش ها کاملا از بین بروند و دیگر قابل مشاهده نباشند.

رفع خش عینک آفتابی با ترکیب آب و جوش شیرین:

خواص قلیایی جوش شیرین، باعث از بین رفتن هرگونه باقی مانده اسیدی و باز گرداندن وضوح عدسی عینک میشود. برای ترکیب کردن این دو ماده ،یک قسمت آب را با دو برابر جوش شیرین در یمک کاسه کوچک بریزید و به خوب هم بزنید. باز هم مقدار درست کردن این ترکیب بستگی به خط و خش عینکتان دارد. با یک قاشق غذا خوری آب و دو قاشق غذا خوری جوش شیرین شروع کنید و در صورت لزوم ، مقدار آن را افزایش دهید.

پس از ترکیب کردن، مطمئن شوید که مخلوط آبکی نیست ،زیرا در از بین بردن خراش ها موثر نیست. یک تکه پنبه را درون ترکیب مورد نظر بخیسانید و به مدت 10 ثانیه به صورت حرکات دورانی بر روی عینک بچرخانید. سپس ترکیب را با آب سرد یا ولرم از روی عینک بشویید. مطمئن شوید هیچ اثری از ترکیب به خصوص بین عدسی و قاب عینک نمانده باشد.

بعد با یک پارچه تمیز و نرم عینک را پاک کنید. برای این کار میتوانید دستمال های میکروفایبر تهیه کنید که در دارو خانه ها و سوپر مارکت ها در دسترس هستند. مانند روش قبل عینک را جلوی نور بگیرید و مطمئن شوید هیچ گونه خراشی باقی نمانده باشد.

از بین بردن خط و خش شیشه عینک آفتابی و روش تمیز کردن عینک افتابی

رفع خش عینک آفتابی با پولیش ،واکس ماشین یا واکس لوازم خانگی :

این نوع تمیز کننده ها و واکس ها بر روی عینک هم مانند سایر سطح ها عمل میکند. آنها اغلب در از بین بردن خش های روی عینک آفتابی به خصوص عدسی های ساخته شده از پلاستیک ، بسیار موثر و کارآمد هستند. هرگز از تمیز کننده های اسیدی یا ساینده استفاده نکنید، زیرا به عینک های شما آسیب میرسانند و حتی گاهی برای چشمانتان نیز مضر است. از یک تکه پنبه و پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.

از اسفنج، یا پلاستیک های ضخیم در این مواقع استفاده نکنید که فقط باعث از بین رفتن و آسیب به عینک شما میشود. پارچه نرم یا پنبه را آغشته به مواد نام برده کنید و به مدت 10 ثانیه با حرکات دورانی بر روی عینک خود بکشید. و بعد با یک پارچه نرم خشک کنید. مانند دفعات قبل، عینک را جلوی نور قرار دهید ،و در صورت مشاهده خش ، دوباره این کار را تکرار کنید.

رفع خش عینک آفتابی با مایع تمیز کننده و پارچه های میکرو فایبر

برای تمیز و درخشان شدن شیشه عینک آفتابی تان بهتر است از مایع تمیز کننده و پارچه میکرو فایبر استفاده کنید اما در صورت نداشتن مایع تمیز کننده مخصوص می توانید از آب و مایع ظرفشویی به عنوان ماده پاک کننده و پارچه نخی (پنبه ای) به عنوان پارچه مخصوص استفاده کنید تا شیشه عینک آفتابی شما خش بر ندارد.

برای تمیز نمودن شیشه عینک ابتدا ماده تمیز کننده را روی هر دو شیشه بپاشید و سپس با پارچه میکرو فایبر عینک را تمیز کنید . هرگز بدون ماده تمیز کننده پارچه را به عینک نکشید زیرا سبب ایجاد خش بر روی شیشه عینک آفتابی تان خواهد شد. سعی کنید برای تمیز شدن شیشه و فریم عینک آفتابی خود پارچه را با حرکت دایره ای بر تمام نقاط شیشه بکشید تا شیشه عینک آفتابی تان تمیز و درخشان شود.

از بین بردن خط و خش شیشه عینک آفتابی و روش تمیز کردن عینک افتابی

نکات کلیدی

  • سعی کنید از روسری و لباس خود برای پاک کردن عینک استفاده نکنید. استفاده از بخار دهان هم برای پاک کردن عینک درست نیست.
  • برای جلوگیری از اسیب دیدن عینک آفتابی در هنگام تیز کردن از مواد شوینده، سرکه، سفید کننده و .. استفاده نکنید.
  • برای پاک کردن شیشه عینک آفتابی خود از هیچ ماده پاک کننده ای و یا آب دهان خود استفاده نکنید.
  • از بخار دهان و روسری یا لباس خود برای پاک کردن عینک آفتابی استفاده نکنید زیرا سبب خش دار شدن عینک شما خواهد شد .
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن عینک آفتابی هنگام تمیز کردن از مواد شوینده، سفید کننده، سرکه و …استفاده نکنید.
  • برای پاک کردن شیشه عینک آفتابی خود از آب دهان به عنوان ماده پاک کننده استفاده نکنید.

مطالب مشابه را ببینید!