مجله تاپ‌ناز‌

صاف شدن پوست صورت + ماسک های موثر و خوب برای زیبایی و صاف شدن پوست

صاف بودن پوست و درخشان بودن آن، یکی از اصول مهم زیبایی خانم ها است. خیلی از خانم ها علاقه دارند که پوست صاف داشته باشند، ولی آلودگی و عوامل محیطی این اجازه را به خانم ها نمی دهد. فقط نیاز نیست که برای زیبایی پوست به سالن های آرایشی بروید و هزینه های کلان صرف کنید. در این بخش چند روش خوب با استفاده از ماسک های موثر برای صاف شدن پوست را به شما معرفی می کنیم.

با صرف کردن مدت زمان مورد نیاز می توانید به زیبایی و جوانی پوستتان کمک کنید و پوستی صاف و زیبا داشته باشید. پوستتان نشان دهنده اهمیتی است که به زیبایی و سلامتی خود می دهید. اگر می خواهید که صورت شما بسیار زیبا و خاص باشد، پس باید نکاتی را که گفته شده است انجام دهید تا تغییرات مثبت را بر پوست خود ببینید.

ماسک های گیاهی و خانگی برای داشتن پوست صاف

با استفاده از ماسک های خانگی و طبیعی زیر که بسیار کم هزینه هستند می توانید به نتیجه دلخواه برسید. ماسک های زیر باعث صاف شدن پوست شما می شوند و هیچ عوارضی هم ندارند.

صاف شدن پوست صورت

چای سبز و عسل

نوشیدنی چای سبز و عسل می تواند باعث زیبایی و شفافیت پوست شود. برای تهیه کردن این دمنوش یک فنجان چای سبز سرد شده، دو قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با یک دیگر ترکیب کنید. این دمنوش را هر روز صبح بنوشید.

 

جوی دوسر به همراه آبلیمو

برای تهیه این معجون شفاف کننده پوست یک قاشق غذاخوری جوی دو سر را بپزید و آن را له کنید. جوی له شده را با آبلیمو ترکیب کنید و روی پوست بزنید. ماسک را خیلی آرام روی پوست ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه، وقتی که خشک شد با آب ولرم پوست را بشویید. بهتر است این ماسک راقبل از رفتن به حمام انجام دهید.

اگر پوست شما حساس است، آبلیمو را رقیق تر کنید.

صاف شدن پوست صورت

زرد چوبه و لیمو

برای تهیه کردن این معجون 1 قاشق غذاخوری آب را با 1 قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید، سپس 1 قاشق زردچوبه را با 1 قاشق شیر به آنها اضافه کنید. مخلوط را تا وقتی که خمیری شکل شود هم بزنید و پس از آن روی پوستتان قرار دهید. ترکیب را به مدت 5 دقیقه روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس 20 دقیقه روی پوست نگه دارید. ماسک را با آب سرد بشویید و با حوله لطیف پوستتان را خشک کنید. این ماسک اگر قبل از حمام انجام شود تاثیر بهتری دارد.

 

 

زردچوبه و گوجه فرنگی

برای تهیه کردن این ماسک باید 1 قاشق غذاخوری زردچوبه را با 1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ترکیب کنید و روی صورتتان قرار دهید پس از گذشت 15 دقیقه ماسک را با آب سرد بشویید.

 

پوست پرتقال و ماست

کمی پوست خشک شده پرتقال را آسیاب کنید. پوست پرتقال آسیاب شده را با 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. ترکیب را روی پوست قرار دهید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید. این ماسک را قبل از حمام کردن استفاده کنید و پس از آن شاهد صاف شدن پوست خواهید بود.

صاف شدن پوست صورت

ماسک های مناسب صاف شدن پوست صورت در منزل

تمام این ماسک ها را می توانید قبل از حمام کردن انجام دهید.

شیر و زعفران

برای داشتن پوستی سالم و بدون هیچ گونه لکه ای باید مراقبت های لازم را در مورد آن انجام دهید. ماسک شیر و زعفران بسیار مناسب می باشد که برای تهیه آن باید 2 الی 3 قاشق غذاخوری شیر سرد شده را با کمی زعفران ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را 3 الی 4 ساعت کنار بگذارید و پس از آن به مدت 20 دقیقه روی پوست بزنید.

 

پاپایا به همراه خاک رس

1 قاشق چای خوری خاک رس را با 1 قاشق چای خوری پاپایا ترکیب کنید. در ابتدا پوستتان را با صابون بشویید و سپس ماسک را روی صورتتان قرار دهید. پس از 20 دقیقه ماسک را با آب سرد بشویید.

صاف شدن پوست صورت

سیب زمینی

برای صاف کردن پوست صورت در منزل می توانید کمی خمیر سیب زمینی تهیه کنید و سپس آن را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید این ماسک سیب زمینی به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بشویید. انجام این عمل دو بار در روز بسیار عالی می باشد.

 

 

ترکیب ماست و لیمو

اگر می خواهید پوستی صاف و روشن داشته باشید پس این ماس را تهیه کنید و با مصرف آن نتیجه دلخواه را به دست آورید. برای تهیه این ماسک در ابتدا 1 قاشق غذاخوری ماست را با 1 قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب نمایید. ترکیب را روی پوستتان قرار دهید و اجازه دهید که 20 دقیقه روی آن بماند. ترکیب را با آب سرد بشویید و سپس با حوله ای لطیق قطره های آب را از صورتتان خشک کنید.

 

آبلیمو و عسل

1 قاشق چای خوری شیر را با 1 قاشق چای خوری آبلیمو ترکیب کنید. صورتتان را با آب صابون بشویید سپس ماسک را روی پوست صورت خود قرار دهید. پس از گذشت 20 دقیقه ماسک را با آب سرد بشویید.

 

ایده های جالب برای داشتن پوست صاف و درخشان

  • پوست لیمو

در تهیه این ماسک؛ مقداری پوست لیمو را در برابر آفتاب خشک کنید و بعد از آسیاب آن را به مقداری شیر خام اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید. بعد از استفاده از این ماسک حتما از تونر خنک کننده برای پوست خود استفاده کنید.

  • عسل

۱ قاشق غذاخوری عسل را تهیه کنید و سپس با سر انگشتان خود آن را به آرامی بر روی پوست قرار داده و آن را به آرامی ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه ترکیب را با آب گرم شستشو دهید و در آخر با استفاده از حوله ای لطیف قطرات آب را از پوست خود خشک کنید.

  • عسل و آبلیمو

برای تهیه این ماسک ۴ الی ۵ قطره عسل را بر روی ۱ تکه آب لیمو بریزید و سپس آن را به پوست صورت خود بکشید. بعد از این عمل با آب سرد، صورت خود را شستشو دهید.

  • اسکراب روغن زیتون و نمک دریایی

روغن زیتون و نمک دریایی را به نسبت ۲ به ۱ با یک دیگر ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه به خوبی پوست را ماساژ دهید. بعد از ماساژ پوست را با آب سرد شستشو دهید. بعد از تکرار این ماسک، در طول هفته به روشنایی پوست خود می رسید.

  • شیر نارگیل

در ابتدای تهیه این ماسک؛ شیر نارگیل را از درون آن خارج کنید، سپس بر روی تمامی پوست خود به صورت پوششی نازک قرار دهید. این ماسک اگر بر روی لب ها هم قرار گیرد هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. این ماسک از بهترین روش ها در صاف شدن پوست صورت در منزل می باشد.

  • شیر طبیعی

برای استفاده از این نوع ماسک؛ تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده بخیسانید و سپس آن را بر روی پوست خود قرار دهید و ماساژ دهید. بعد از گذشت چند ساعت صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

صاف شدن پوست صورت

ماسک هایی برای داشتن پوست صاف

اگر به دنبال ماسک های مناسب برای رسیدن به پوست شفاف هستید، اقدام به تهیه ماسک های زیر کنید.

  • پرتقال به همراه لیمو و ماست

برای تهیه این ماسک ۱ قاشق غذاخوری آب پرتقال، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۱ فنجان ماست را با یک دیگر ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

  • روغن گرچک

چند قطره روغن گرچک را بر روی پوست خود بریزید و آن را به مدت نیم ساعت بر روی پوست ماساژ دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، با دستمال مرطوب روغن را پاک کنید. روغن گرچک در صاف شدن پوست صورت شما نقشی موثر ایفا می کند.

  • نارنج و گلاب

نارنج با دارا بودن ویتامین c در روشن شدن پوست بسیار اثر گذار است. برای تهیه این ماسک آب ۱ عدد نارنج را بگیرید و با ۲ قاشق چایی خوری گلاب ترکیب کنید. ماسک را بر روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید.

  • لیمو ترش

۱ عدد لیمو ترش را با ۲ عدد لیموی شیرازی به صورت حلقه حلقه دور چشم خود قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه حلقه ها را از دور چشم بردارید و صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. تکرار این عمل به از بین بردن سیاهی دور چشم شما منجر می شود.

  • جوانه گندم

۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم را آسیاب کنید، سپس آسیاب شده آن را با نصف لیوان شیر ترکیب کنید. ابتدا صورت خود را با آب و صابون شستشو دهید و سپس ماسک جوانه گندم را بر روی پوست خود قرار دهید. مقداری ماسک را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهید.

راه کارهای اساسی و ساده در صاف شدن پوست صورت

  1. شستشوی صورت هر صبح و شب با صابون کاکائو کره ای
  2. خوردن هویج یا میوه های دارای ویتامین A . E
  3. نوشیدن فراوان آب
  4. خوردن سبزیجات تازه و سبز رنگ
  5. ازر ریختن موها به دور صورت خود بپرهیزید
  6. دستانتان را زیاد به صورت خود نزنید
  7. همواره از یک رژیم غذایی تکراری پیروی نکنید
  8. رو بالشتی های خود را هر هفته شستشو دهید
  9. با مواد طبیعی به لایه برداری پوست خود بپردازید
  10. تخم کتان را برای افزایش قدرت مغز خود مصرف کنید
  11. گوجه فرنگی بسیار مصرف کنید
  12. قطرات لیمو را به لیوان آب خود اضافه کنید

نکاتی که برای داشتن پوست صاف و روشن باید رعایت کرد

  1. یکی از بهترین درمان های خانگی، برنامه غذایی مناسب و سالم می باشد. تغذیه در دارا بودن پوست سالم و زیبا بسیار اساسی می باشد.
  2. برای صاف شدن پوست صورت روزانه حداقل ۷ الی ۸ لیوان آب بنوشید.
  3. خوب خوابیدن؛ امری است که در دارا بودن زیبایی پوست حرف اول را میزند، پس در طول روز به خوبی استراحت کنید.
  4. هر روز به طور میانگین نیم ساعت از وقت خود را به ورزش اختصاص دهید.
  5. یکی از روش های موثر در صاف شدن پوست صورت لایه برداری است. لایه برداری صورت را با مواد طبیعی در طول هفته فراموش نکنید.
  6. قبل از خواب حتما آرایش صورت خود را پاک کنید.
  7. ماسک مناسب پوست خود را تهیه کنید و از آن جهت زیبا سازی پوست خود استفاده کنید.
  8. استفاده از کرم و لوسیون های شیمیایی را به حداقل برسانید.
  9. در هنگام خارج شدن از منزل استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید.
  10. لوازم آرایشی خود را شخصی کنید و به هیچ وجه از لوازم دوستانتان استفاده نکنید.
  11. به طور طولانی مدت در معرض یاد و نور فراوان قرار نگیرید.
  12. از آبرسان های طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.

امیدواریم با استفاده از روش های بالا بتوانید پوستی صاف و درخشان داشته باشید البته باید در نظر داشته باشید که باید این روش ها را به صورت مرتب انجام دهید.

 

مطالب مشابه را ببینید!