مجله تاپ‌ناز‌

صندل لا انگشتی چه مشکلاتی برای پا پیش می آورد؟

صندل لا انگشتی

خیلی از افراد در تابستان تمایل دارند که به جای به پا کردن کفش از صندل های لا انگشتی استفاده کنند که البته مضراتی نیز دارد.

مضرات و دردسرهای پوشیدن صندل لا انگشتی

 

به گزارش تاپ ناز و به نقل از مجله تناسب اندام؛ یک متخصص ورزش درمانی توضیح میدهد که چرا پاپوش مورد علاقه شما در روزهای گرم میتواند به التهاب فاسیای (رباط) کف پا و درد زانو منجر شود. ممکن است صندل لاانگشتی باعث شود که شما احساس کنید در تعطیلات بسر می برید، اما در حقیقت پاهایتان را مجبور به اضافه کاری میکنند. هنگامی که شماصندل های بندی میپوشید، باید کمی انگشتان پایتان را جمع کنید تا آنها را نگه دارید، این را دوجکچیجان، دکتر ورزش درمانی در پیک پرفورمنس در شهر نیویورک میگوید و این یک وضعیت طبیعی برای پاهای شما نیست.

خودتان ببینید «کفشهایتان را دربیاورید. یک قدم بردارید، توجه کنید که چگونه پای میانیتان و انگشتانتان در پایان، هنگامیکه پاشنه پایتان از زمین جدا میشود، خم میشوند. اکنون به آرامی انگشت پاهایتان را جمع کنید، آنها را به سمت پایین رو به کف پایتان خم کنید. قدم دیگری بردارید. احساس قبلی را ندارید، درست است؟ پای شما سفت تر میشود، و این قدم مانند قدم قبلی روان نخواهد بود. این اتفاق زمانی می افتد که صندل لاانگشتی پوشیده اید.

این فشار ثابت گام های شما را تغییر میدهد و سرانجام موجب مشکلات ماهیچه ای درکف و ساق پاهایتان میشود و میتواند منجر به وضعیت دردناک التهاب فاسیای کف پا در هنگام دوییدن شود. با هر قدم احساس درد تیز تیرکشنده ای در پایین پاشنه هایتان احساس خواهید کرد. در موارد شدید، صندل لاانگشتی ممکن است حتی منجر به سایر مشکلات پایین تنه مانند درد زانو شوند.

ما باید این حقیقت را بپذیریم، صندل لاانگشتی جزء وسایل پرکاربرد در تابستان است، پس آنها را بپوشید اما، مسافتی که می خواهید با صندل ها طی کنید را محدود کنید. کچیجان میگوید «در واقع سم بستگی به دوزش دارد. اگر شما باید بیشتر از ۱۰۰ بلوک پیاده روی کنید، شاید بهتر باشد که کفش های معمولی بپوشید، اما اگر فقط دارید قدم میزنید که به سمت ساحل بروید یا در باربیکیو لم بدهید، صندل لاانگشتی، مشکلات جدی ایی را ایجاد نخواهند کرد.»

گزینه دیگر آن است که صندلی را پیدا کنید که استوارتر است و پاهایتان در آن بازی نمی کند. کچیجان می گوید «چیزی که کاملا با بند پاهایتان را می پوشاند، انتخاب بهتری است.»

فقط مطمئن شوید که ناحیه انگشتان آن صندل ها خم شود. اگر ناحیه ایی که انگشتان شما قرار میگیرد، خیلی سفت باشد (کچیجان میگوید خیلی از صندل ها این مشکل را دارند) می تواند اثر منفی روی گام های شما بگذارد.

مطالب مشابه را ببینید!