مجله تاپ‌ناز‌

روش صحیح ضدعفونی لباس های زیر زنانه و مردانه

شستشوی لباس های زیر بسیار مهم است و باید بتوانید در هنگام شستن لباس های زیر، آنها را به خوبی ضد عفونی کنید و میکروب های بیماری زای آن را از بین ببرید در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت های دستگاه تناسلی شوید و این میکروب ها می توانند برای زنان بسیار مشکل زا باشند.

ضد عفونی کردن لباس زیر مردانه و به خصوص زنانه باید هر ماه یک بار انجام گیرد زیرا این نوع لباس بیشتر در معرض باکتری و میکروب قرار دارد و در صورتی که نمی خواهید بیماری شوید باید این کار را انجام بدهید.

روش صحیح ضدعفونی لباس های زیر

لباس زیر یکی از مهمترین لباس های هر فردی است که باید روش مناسب شستن و خشک کردن آن را بدانید تا میکروب های بیماری زا نابود گردند. این نوع لباس ها را باید هر روز عوض کنید و در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت های شدید بشوید. در ادامه نحوه صحیح ضد عفونی کردن لباس های زیر را به شما توضیح می دهیم.

 

استفاده از صابون برای شستشو

شستن لباس زیر بسیار مهم است و بهتر است برای شستن آنها از صابون استفاده کنید زیرا pH صابون بیشتر از دیگر شوینده ها است و می تواند خیلی راحت میکروب را از بین ببرد و خودش هم روی لباس نمی ماند و شسته می شود. سعی کنید لباس هایی که با صابون می شویید را خوب آبکشی کنید تا مواد شستشو از روی آنها پاک گردد.

 

نشستن با سایر لباس ها

بهتر است که لباس زیرهای خود را با دیگر لباس ها نشویید و قبل از شستن آنها را جدا کنید و شستن آنها را با دست انجام دهید. ممکن است آلودگی لباس های دیگر به لباس زیر شما منتقل شود و باعث تحریکت پوستی و بیماری گردد.

روش صحیح ضدعفونی لباس های زیر زنانه و مردانه

شستن بعد از خرید

چنانچه لباس زیر تازه و نو می خرید بهتر است قبل از این که آنها را به تن کنید با آب و صابوت به خوبی بشویید زیرا قبل از خرید ممکن است هر فرد دیگری آنها را دست زده باشد و باکتری و ویروس از دست او روی لباس منتقل شده باشد و این ویروس ها باعث ایجاد بیماری و عفونت شوند.

 

شستشو با آب داغ

یکی از روش های ضد عفونی کردن لباس های زیر این است که آنها را با آب داغ  صابون بشویید. حرارت بالا می تواند میکروب ها و باکتری های را خیلی راحت از بین ببرد و شما با خیال راحت می توانید از لباس های خود استفاده کنید ولی اگر لباس شما از الیاف شیمایی تهیه شده باشد ممکن است تغییر شکل دهد و خراب شود.

آبکشی مناسب

سعی کنید که لباس های خود را پس از شستن با هر نوع ماده شوینده خوب آب بکشید تا مواد شوینده از روی آنها کاملا پاک شود. اگر مواد شوینده روی لباس های زیر باقی بماند باعث ایجاد حساسیت، سوزش و خارش می شود پس بهتر است این مرحله را با دقت زیاد انجام دهید.

 

عدم استفاده از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از فناوری هایی است که کار شستن را راحت کرده است ولی اگر مایل هستید لباس زیر خود را به مدت بیشتری استفاده کنید بهتر است آنها را بدون ماشین لباسشویی بشویید. این کار به شما کمک می کند تا باکتری ها و ویروس هایی را که روی لباس های زیر وجود دارند به دیگر لباس ها منتقل نشود.

 

خشک کردن مناسب

خشک کردن لباس زیر بسیار مهم است و بهتر است لباس های خود را در معرض نور خورشید قرار دهید تا آن باکتری ها و ویروس هایی که با مواد شوینده از بین نرفته زیر نور خورشید از بین بروند. در واقع این روش یکی از روش های ضد عفونی کردن لباس زیر است و پس از آن هم می توانید لباس را اتو کنید تا لباس شما تمیزتر شود و بدون نگرانی از آنها استفاده کنید.

 

 

نکات مهم

برای در امان ماندن از بیماری های تناسلی باید همیشه لباس تمیز به تن کنید و هر از چند گاهی آنها را ضد عفونی کنید. در ادامه نکاتی را برای شما توضیح داده ایم که باعث می شود از شر عفونت های لباس زیر در امان باشید.

  • لباس زیر های خود را دوبار در روز تعویض کرده و آن ها را با آب و صابون بشویید تا عفونت نگیرید.
  • بهتر است از لباس زیر های نخی استفاده کنید تا رطوبت را به خوبی جذب کند و رشد باکتری ها روی بدن شما را کاهش دهد.
  • عمر هر لباس زیر حدودا ۳ ماه می باشد و بعد از آن باید آن را تعویض کنید و کاملا دور بیندازید.
  • بهداشت فردی را رعایت کنید و بیش از حد از دستمال کاغذی استفاده نکنید.
  • لباس زیر ها را باید با استفاده از آب گرم بشویید و آن ها را زیر نور خورشید قرار بدهید.
  • از سفید کننده های لباس برای شستن لباس های زیر استفاده نکنید.
  • لباس های زیر کودکان و بزرگسالان را باید جدا بشویید تا باکتری ها و ویروس هایی که روی هر نوع لباس وجود دارد با سایرین در تماس نباشد.

مطالب مشابه را ببینید!