مجله تاپ‌ناز‌

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی + تصاویر این طرح زیبای داخلی

طرح وابی سابی یکی از طرح های داخلی در دکوراسیون است که منزل را از فضای لوکس و مدرن امروزی دور می کند و البته زیبایی خاصی هم دارد. در ادامه با طرح وابی سابی آشنا می شود و تصاویری از این نوع طراحی را مشاهده خواهید کرد.

طرح وابی سابی به این معنی است که از هر نووع وسایل و مبلمان خانه همانطور که هستند و با ظاهر اصلی و طبیعی که دارند استفاده کنید. این کار باعث مانع از اسراف می شود و باعث می شود که وسایل قدیمی و بدون استفاده باز هم استفاده نمایید. در صورت علاقه مندی برای آشنایی با این نوع مدل دکوراسیون و جیدمان برای زیباسازی فضای منزل می توانید در ادامه همراه ما باشید.

معنی وابی سابی در دکوراسیون داخلی و نحوه اجرای آن

به عقیده بیشتر طراحان دکوراسیون، زیبایی را باید در نقص و ذات اشیاء پیدا کرد، نه در کمال و اوکس بودن مبلمان ها و … که این سبک را وابی سابی در دکوراسیون می گویند.

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

نمونه های طرح وابی سابی

وابی سابی جزو مکتب هنری ژاپنی است و یکی از سنت های زیبایی شناسی کشور ژاپن است که وارد دنیای هنر (معماری، دکوراسیون و صنعت مد و پوشاک) شده است. این سنت، نظری خلاف عموم و دنیای غرب دارد و زیبایی از دیدگاه وی در اصالت و نقص همراه اشیاء است نه در کمال و اشیاء لومس و مدرن.

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

عکس از نحوه اجرای طرح وابی سابی

از دیدگاه این نوع دکوراسیون، خانه زیبا، خانه  ای است که اصالت دارد و زیبایی آن نشات گرفته از دات اصلی خودش باشد، هر چند ممکن است، نقص هایی هم وجود داشته باشد، در ادامه با کاربرد وابی سابی در دکوراسیون داخلی منزل بیشتر آشنا می شوید.

وابی سابی در دکوراسیون داخلی

در اجرای این سبک، چیدمان داخلی مبلمان و وسایل را با ظاهر اصلی و ساخته شده از مواد طبیعی (چوب، پارچه قدیمی و دست ساز و …) همانطوری که هستند، استفاده می کنیم، پس این کار از اسراف جلوگیری می کند و از وسایل قدیمی که بدون استفاده مانده اند، استفاده بهینه کرده و می توانیم جایگزین مبلمان شیک و زیبای مدرن کنیم.

 

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

عکس های طرح وابی سابی در دکوراسیون منزل

اجرای سبک، افراد به سمت هنرها و صنایع دستی زیبا و با اصلات سوق داده، ضمن اینکه باعث بروز خلاقیت برای ساختن وسایل مورد نیاز با هزینه ای کم می شود. از سوی دیگر مزایای استفاده از طرح وابی سابی ایجاد روحیه دوست داشتنی و گرم در محیط خانه با استفاده از ورود نور، طبیعت ارگانیک و سبز به محل زندگی است.

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

کارایی اشیاء و وسایل ناقص ولی دلنشین در دکوراسیون خانه

ایجاد دکوراسیون طبیعی در طرح وابی سابی دارای اهمیت زیادی است، پس در این نوع چیدمان لازم است تا از طبیعت ایده بگیرید و اشیآء طبیعی را به همان شکل و ظاهر طبیعی حتی اگر لب پریده، شکسته و یا با ظاهر خراب باشند، مورد استفاده قرار دهید، ضمن اینکه استفاده از پارچه های قدیمی و مندرس و سرامیک های شکسته هم برای این نوع دکوراسیون کارایی زیادی دارد.

ببینید: عکس و ایده های زیبا نورپردازی سقف در طراحی داخلی منزل

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

همچنین وسایلی که دارای بافت سنگ، چوب و یا سفال هستند، نقش اصلی را در چیدمان وابی سابی داشته و نیز می توان از وسایل دست ساز و طبیعی به جای دکوراسیون مبلمان و وسایل ماشینی مورد استفاده قرار داد.

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

عدم تقارن و بی نظمی در این سبک از دکوراسیون موجب ایجاد شلوغی فضا شده و در نتیجه می تواند بسیار آزار دهنده و مخل آرامش باشد، بنابراین اجرای بی نظمی و عدم تقارن به شکل درست یک نوع هنر می باشد، برای این کار می توانید با ایجاد کمی بی نظمی در اشیاء و یا استفاده از وسایل و ظروف لب پر و شکسته و نیز استفاده از پارچه های رومیزی قدیمی و مندرس به تلطیف شدن فضا کمک نمایید.

پایبند بودن به هویت و حفظ شکل اصلی

حفظ شکل و پایبندی به اصل و ذات اصلی و اصالت در دکوراسیون وابی سابی نیز مهم است، از این رو کار کردن و طراحی چیدمان برای خانه های قدیمی راحت تر می باشد. برای این منظور می توانید شومینه های بدون استفاده و یا درب های قدیمی چوبی را همانگونه که هستند، اجازه دهید باقی بمانند و تنها با افزودن اکسسوری هایی که به سبک وابی سابی تهیه و یا آماده کرده اید، محیط زیبا و شادی را طراحی نمایید.

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

کارایی طبیعت در سبک وابی سابی

استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در فضای داخلی خانه در ایجاد انرژی و گرمای مکان تاثیر فوق العاده ای دارد، بنابراین با راه دادن طبیعت در این فضا یعنی استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل می توانید این امکان را فراهم نمایید، برای این کار می توانید از مدل گلدان های چوبی یا دست ساز و طبیعی همچنین، استفاده از وسایلی که هماهنگی بیشتری با طبیعت دارند، استفاده نمایید. به کار بردن وسایل چوبی و نیز استفاده از گل و گیاه و الیاف های طبیعی، همچنین اجازه ورود نور طبیعی به درون خانه تاثیر زیادی در ایجاد آرامش و فضای پر انرژی در منزل خواهد داشت.

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

اگرچه سبک وابی سابی کمی شبیه سبک مینیمال است، اما باید بدانید که وابی سابی در دکوراسیون منزل به معنای مینیمال صرف نمی باشد و این دو تفاوت های زیادی با هم دارند، با اجرای وابی سابی از اسراف به مقدار زیادی دوری کرده و با طبیعت انس بیشتری پیدا خواهید کرد، ضمن اینکه می توانید خانه ای دوست داشتنی با وسایلی طبیعی که دوستشان دارید و نیز محیطی سرشار از انرژی و گرما داشته باشید.

همچنین بخوانید: چیدمان خانه دوبلکس | دکوراسیون خانه دوبلکس با طراحی شیک و زیبا

طرح وابی سابی در دکوراسیون داخلی

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ در این نوع دکوراسیون نیاز به صرف هزینه های زیاد نمی باشد، بلکه می توان وسایل دارای نقص را جایگزین دکوراسیون پر هزینه و بدون نقص کرده و لذت ببرید.

باید توجه داشته باشید که در این نوع چیدمان لازم نیست، حتما وسایل را دقت و وسواس بچینید، باید اجازه دهید تا روح زبیعت در تک تک اشیاء و وسایل جریان داشته باشد. ضمن اینکه نیازی نیست، حتما از وسایل بی نظیر و ست استفاده کنید، بلکه استفاده از وسایل زیبا و با اصالت کافی، علیرغم کمی نامتقارن بودن از جذابیت بیشتری برخوردار می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!