مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه بالم لب خانگی + مزایا و معایب استفاده از بالم لب

از بالم لب برای نرم کردن لب ها استفاده می شود و به عنوان یک نرم کننده قوی شناخته می شود. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه بالم لب را به شما آموزش بدهیم و در مورد مزایا و معایب بالم لب به شما بگوییم.

باید بدانید که بالم لب به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده برای لب استفاده می شود و این ماده با نفوذ در لب از خشکی و ترک خوردگی لب ها جلوگیری می کند و توصیه می شود که اگر لب های شما خشک است بهتر است از بالم لب استفاده کنید و استفاده از بالم های خانگی را هم در اولویت قرار دهید.

طرز تهیه بالم لب

لب یکی از اجزای اصلی صورت است و بانوان همیشه آرزو دارند که لبی گوشتی و جذاب داشته باشند و از آنجایی که فصول سرد مانند پاییز و زمستان لب ها دچار خشکی می شوند این موضوع برای خانم ها اصلا خوشایند نیست. استفاده کردن از بالم لب می تواند این مشکل را برطرف کند. به همین دلیل برای داشتن لب هایی شاداب و نرم باد در این دوره مراقبت های لازم را انجام دهید. باید توجه کنید که مرطوب نگه داشتن لب ها با زبان اصلا درست نیست زیرا باعث خشک تر شدن لب می شود و باعث پوسته پوسته شدن لب ها می شود و به طور کل آسیب را دو برابر می کند.

باید توجه داشته باشید که در بیشتر مواقع یکی از دلایل خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب استفاده از رژ لب های نامرغوب و بدون کیفیت است و به همین دلیل با توجه به حساسیت پوست خود باید در انتخاب و خرید لوازم آرایشی اصلی و استاندارد و در مقابل ترک خوردگی ها و خشکی های محافظت نمایید. امروزه می توان با استفاده از بالم لب صاحب لب های نرم و سالم بود و با استفاده از بالم لب نرمی لب هم بیشتر می شود و پوست ها مرده از پوست لب جدا می شوند و رنگ لب طبیعی تر جلوه می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه بالم لب

  • مقداری موم طبیعی
  • عسل
  • روغن نارگیل
  • ویتامین E به اندازه 2 قطره
  • ظرف مخصوص بالم با یک قوطی کوچک در دار
  • استفاده از رنگ ها و معطر کننده های طبیعی مانند روغن های افزودنی نعنا

طرز تهیه بالم لب خانگی

دستورالعمل تهیه بالم لب

طرز تهیه بالم لب زیاد سخت نیست و باید در این روند بعضی از نکات و اصول رعایت شود و به همین جهت در ادامه روش تهیه بالم لب را بیان می کنیم.

باید توجه کنید که در مرحله اول باید به میزان مساوی از هر کدام از مواد گفته شده به جز روغن نعناع را بردارید و در یک ظرف پیرکس کوچک هم بزنید و سپس روی یک قابلمه پر از آب بگذارید. بعد از اینکه آب شروع به بخار کردن نمود و مواد مقداری نرم شدند آن را هم بزنید تا خوب ذوب و ترکیب شوند. به صورت کلی این روش را بن ماری می نامند و برای جلوگیری از حرارت دیدن مستقیم مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

به صورت کلی پس از اینکه مواد ذوب شدند باید چند قطره از اسانس مورد نظر به آن اضافه شود و خوب هم زده شود. سپس پیش از اینکه مواد شروع به سرد شدن کنند باید آن را در ظرف مخصوصی که در نظر گرفته اید بریزید تا مایع بالم به راحتی قابل انتقال باشد.

پس از پایان روند کار لازم است تا بالم را در هوای اتاق بگذارید تا خود را خوب بگیرد و قابل استفاده شود. این بالم می تواند برای مدت زمان زیادی استفاده شود و برای اینکه بالم حالت سخت تر و ضد آبی به خود بگیرد می توانید کمی موم به آن اضافه کنید و اگر نیاز به مرطوب کنندگی بیشتری دارد میزان روغن نارگیل را بیشتر کنید.

مزیت استفاده از بالم لب

بالم لب می تواند لب ها را بسیار نرم کند و لطافت  به لب بدهد و در ادامه فواید و مزایای بالم لب را می خوانید:

استفاده بسیار راحت

استفاده از بالم لب خیلی راحت است و اصلا نیاز به مهارت خاصی ندارد و شما می توانید این مرطوب کننده رژ مانند را در هر مکان و زمانی به راحتی برای نرم و لطیف کردن لب خود استفاده کنید.

بهبود سریع پوست لب ها

نازک بودن پوست لب و خشک شدن لب ممکن است باعث خونریزی لب شود و به همین دلیل با بالم لب می توانید این مشکل را رفع کنید و با قدرت مرطوب کنندگی بالایی که دارد مانع از ترک خوردگی و پوسته شدن لب ها در فصول سرد شوید.

زیبا و براق شدن لب ها

لب های زیبا و عاری از هر نوع خشکی و زبری نه تنها باعث زیبایی چهره افراد می شود بلکه باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد برای شرکت در مهمانی ها و جمع های دوستانه می شود و به همین دلیل افرادی که همیشه لب ترک خورده و پوسته پوسته شده دارند حس ناراحتی دارند که در این اوضاع استفاده از بالم لب می تواند بهترین گزینه برای آنها باشد تا لب های براق و زیبا داشته باشند.

حجیم نشان دادن لب ها

افرادی که لب های گوشتی و قلوه ای ندارند و لبشان بسیار باریک است شاید زیاد راضی نباشند که امروزه با روش های مختلف مانند تزریق فیلر لب و پروتز می توان لب درشت و برجسته داشت ولی استفاده از بالم لب و طرز تهیه بالم لب یکی از روش های طبیعی و ساده برای حجیم نشان دادن لب است و پیشنهاد می شود که حتما امتحان کنید.

معایب استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب چندان فاقد ضرر نمی باشد که در ادامه معایب استفاده از بالم لب را می خوانید.

استفاده از مواد نامناسب

مواد تشکیل دهنده بسیاری از بالم های لب دارای موادی با عنوان فنول، منتول و اسید سالیسیلیک است که با توجه به مضراتی که این مواد دارند مصرف آن برای مدت زمانی طولانی می تواند باعث خشک تر شدن پوسته لب و بروز سوزش در آنها شود. به همین دلیل بیشتر پزشکان استفاده از بالم هایی را که دارای این مواد هستند را منع نموده اند.

 

معطر بودن بالم لب

با توجه به حساسیتی که لب دارد باید در موقع خرید و طرز تهیه بالم لب به موارد مهم دقت کنید و بالم هایی را تهیه کنید که عاری از هر نوع اسانس معطر باشند زیرا بالم هایی که عطری هستند باعث ایجاد حساسیت پوستی و سوزش در لب می شوند و استفاده از آنها باعث بهبود وضعیت لب نمی شود و لب را خشک تر می کند.

مطالب مشابه را ببینید!