مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه بستنی میوه ای بسیار خوشمزه و دلچسب

بستنی میوه ای را می توانید بنا بر ذائقه خود با هر میوه ای تهیه کنید. بستنی میوه ای با توجه به رنگ و طعمی که دارد مورد توجه کودکان قرار می گیرد. برای کشدار شدن بستنی از پودر ثعلب استفاده می کنند ولی شما می توانید بدون آن هم بستنی خوشمزه ای را تهیه کنید. در ادامه روش تهیه بستنی میوه ای با موز و توت فرنگی با ما همراه باشید.

طرز تهیه بستنی میوه ای خوشمزه

روش تهیه بستنی میوه ای خیلی ساده است و می توانید بنا بر ذائقه ای که دارید با هر نوع میوه آن را تهیه کنید.

بستنی خوراکی خوشمزه ای است که ارزش غذایی مطلبوی هم دارد. بستنی شکلاتی و بستنی وانیلی از پرطرفدارترین انواع بستنی می باشند. شیر جزء اصلی بستنی است و البته در بستنی میوه کمتر به کار می رود. می توانید با شیر بیشتر و میوه جات دلخواه خود بستنی یخی میوه ای خوشمزه را تهیه کنید. موقع درست کردن بستنی میوه ای پیشناد می کنیم که از موز در کنار دیگر میوه ها استفاده کنید زیرا موز حالت چسبندگی دارد و می تواند ظاهر بستنی را هم حفظ کند.

مواد لازم برای بستنی

  • موز: سه عدد بزرگ
  • توت فرنگی خرد شده: نصف پیمانه
  • شیر: نصف پیمانه
  • شکر( اختیاری): یک تا دو قاشق غذا خوری
  • وانیل: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی میوه ای

برای تهیه بستنی میوه ای در ابتدا موزهای پوست گرفته شده را به قطعاتی کوچک برش بزنید و درون یک نایلون در بسته به مدت 1 تا 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. (توت فرنگی ها را نیز جداگانه بگذارید تا کمی یخ بزنند). سپس موز ها را داخل مخلوط کن بریزید و میکس نمایید. (زیاد لازم نیست در حد خرد شدن به قطعات کوچکتر).

توت فرنگی ها و شیری که در آن شکر حل کرده اید همراه با وانیل اضافه کرده و باز میکس کنید. حالا مایع بستنی را در ظرف بریزید و آن را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید. سپس با تزیینات دلخواه خود، بستنی را سرو کنید.

طرز تهیه بستنی میوه ای

دستور تهیه بستنی میوه ای هلویی

بستنی میوه ای هلو یا هر میوه تابستانی دیگر دسری خنک است که می توانید در روزهای گرم تابستان آن را تهیه کنید و از طعمی که دارد لذت ببرید. مواد لازم برای تهیه این بستنی را در ادامه برای 4 نفر توضیح داده ایم.

مواد لازم

  • هلو/ ۵۰۰ گرم و یک عدد برای تزیین
  • شیر/ یک لیوان
  • خامه قنادی یا صبحانه/ ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

روش تهیه بستنی میوه ای هلو

در ابتدا هلوها را بشویید و بگذارید که آب آنها کشیده شود و سپس پوست هلو را بگیرید و به 4 قسمت تقسیم کنید و پس از خارج کردن هسته، آنها را خرد کنید و درون ظرف بریزید، حالا هلوهای خرد شده را در فریزر قرار دهید و 4 ساعت بگذارید بماند و خوب خنک شود.

در مرحله بعد تکه های هلوی یخ زده را با شیر و خامه درون غذاساز بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید تا مایه یکدستی ایجاد شود، می توانید حالا کمی از مایه بستنی را بچشید و در صورت تمایل برای شیرین تر شدن بستنی مقداری شکر به آن اضافه کنید.

مایه بستنی را درون ظرفی درب دار بریزید و به مدت 8 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی هلویی شما آماده شود، پس از 8 ساعت بستنی را از فریزر خارج کنید و به مدت 10 دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود، حالا با اسکوپ از بستنی بردارید و در ظرف بستنی خوری بریزید، برای تزیین بستنی هم می توانید برش هایی از هلو روی آن قرار دهید و سپس آماده سرو است و می توانید از طعم بستنی میوه ایی لذت ببرید.

در ادامه ویدیوی آموزشی طرز تهیه بستنی میوه ای را مشاهده نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!