مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی خوشمزه و فوق العاده

بستنی کره بادام زمینی از بستنی های خوشمزه ای است که طعم خاصی دارد و به همین دلیل بی نظیر است. فوق العاده بودن بستنی کره بادام زمینی به همه ثابت شده است و البته طرز تهیه این بستنی خوشمزه هم آسان است و در ادامه دو روش تهیه آن را به شما آموزش می دهیم.

در روزهای گرم و سوزان تابستان، تنها نوشیدنی ها و خوراکی های خنک دلچسب هستند ولی بستنی ها جزو اصلی ترین دسرها از لحاظ طعم و مزه هستند و بسیار خنک هستند. بستنی ها بسیار خوشمزه هستند، ولی باید یکی از بهترین بستنی ها را برای خود انتخاب کنید و از طعم آن لذت ببرید. به همین دلیل ما بستنی کره بادام زمینی را به شما پیشنهاد می کنیم و می توانید خودتان در منزل آن را تهیه کنید.

 

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

بستنی ها مانند بستنی نوتلا، بستنی شکلاتی و … می توانند به عنوان دسرهای خوشمزه و محبوب سرو شوند و توانایی همراه ساختن هر ذائقه و سلیقه ای را با خود اعم پیر و جوان و کودک را دارند. با آماده سازی یک بستنی خوش طعم در منزل، خیلی آسان می توانید تمام افراد خانواده و یا دوستان و مهمانان خود را در مهمانی شگفت زده کنید.

 

مواد لازم

  • موز
  • کره بادام زمینی

 

دستورالعمل طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

با استفاده از این روش بستنی از کره بادام زمینی و موز استفاده می شود. این بستنی رژیم است و می تواند انتخاب خوبی برای افراد دارای رژیم باشد. کره بادام زمینی دارای غلظت زیادی است و به شکل خامه و مزه ای شبیه بادام بو داده گرم و تازه می باش.

در نخستین مرحله پوست موز را جدا کنید و سپس آن را در یک کاسه خرد کنید.

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

موزهای خرد شده را برای ۳ – ۴ ساعت داخل فریزر یخچال قرار دهید.

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

در مرحله بعدی طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی باید موزها را درون مخلوط کن ریخته و زمان دهید تا به خوبی ترکیب و یکنواخت گردد.

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

پس از کمی مخلوط کن(میکسر) خود را خاموش نمایید تا با استفاده از قاشق آن را به هم زده و یکدست کنید.

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

سپس دوباره مخلوط کن را روشن کرده و بگذارید تا موزها به طور کامل ترکیب شوند.

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

در نهایت ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به این ترکیب بیفزایید و دومرتبه آن را ترکیب نمایید.

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

به همین سادگی بستنی موز و کره بادام زمینی خوشمزه شما آماده است.

 

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی

روش دوم هم خیلی آسان است و طعم به دست آمده آن بی نظیر است. می توانید به عنوان دسری عالی برای میزبانی از آن بهره ببرید.

مواد لازم

  • شکلات ذوب شده ۴۰۰ گرم
  •  کره بادام زمینی ۲۰۰ گرم
  •  بادام زمینی ریز شده ۴۰۰ گرم
  • خامه غلیظ شده یک و نیم پیمانه
  • یک چهارم پیمانه پودر کاکائو
  • یک دوم پیمانه شیر عسلی
  • یک پیمانه دلسه دلچ
  • خامه هم زده شده ۲۰۰ میلی لیتر

 

روش دوم  تهیه بستنی کره بادام زمینی

ابتدا در ظرفی گود شیر عسل و خامه را با هم ترکیب کنید و آنها را هم بزنید تا یکنواخت شود و خوب کف کند. می توانید برای این کار از همزن برقی هم استفاده کنید.

سپس پودرکاکائو را به این ترکیب اضافه کنید و ترکیب کنید. قطعه های بادام زمینی ریز شده و دلسه دلچه را هم اضافه کنید و باز هم بزنید.

حالا نصف این ترکیب را درون قالب بستنی مورد نظر بریزید و ما بقی سس دلسه دلچه را روی ترکیب بریزید و در آخر باقی مواد بستنی را اضافه کنید.

قالب بستنی را برای 2 – 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب سفت شود، شکل بگیرد.

سپس کناره کاسه های شیرین را درون شکلات ذوب شده فرو کنید و روی آنها بادام زمینی ریز شده بریزید. این کاسه ها را برای زمانی در حدود 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات آنها سفت شود و شکل بگیرد.

در مرحله بعد کره بادام زمینی را روی بستنی بریزید و سپس خامه غلیظ شده در حدود 20 میلی لیتر را اضافه کنید و در آخر هم بادام زمینی های ریز شده را اضافه کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی باید کاسه های شیرینی را از یخچال خارج کنید. به وسیله اسکوپ کمی بستنی از مواد بردارید و در آنها قرار دهید. بستنی را تزیین کنید و میل نمایید.

به جای خریدن بستنی های آماده موجود در بازار می توانید به شکلی ساده و کم هزینه، بستنی با طعم عالی را در منزل تهیه کنید. در مورد وسایل آن هم باید گفت که وسایل و امکانات خاص مورد نیاز است. ولی کره بادام زمینی را می توانید خودتان در منزل هم تهیه کنید و یا از بازار تهیه کنید. با ترکیب کره بادام زمینی با دیگر مواد می توانید به آن طعمی بی نظیر بدهید.

مطالب مشابه را ببینید!