مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه حریره سیر خوشمزه چاشنی عالی و پر خاصیت

پوره یا حریره سیر چاشنی خوشمزه است که ماندگاری زیادی دارد و می توانید تا مدت زمان زیادی آن را در یخچال نگهداری کنید و استفاده نمایید.

طرز تهیه حریره سیر یک چاشنی خوشمزه و مقوی

حریره سیر در اصل از پوره سیر، روغن مایع و نمک تشکیل شده است. با تهیه حریره سیر به یک قاشق کوچک در غذاها می توانید به آنها عطر و طعمی بی نظیر بدهید و در انواع غذا مانند خورش و کتلت استفاده کنید. حریره سیر یک نوع چاشنی غذا است و باعث می شود که شما همیشه به طعم سیر دسترسی داشته باشید و به غذاها طعمی استثنایی ببخشید. حریره سیر ماندگاری زیادی دارد به طوری که تا یک سال هم می توان آن را در یخچال نگهداری کرد.

برای ماست و بورانی های خود هم می توانید حریره سیر را استفاده کنید ولی علاوه بر طعم دهنده عالی این چاشنی نباید از خواص زیاد آن هم غافل شوید. سیر تقویت کننده معده و روده، هضم کننده غذای خشک مزاج، سیر بخار معده را می رباید، التهاب بدن را کاهش می دهد، سینه را صاف می کند، شکم و روده را شستشو می دهد و یک آنتی اکسیدان بسیار مقوی است.

سعی کنید به صورت روزانه یک میزان کوچک شده از آن را در غذاهای روزانه خود استفاده کنید تا آثار عالی آن را متوجه شوید. در ادامه روش تهیه حریره سیب را به شما توضیح می دهیم.

حریره سیر

مواد لازم

  • سیر ۱ کیلو
  • روغن مایع یا کنجد یا زیتون ۱ لیوان
  • نمک ۱ ق غذا خوری

روش آماده سازی

در ابتدا پوست سیر را بگرید و بشویید و بگذارید که خشک هشک شود و نباید هیچ نوع رطوبتی داشته باشید برای بهتر خشک شدن یک دستمال نم گیر پهن کنید و سیرها را روی آن قرار بدهید تا خشک شوند.

برای پوره کردن سیر نیاز به غذاساز یا یک دستگاه خرد کن است. سیرها را درون آن بریزید و اجازه دهید تا پوره پوره گردد.

وقتی سیرها پوره شدند آنها را درون کاسه ای بریزید و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا به یک مخلوط نه سفت و نه شل برسد و باید غلظت مواد آن شبیه به پوره باشد پس یکباره روغن را اضافه نکنید تا شل نشود.

وقتی که روغن را اضافه کردید باید نمک را اضافه کنید، میزان نمک حریره باید خوش نمک باشد و نه شور باشد و نه بی نمک. نمک را به حریره سیر اضافه کنید و هم بزنید و سپس آن را درون شیشه تمیز که خشک کردید بریزید و کمی روغن روی آن بریزید تا خشک نشود و سپس در یخچال نگهداری کنید و برای انواع غذا می توانید استفاده کنید.

مطلب مشابه: 6 روش برای درست کردن غذاهایی با طعم خاص و به یاد ماندنی

نکات مهم

  • چنانچه نمک حریره زیاد شد و شور شد نگران نباشید و در غذایی که استفاده می کنید، نمک کمتری بریزید.
  • می توانید که فلفل سیاه را به بنا بر ذائقه ای که دارد اضافه کنید.
  • نمک باعث می شود که ماندگاری سیر زیاد شود و درون یخچال کپک نزند و بهتر است که آن را حذب نکنید.
  • درب شیشه را خوب و محکم ببندید تا هوا وارد حریره سیر نگردد.
  • برای خرد کردن سیرها نیاز نیست که سبزی وسط سیر را بگیرید ولی اگر مایل هستید جدا کنید.

مطالب مشابه را ببینید!