مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه خامه سنگین قنادی با طعمی خوشمزه و عالی

خامه یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که برای تهیه کیک و شیرنی استفاده می شود و در این مطلب هم طرز تهیه خامه سنگین و یا به اصطلاح خامه قنادی را آموزش کرده ایم.

بسیاری از افراد خامه سنگین را به نام خامه قنادی می شناسند که بسیار رطرفدار است و برای تهیه هر نوع کیک و شیرینی قابل استفاده است. در این مطلب طرز تهیه خامه سنگین را آموزش داده ایم.

خامه یکی از فرآورده های شیر است که به وسیله دستگاه سپراتور از شیر جدا می شود. دلیل ایجاد تنوع در خامه های قنادی وجود درصد چربی در میان آنها است.

طرز تهیه خامه سنگین قنادی با طعمی خوشمزه و عالی

مواد لازم

  • کره: ۱/۳ پیمانه
  • شیر: ۲/۳ پیمانه

آموزش طرز تهیه خامه سنگین

به صورت کلی برای تهیه خامه سنگین فقط کره و شیر نیاز است. در این شرایط باید دو سوم پیمانه شیر را با یک سوم پیمانه کره ترکیب کنید. باید مقادیر مشخص شده را طبق مقدارهایی که بیان شده است تهیه کنید.

در ابتدا باید کره را روی حرارت پایین قرار دهید. در این شرایط باید توجه داشته باشید که کره را مستقیم روی اجاق گاز قرار ندهید، زیرا سریع می سوزد. باید توجه داشته باشید که کره باید فقط ذوب شود و اصلا نباید جوش بزند.

شیر را باید از مدتی قبل بیرون از یخچال قرار دهید تا هم دمای اتاق شود.

بعد از آن که کره ذوب شده کمی خنک تر شد، به آن شیر اضافه کنید و آنها را ترکیب کنید. باید توجه داشته باشید که مقدار هم زدن این ترکیبات بسیار مهم است.

به صورت معمول برای سرعت ملایم همزن در حدود 3 دقیقه پیشنهاد شده است و به همین جهت نباید ترکیب را بیش از حد هم بزنید.

در آخر خامه سنگین شما آماده شده است، آن را می توانید در ظرفی درب دار و در طی یک الی دو روز درون یخچال نگهداری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!