مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی ویژه مهمانی ها

تیرامیسو یکی از دسرهای قدیمی ایتالیایی است که در کشور ایران بسیار طرفدار دارد و شما می توانید دسر تیرامیسو شکلاتی را برای مهمانی ها و دورهمی ها سرو کنید و در ادامه هم طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

دسر یکی از خوراکی های خوشمره است که بسیار تنوع دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه ای که دارد دسرهای مختلفی را در منزل تهیه کنید. دسر تیرامیسو جزو دسرهای فرنگی متفاوت و بی نظیر است و در طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی از بیسکوییت لیدی فینگر و مخلوط خامه ای شکلاتی استفاده می شود.

در صورتی که به بیسکوییت لیدی فینگر دسترسی ندارید می توانید برای ساخت تیرامیسو از کیک شیفون و یا بیسکوییت پتی بور و یا کیک اسفنجی هم استفاده نمایید.

مواد لازم

خامه فرم گرفته : ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه ای : ۲۵۰ گرم
پودر شکر : ۳ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای : ۸۰ گرم
قهوه فوری : ۱ پیمانه
بیسکویت لیدی فینگر : به میزان لازم
شکلات رنده شده : به میزان لازم
پودر کاکائو : به میزان لازم

تیرامیسو شکلاتی

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

در ابتدا پنیر خامه ای را با پودر شکر در ظرفی مناسب بریزید و سپس این مواد را با هم مخلوط کنید. خامه فرم گرفته را به مخلوط پنیر خامه ای و پدر شکر اضافه کنید و با همزن این مواد را هم بزنید تا خوب یکدست شوند.

در مرحله لعد شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا خوب نرم شود سپس شکلات ذوب شده را به مواد دسر اضافه کنید و یک سوم از قهوه فوری سرد شده را با به آرامی به مخلوط اضافه کنید. تمام مواد دسر را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند.

پس از آماده شدن مخلوط خامه ای کف قالب گردی با قطر 18 تا 20 سانتی متر را با کمک پلاستیک فریزر تمیز بپوشانید و سپس یک دوم از مخلوط خامه ای را در ته قالب بریزید و سپس بیسکوییت های لیدی فینگر را در بقیه قهوه فوری بزنید و توجه داشته باشید که فقط سح بیسکوییت ها باید با قهوه تماس داشته باشد.

بیسکوییت ها را روی خامه ای که در کف قالب ریخته بودید قرار دهید و سطح خامه را با استفاده از بیسکوییت ها خوب بپوشانید.

باقی مخلوط خامه ای را روی بیسکوییت های لیدی فینگر و دوباره روی سطح مخلوط خامه ای را با استفاده از بیسکویت هایی که به قهوه آغشته کرده اید پر کنید سپس روی دسر را بپوشانید و قالب دسر را به مدت 6 ساعت تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا تیرامیسو شکلاتی شما خوب مزه دار شود.

تیرامیسو شکلاتی

روش تهیه تیرامیسو شکلاتی

تیرامیسو جزو دسرهای خوشمزه و پرکالری است که بسیار طرفدار دارد، ولی درست کردن انواع مختلف آن برای خوشمزه تر شدن نیاز به مقداری زمان و حصوله دارد، حالا برای یادگیری روش تهیه دیگری از این دسر در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم

  • بیسکویت لیدی فینگر/ ۲۰ عدد
  • تخم مرغ/ ۶ عدد
  •  شکلات چیپسی/ یک لیوان
  • شکر/ یک لیوان
  • روغن مایع/ یک چهارم لیوان
  • پنیر ماسکارپونه یا خامه ای/ ۲ لیوان
  • پودر کامائو/ ۳ قاشق غذا خوری
  • قهوه سرد/ یک لیوان

روش تهیه تیرامیسو شکلاتی

در ابتدا تخم مرغ ها را درون کاسه ای فلزی یا شیشه ای بشکنید و شکر را با آن مخلوط کنید سپس قابلمه ای را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش آید و بخار کند، سپس مخلوط تخم مرغ و شکر را روی بخار آب با همزن دستی به مدت 5 دقیقه بزنید تا ترکیب کرم رنگ ایجاد شود.

سپس کاسه را از روی بخار آب بردارید و کنار قرار دهید، دوباره آن را هم بزنید تا وقتی که خنک شود این کار ممکن است 5 تا 10 دقیقه طول بکشد، پس از اینکه مخلوط شما خنک شد، پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

در مرحله بعد از روش تهیه تیرامیسو شکلاتی، قهوه آماده سرد را با دو لیوان آب جوش، پودر کاکائو و روغن خایع را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. چپیس های شکلاتی را هم به کرم آماده شده اضافه کنید.

حاا بیسکویت ها را یکی یکی به مخلوط قهوه آغشته کنید و در ته ظرفی بچینید، باید توجه داشته باشید که وقتی که بیسکویت ها را درون قهوه میزنید و خارج می کنید باید سریع این کار را انجام بدهید.

مقداری از کرم تیرامیسو را روی بیسکویت ها بریزید تا روی آنها را بپوشاند، چند لایه دیگر از بیسکویت و کرم را اینگونه روی هم قرار بدهید و برای لایه های بعدی هم به همین صورت عمل کنید، سپس برای آخرین لایه پس از پخش کردن مقداری کرم روی بیسکویت ها، کمی پودر کاکائو بپاشید و دسر شکلاتی خود را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده شود. پس از آماده شدن این دسر خوشمزه آن را از قالب روی ظرف مناسب برگردانید سپس روی دسر را با پودر کاکائو و شکلات رنده شده به زیبایی تزیین کنید و این دسر خوش طعم را میل کنید و لذت ببرید.

در ادامه طرز تهیه تیرامیسو لیوانی، کرم تیرامیسو و تیرامیسوی کدو تنبل را هم بخوانید.

مطالب مشابه را ببینید!