مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه دمنوش بابونه با ۳ روش متفاوت و خوشمزه

دمنوش بابونه نوعی آرام بخش طبیعی است که خواص زیادی هم دارد. برای داشتن خواب راحت و آرام می توانید این نوشیدنی را انتخاب کنید و همچنین می تواند باعث بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا هم گردد. در ادامه این مطلب تاپ ناز آموزش و طرز تهیه دمنوش بابونه را با سه روش مختلف توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

بابونه جزو گیاهان دارویی با ارزش است که از زمان های دور تا به حال مصارف مختلفی داشته است و خواص آرام بخشی، تسکین درد قاعدگی، پاکسازی پوست، درمان دیابت، بهبود درد میگرن، درمان مشکلان معده و سیستم گوارشی داشته است. یکی از روش های مصرف این گیاه، استفاده دمنوش است. در این مطلب روش های دمنوش بابونه را توضیح داده ایم.

آموزش درست کردن دمنوش بابونه

در این قسمت می توانید با طرز تهیه دمنوش بابونه به 3 روش مختلف آشنا شوید. می توانید این دمنوش پر خاصیت و مفید را خیلی راحت در منزل تهیه کنید و آن را در کنار خانواده برای وعده صبحانه، میان وعده و یا به عنوان دسر مصرف کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه

روش تهیه دمنوش بابونه و دارچین

یک قاشق مربا خوری بابونه خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و چون برای دم کشیدن آن از حرارت غیر مستقیم باید استفاده کرد، آن را روی بخار کتری و یا سماور بگذارید. 10 دقیقه زمان نیاز است تا دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کنید و میل کنید. باید توجه داشته باشید که در موقع استفاده از بابونه و دارچین برای دمنوش باید نسبت بابونه به دارچین 70 به 30 باشد، یعنی بابونه به میزان بیشتری از دارچین در دمنوش باشد.

تهیه دمنوش بابونه به همراه لیمو یا عسل

در ابتدا کمی بابونه خشک را در یک فنجان بریزید و سپس روی آن آب جوشیده بریزید، سه دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای اینکه دمنوش شما سریع تر دم بکشد، می توانید روی درب آن را بپوشانید و یا از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده نمایید. می توانید بابونه را در قوری بریزید تا به میزان بیشتری دمنوش داشته باشید، در نهایت پس از دم کشیدن بابونه، آن را در فنجانی بریزید و با عسل و یا آبلیموی تازه میل کنید. برای جلوگیری از ریختن پوره ها در فنجان می توانید از یک صافی مخصوص در موقع ریختن چای در فنجان استفاده کنید.

مطلب مشابه: معرفی دمنوش های گیاهی برای لاغر شدن همراه با طرز تهیه

طرز تهیه دمنوش بابونه

طرز تهیه دمنوش بابونه و بهارنارنج

در این روش یک قاشق مرباخوری از بابونه را با یک قاشق مرباخوری بهار نارنج و یک قاشق چای خوری عرق بهار نارنج در یک قوری بریزید و کمی آب جوش را روی آن بریزید، قوری را روی بخار کتری قرار دهید و اجازه دهید تا خوب دم بکشد، 5 تا 7 دقیقه زمان برای دم کشیدن مورد نیاز است. حالا پس از آماده شدن دمنوش، آن را در فنجان بریزید و میل کنید.

نکته : از آنجا که بابونه و دارچین هر دو دارای طبع گرم می باشند، بنابراین مصرف آنها برای افرادی که گرم مزاج می باشند، توصیه نمی شود.

مطالب مشابه را ببینید!