مجله تاپ‌ناز‌

آموزش طرز تهیه شربت هل + آشنایی با خواص آن

شربت هل بسیار خوشمزه است و افراد از خوردن آن حتما لذت می برند. شربت هل خاصیت های زیادی دارد و باعث تسکین گلودرد و سرماخوردگی و دیگر بیماری های می شود. در این بخش آموزش طرز تهیه شربت هل را می خوانید.

آموزش طرز تهیه شربت هل

روش تهیه این شربت خوشمزه آسان است. هل خواص زیادی دارد و باعث تقویت معده می شود. این شربت خوشمزه باعث افزایش بدن در فصل سرما می شود و بدن را تقویت می کند و می تواند باعث هضم بهتر غذا شود و به طور کل سیستم گوارشی را بهبود می بخشد و بیماری های گوارشی را درمان می کند.

هل در مناطق گرمسیر می روید و در کشور هندوستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از دانه خوشمزه ای که در هل قرار دارد به عنوان ادویه در انواع نوشیدنی و دسر استفاده می کنند و می تواند باعث افزایش اشتها شود.

مواد لازم

  • عرق هل 1 لیتر
  • عرق زنجبیل نیم لیتر
  • دانه های نیم کوب شده هل 35 گرم
  • عسل 500 گرم

طرز تهیه

در ابتدا عرقیات را با هم ترکیب و مخلوط کنید و سپس دانه های خرد شده هل را به ترکیب عرقیات خود اضافه کنید و بگذارید 5 ساعت بماند و سپس ترکیب مواد را بگذارید 5 دقیقه در حالت ملایم بجوشد و پس از اینکه تریب موادتان به 50 درجه سانتی گراد رسید سپس آن را صاف کنید و عسل را به آن اضافه کنید. شربت را خوب هم بزنید تا غلیظ شود. اگر عرقیات در دسترس نبود می توانید یک و نیم لیتر آب به همراه 60 گرم هل و 25 گرم زنجبیل خشک شده استفاده کنید.

شربت هل

خواص شربت هل

شربت هل خواص زیادی دارد و می تواند باعث چربی سوزی و لاغری شود و نقش بسزایی در افزایش قدرت باروری در آقایان دارد و می تواند سیستم قلبی و عروقی و همچنین بینایی را تقویت کند. شربت هل به دلیل اینکه ویتامین سی زیادی دارد باعث می شود که سرماخوردگی، گلودرد، برونشیت و آسم درمان شود و آرامبخش است و می تواند افسردگی، اضطراب و استرس را هم از بین ببرد. خوردن این شربت ضد نفخ و بادشکن است. شربت هل می تواند بوی بد دهان، عفونت معده، سینوس ها و گلودرد و بوی ناشی از سیر و پیاز را هم خنثی کند و از بین ببرد.

شربت هل

امیدواریم که از طعم شربت هل که بسیار پر خواص است لذت برده باشید در ادامه دستور تهیه چند شربت خوشمزه دیگر را می توانید بخوانید.

شربت به لیموشربت تمشکشربت انبه

مطالب مشابه را ببینید!