مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه شیرینی میشکا به صورت مرحله به مرحله

اگر به پخت شیرینی های خانگی علاقه دارید، در این مطلب روش تهیه شیرینی میشکا را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده ایم و می توانید آن را با یک لیوان چای میل نمایید و از طعم آن لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه شیرینی میشکا

برای پخت شیرینی و یا کیک در بیشتر موارد نیاز به فر است، ولی شیرینی میشکا هم مانند میکادو یا شیرین نارگیلی نیاز به فر ندارد و می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. این شیرین خوشمزه به مناسبت های مختلف استفاده می شود. می توانید از آن به عنوان عصرانه استفاده کنید و در کنار خانواده از طعمی که دارد لذت ببرید.

مواد لازم

  • پودر قند: ۱ لیوان
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو: ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع: ۳/۴ لیوان
  • آرد نخود چی: ۱ لیوان فرانسوی
  • آرد: یک و نصفی لیوان فرانسوی
  • گلاب: ۱ یا ۲ قاشق غذا خوری
  • شکلات تخته ای: ۵۰ گرم
  • نان میکادو: ۶ عدد
  • پودر پسته و نارگیل: به مقدار دلخواه
  • پودر هل: ۱ قاشق غذا خوری
  • پودر دارچین: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی میشکا

دستورالعمل تهیه  شیرینی میشکا خوشمزه

در ابتدا برای تهیه این شیرینی بی نظیر نیاز است که تابه ای مناسب را تهیه کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید و در موقع گرم شدن، آرد سفید را از الک رد کنید و درون تابه بریزید. باید دقت کنید اگر آرد شما ناخالصی زیادی دارد باید چندین بار الک شود.

آرد را 7 دقیقه تفت دهید، البته این میزان آن بستگی به ضخامت تابه شما دارد. آرد را تا وقتی که طعم خامی آن از بین برود باید تقت داد. نیاز نیست که منتظر بمانید تا تغییر رنگ بدهد. در این مرحله آرد نخودچی را هم الک کنید و به آرد سفیدی که در حالت تفت خوردن است اضافه کنید و باز به مدت 10 دقیقه هر دو آرد را با هم تفت بدهید.

پودر کاکائو، پودر دارچین و پودر هل را از الک رد کنید و به ترکیب آرد اضافه کنید. این مواد را یک دقیقه تفت دهید و خوب هم بزنید تا ترکیب یک دستی ایجاد شود.

سپس کره را به مواد اضافه کنید و مهلت دهید تا با حرارت آرد شروع به ذوب شدن کنند. در ادامه روغن را به مواد اضافه کنید و تمام مواد را با هم ترکیب کنید. شعله را خاموش کنید و در آخر پودر قند را اضافه کنید. مواد آماده شده باید غلظت مناسب داشته باشند. اگر غلظت آن به اندازه حلوا باشد خوب است یعنی خیلی روان و خیلی سفت نشده است.

صبر کنید تا مایه شیرینی کمی خنک شود ولی نباید کاملا سرد شود زیرا حالت چسبندگی را از دست می دهد. سینی مناسب را تهیه کنید و نان میکادو را در آن قرار دهید. مایه میکادو را روی آن بریزید و با یک کاردک روی آن را خوب پخش و صاف کنید. حالا نوبت آن است که نان دیگری را روی آن قرار دهید و باز لایه دیگری از مواد را روی آن بریزید و نان دیگری را روی آن قرار دهید. اینکه شیرینی شما چند لایه شود کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. باید دقت کنید که آخرین مرحله، باید با نان پوشیده شده باشد.

طرز تهیه شیرینی میشکا

روی شیرینی ها سینی دیگری قرار دهید و روی سینی جسمی سنگین قرار دهید. این کار برای فشرده شدن شیرینی صورت می گیرد، تا مواد به نان بچسبد. سینی را 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

برای تزیین کردن میکادو، شکلات تخته ای را با حرارت غیر مستقیم آب کنید و روی شیرینی ها بریزید و سپس پودر پسته و نارگیل روی آنها بپاشید. باز میکادوها را درون یخچال به مدت 15 دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه شیرینی را خارج کنید و کنارهای آن را با چاقو صاف کنید و در ابعاد دلخواه به شکل لوزی و مربعی برش بزنید. در هر نوبت برش چاقوی خود را تمیز کنید.

مطالب مشابه را ببینید!