مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه شیر پسته + بررسی خواص و فواید شیر پسته خوشمزه

هر فصلی یک نوشیدنی خاص دارد و شیر نوشیدنی است که با اضافه کردن مغزها و دیگر طعم دهنده، به صورت گرم و سرد و در فصل گرم و سرد قابل استفاده است. در این بخش می خواهیم طرز تهیه شیر پسته خوشمزه برای روزهای گرم سال را آموزش دهیم در ادامه هم خواص این نوشیدنی خوشمزه را بررسی کرده ایم.

طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه و خنک شیر پسته

میلک شیک نوشیدنی خوشمزه ای از شیر با انواع میوه است که در کشور آمریکا اختراع شده است و با مخلوط کردن شیر تازه و میوه در مخلوط کن تهیه می شود و بعضی ها به آن بستنی و شکر هم اضافه می کنند و می توان با شیر نوشیدنی های خوشمزه دیگری همچون شیر موز، شیر پسته و … هم درست کرد که همه طعمی ایده آل دارند و مقوی هستند.

شیر پسته نوشیدنی خنک و دلچسبی است که در روزهای گرم فصل تابستان به عنوان یک میان وعده استفاده می شود و خیلی آسان تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه شیر پسته

  • یک عدد موز
  • هفتصد گرم بستنی وانیلی
  • پانصد گرم شیر یخ زده
  • نصف قاشق چای خوری پودر ثعلب
  • ۳ قاشق غذا خوری پودر پسته

طرز تهیه شیر پسته

برای تهیه شیر پسته در ابتدا یک عدد موز را درون مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید و پس از اینکه از حالت اولیه خارج شد بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که خوب ترکیب شوند و پس از این کار، شیر یخ زده را با باقی موادی که داریم اضافه کنید و پس از اینکه موز و بستنی هم زده شد می توانید پودر ثعلب و پودر پسته را با آنها مخلوط کنید.

سپس معجون آماده شده را در لیوان ها و یا جام های مخصوص که آماده کرده اید بریزید و می توانید با پودر پسته، خلال پسته، پسته کامل، پودر نارگیل و تکه های موز تزیین کنید و سپس نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر پسته مخصوص

  • سه قاشق غذا خوری عسل
  • سیصد گرم بستنی ساده
  • چهار لیوان شیر سرد
  • صد گرم مغز پسته

روش تهیه شیر پسته مخصوص

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه در ابتدا عسل را با بستنی و شیر سرد و با مغز پسته ها در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید که خوب با هم ترکیب شوند و هنگامی که  مایع یک دست به دست آمد آن را در لیوان آماده شده برای سرو بریزید و با خلال پسته یا پودر نارگیل آن را تزیین کنید.

مطلب پیشنهادی: نوشیدنی های زمستانی خوشمزه | تصاویر نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف

طرز تهیه شیر پسته

خواص شیر پسته

شیر پسته مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و آنتی اکسیدان های عالی دارد که در ادامه در مورد خواص این معجون توضیح می دهیم.

کاهش قند خون

یکی از مشکلات رایج در بین افراد مشکل دیابت است که با استفاده از شیر موز می توانید آن را رفع کنید. شیر پسته شاخص گلیسمی پایین دارد و باعث کاهش سطح قند خون می شود و باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.

کاهش کلسترول خون

شیر پسته آنتی اکسیدان و چربی سالم دارد و در نتیجه باعث پایین آمدن کلسترول خون می شود و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق می شود.

طرز تهیه شیر پسته

پایین آوردن فشار خون

مقدار زیاد پتاسیم در پسته باعث می شود که شیر فشار خون بالا را تنظیم کند و فشار خون را کاهش دهد.

جلوگیری از آرتروز

شیر پسته به دلیل خواص ضد التهابی که دارد از بیماری های التهابی مانند آرتروز پیشگیری می کند.

جوان سازی پوست

آنتی اکسیدان و ویتامین های موجود در شیر پسته باعث بهبود خاصیت الاستیسیته پوست می شوند و در نهایت می توانند چین و چروک را کاهش دهند.

نکته

افرادی که به پسته حساس هستند باید این نوشیدنی را مصرف نکنند.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه نوشیدنی گرم + 3 نوشیدنی متفاوت و خوشمزه برای روزهای سرد سال

مطالب مشابه را ببینید!