مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه مربای آلوئه ورا خوشمزه و به آسانی در منزل

تهیه مرابی خانگی در منزل کاری آسان است و شما می توانید خیلی راحت مربای آلوئه ورا را در منزل تهیه کنید و برای صبحانه این مربای پر خاصیت را میل کنید. امروز آموزش تهیه مربای آلوئه ورا را در این مطلب تاپ ناز آماده کرده ایم.

 

طرز تهیه مربای آلوئه ورا

یکی از گیاهان بسیار پر خاصیت و پر کاربرد، گیاه الوئه ورا است. این گیاه بسیار پر خواص است و استفاده های زیادی دارد. امروزه ژل آلوئه ورا در فرآورده های زیادی استفاده می شود و در بازار عرضه می شود. کمپوت، شربت و مربای این گیاه بسیار پرطرفدار است. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای آلوئه ورا را بخوانید.

 

مواد لازم

  • شکر: ۱ کیلو گرم
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذا خوری
  • آلوئه ورا: به شکل خرد شده ۱ کیلو گرم
  • اسانس آلوئه ورا: ۲ قطره
  • آب: به میزان ۷۰۰ گرم
  • طرز تهیه مربا آلوئه ورا خوشمزه

طرز تهیه مربای آلوئه ورا خوشمزه و به آسانی در منزل

دستورالعمل تهیه مربا

برای تهیه این مربا در نخستین مرحله از کار باید آلوئه ورای تازه تهیه کنید و ژل وسط آن را بیرون آورید. سپس آن را به شکل نگینی درون ظرفی مناسب خرد کنید و ژل آلوئه ورا را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید.

بعد از گذشت این زمان آلوئه ورا را خارج کنید و سپس 200 گرم شکر به آن اضافه کنید. ظرف را به مدت 2 یا 3 ساعت کنار قرار دهید تا با محیط هم دما گردد و شکر هم با آلوئه ورا به خوبی مخلوط شود.

در این مرحله قابلمه ای مناسب تهیه کنید و مواد مرحله قلب را در آن قرار دهید و سپس بر روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. پس از اینکه مواد جوش آمد، شعله را کم کنید. درب قابلمه را قرار دهید و به مدت 40 دقیقه دیگر منتظر بمانید تا مربا با حرارت کم پخته شود.

در ادامه یک قابلمه دیگر تهیه کنید و شکر را به همراه 700 گرم آب درون آن بریزید و با قاشق تا جایی که شکر خوب در آب حل شود آن را هم بزنید. سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید تا شکر همواره بجوشد. در موقع جوشیدن کف هایی که روی سطح ایجاد شده است را با قاشق بردارید تا شهد شفاف تر و خوش رنگ تر شود.

سپس بعد از جوش زدن شهد، شعله را کم کنید و یک ساعت زمان بدهید تا باز بجوشد و به غلظت مورد نظر برسد. پس از اینکه غلیظ شد، شهد را به مربای آلوئه ورا که پخته شده است، اضافه کنید و باز هم روی شعله گاز قرار دهید تا تمام مواد یک ربع با حرارت کم بجوشند. در مرحله آخر آب لیمو را به آنها اضافه کنید. مربای شما آماده شده است. پس از اینکه مربا سرد شد برای خوش طعم تر شدن آن، اسانس وانیل یا آلوئه ورا را اضافه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!