مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه مربای ریواس مربایی متفاوت با طعمی خوشمزه

آموزش طرز تهیه مربای ریواس خوشمزه

مربای ریواس بسیار خوشمزه است که با استفاده از ساقه این گیاه و به آسانی در منزل تهیه می شود. این مربا مزه ای ترش دارد و بسیار دلچسب است. در این بخش روش تهیه مربای ریواس را به شما آموزش می دهیم.

ریواس گیاهی بومی آسیا و از دسته هفت بندان است که به صورت طبیعی و دیمی رشد می کند و به آبیاری نیازی ندارد و در مناطق سرد و کوهپایه ای رشد می کند. سقه گیاه ریورس مزه ای ترش دارد و در تهیه غذاهای مختلف به کار می رود. از ریوس خورش ریواس، لواشک، ترشی، مربا و … درست می کند. طرز تهیه مربای ریواس را هم در ادامه مطلب می خوانید.

 

مواد لازم

  • ساقه ریواس خرد شده 1 کیلوگرم
  • ابلیمو 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 1 کیلوگرم
  • چوب دارچین یا زنجبیل یک تکه
  • آب 1 پیمانه

مربای ریواس

طرز تهیه

در ابتدا ساقه ریواس که تمیز و خرد شده را با آبلیمو و چوب دارچین در قابلمه ای مناسب که از جنس مس است بریزید. شکر را بر روی مواد بریزید و مواد را جابجا کنید و 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید و بعد از طی این زمان قابلمه را بر روی شعله ملایم بگذارید تا به دمای جوش برسد.

شکری که روی مواد ریخته اید باعث می شد که مواد کمی آب بیندازد، اگر مقدار آبی که مواد دارند مناسب نبود، 1 پیمانه آب اضافه کنید و شعله را مقداری بیشتر کنید تا مربا قوام آید. وقتی که مربا به غلظتی مناسب برسید، شعله را خاموش کنید و بگذارید که خنک شود. در آخر چوب دارچین یا زنجبیل را خارج کنید مربای آماده شده ار ظرف شیشه ی مناسب بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم

بهترین ظرف برای تهیه مربای ریواس ظرف مسی است زیرا در این ظرف رنگ و مزه مربا تغییری نمی کند.

بعد از ظرف مسیف ظرف لعابی و پس از آن ظرف چدنی مناسب این کار است.

استفاده از ظرف تفلون و یا آلومینیومی برای تهیه مربای ریواس مناسب نیست زیرا باعث بد رنگ شدن مربا می شود.

 

 

امیدواریم این مربای خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

مطالب مشابه را ببینید!