مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه نان پنیری + نکات و روش پخت برای خوشمزه تر شدن نان

آموزش طرز تهیه نان پنیری خوشمزه

در این قسمت تاپ ناز طرز تهیه نان پنیری خوشمزه را به همراه نکاتی برای پخت خوشمزه آن می خوانید و امیدواریم که لذت ببرید.

نان پنیری یی از انواع نان خوشمزه برای وعده صبحانه و میان وعده می باشد و می توانید این نان را در منزل خیلی راحت درست کنید. بای تهیه این نان به آردف تخم مرغف روغن، شکر، نمک، شیر، خمیر مایه فوری و پنیر خامه ای نیاز دارید.

نان روغنی، نان دارچینی و نان انبه هم جزو نان های خوشمزه ای هستند که می توانید در منزل براحتی تهیه کنید و به عنوان میان وعده میل کنید.

 

مواد لازم

  • آرد 2 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • روغن یک چهارم پیمانه
  • شکر نصف قاشق چای خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • شیر نصف پیمانه
  • پودر خمیر مایه فوری 2 قاشق مرباخوری
  • کره برای رومال کردن سطح نان به مقدار لازم
  • پنیر خامه ای به میزان لازم

طرز تهیه نان پنیری

طرز تهیه

برای تهیه نان پنیری در ابتدا بگذارید خمیر مایه به خوبی به عمل آید و سپس دمای شیر را ولرم کنید و تا دمای 40 درجه سانتی گراد برساند و در ظرفی مناسب شیر و شکر را با هم مخلوط کنید و خمیر مایه فوری را روی سطح شیر بپاشید و مخلوط مواد را به مدت 10 دقیقه در مکانی مناسب بگذارید.

پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد تخم مرغ را به کمک همزن دستی هم بزنید تا سفیده و رزده آن خوب با هم ترکیب شوند و سپس روغن را به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. خمیر مایه به عمل امده را به مخلوط تخم مرغ و روغن اضافه کنید و مواد مایه نان را با هم ترکیب کنید.

آرد و نمک را 2 یا 3 بار الک کنید و به مایه نان اضافه کنید و توجه کنید که نصف پیمانه آرد را بهتر است به مایه نان اضافه نمایید تا در صورت چسبناک بودن خمیر و در صورت نیاز، آرد را به مایه اضافه کنید سپس مواد را با قاشق هم بزنید تا مایه نان خودش را بگیرد.

خمیر را ورز دهید تا شکل بگیرد و به صورت نرم و لطیف شود و اگر در این مرحله حس کردید که خمیر چسبناک است آرد اضافه را خیلی آرام به نان اضافه کنید و باز خمیر را 10 دقیقه ورز دهید.

خمیر به دست آردی می چسبد و اگر دست شما تمیز باشد و خمیر به آن نچسبد یعنی خمیر آماده شده است. ظرفی مناسب را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را ورز دهید و در ظرف قرار دهید سپس روی ظرف را با پارچه ای تمیز بپوشانید و ظرف را به مدت 1 تا 2 ساعت در مکان گرم بگذارید تا حجم خمیر 2 برابر شود و پس از مدت زمان ذکر شده خمیر را باز هم ورز دهید تا پف آن بخوابد.

سپس خمیر را به 6 چونه مساوی تقسیم کنید و هر کدام از چونه ها را وردنه پهن کنید به صورتی که وسط خمیر ضخیم تر از اطراف ان شود سپس وسط خمیر یک قاشق مرباخوری پنیر خامه ای بگذارید و دو طرف خمیر را به هم بچسبانید و 2 طرف دیگر خمیر را هم بچسبانید.

پس ایز اینکه پچونه ها به ترتیب اماده شدند روی آنها پارچه ای تمیز قرار دهید و بگذارید نیم ساعت استراحت کنید تا خوب پف کند و پس از مدت زمان ذکر شده سطح خمیر را به کره آغشته کنید سپس خمیرها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد که خوب گرم کرده اید قرار دهید تا نان های پنیری پخته شوند و در 5 دقیقه آخر هم گریل را روشن کنید تا روی نان  برشته شود و رنگ آن تغییر کند و سپس از فر خارج کنید.

مطالب مشابه را ببینید!