مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه نوشیدنی گرم + 3 نوشیدنی متفاوت و خوشمزه برای روزهای سرد سال

نوشیدنی های گرم را می توانید در منزل تهیه کنید و در فصول سرد سال از آنها لذت ببرید. در این بخش 3 نوشیدنی گرم را به شما آموزش می دهیم که بسیار خوشمزه هستند.

طرز تهیه نوشیدنی گرم مخصوص پذیرایی

بهتر است که این نوشیدنی ها را به صورت گرم مصرف کنید و نه به صورت داغ، زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به مخاط مری شوند و حتی در مواردی نوشیدنی های داغ می توانند باعث سرطان مری شوند. زیاده روی در بعضی از نوشیدنی ها هم می تواند با عوارضی همراه باشد و باید مصرف متعادلی داشته باشید. در ادامه طرز تهیه سه نوع نوشیدنی گرم و عالی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه نوشیدنی گرم

شربت سیب معطر و گرم

برای تهیه این نوشیدنی گرم از شربت سیب به همراه ادویه های معطر و پوست پرتقال و زنجبیل استفاده می شود. این نوشیدنی طعم خوب و بوی بسیار دلنشینی دارد.

مواد لازم

  • ۱ عدد پرتقال
  • ۲ لیتر شربت سیب (نه آب سیب)
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • میخک، جوز هندی، زنجبیل و دارچین خرد شده

طرز تهیه

طرز تهیه این نوشیدنی گرم خیلی آسان است و در آخر شما یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و معطر دارید. با استفاده از لایه بردار سبزیجات، پرتقال را به صورت لایه های نازکی برش دهید. بعد در یک قابلمه متوسط ، عسل ،میخک، جوز هندی، زنجبیل،شربت سیب و پرتقال ها ریخته  و مرتب هم بزنید تا بجوشد. قبل از رسیدن به نقطه جوش از روی حرارت بردارید. روی ظرف را نپوشانید به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس مواد را داخل فنجان ها ریخته و با چوب دارچین سرو نمایید. نوش جان

طرز تهیه نوشیدنی گرم

هات چاکلت شیرعسلی

طرز تهیه نوشیدنی هات چالکت داغ را در این بخش می خوانید. البته نه شکلات داغ فوری بلکه با کمی صبر و حوصله و اندکی ذوق می توانید یک هات چاکلت شیرعسلی خوشمزه تهیه کنید. شیر عسلی، شیر غلیظ شده و شیرین شده است که بسیار مفید و مغذی نیز است.

طرز تهیه

شیر، شیرعسلی، پودر کاکائو، شکلات، وانیل و شیره بادام را به میزان دلخواه در یک قابلمه بزرگ بریزید. قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید و مواد را هم بزنید تا زمانی که شیر کاملا داغ شود(درست قبل از نقطه جوش). توجه داشته باشید که حتما مواد را به طور مرتب هم بزید و مراقب باشید که به ته ظرف چیزی نچسبیده باشد چون در این حالت مواد سوخته به شکلات داغ شما طعم تلخ سوختگی می دهد. وقتی بخار شروع به بلند شدن از قابلمه کرد، آن را داخل فنجان ها ریخته و روی فنجان را نیز خامه اسپری کنید. می تواند برای تزیین تعدادی مارشمالو،کوکی و شکر هم به آن اضافه کنید. هات چاکلت شیرعسلی شما آماده سرو است. نوش جان.

طرز تهیه نوشیدنی گرم

شیر چایی معطر

طرز تهیه این نوشیدنی گرم و مطلوب خیلی راحت و ساده است. به آسانی ادویه های خرد شده مانند دارچین، زنجبیل را به همراه شیر جوشانده سپس کیسه های چای را اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه چای دم بکشد و طعم آن تند شود. با دستور تهیه آسان چای تند، شما می توانید چای با کیفیت را در خانه تهیه کرده و هر زمان از آن لذت ببرید. 

مواد لازم

  • ۸ دانه هل
  • ۸ عددمیخک
  • ۴عدد میوه فلفل سیاه
  • ۲ چوب دارچین
  • ۱ قطعه زنجبیل تازه ، خرد شده
  • ۲ فنجان شیر
  • ۴ عدد چای سیاه  کیسه ای (مانند دارجیلینگ)
  • شکر

طرز تهیه

هل، میخک و میوه‌های فلفل سیاه را در یک کیسه پلاستیکی ریخته و خرد کنید. سپس ادویه های خرد شده را در یک قابلمه متوسط ، به همراه چوب دارچین، زنجبیل، شیر و ۲ فنجان آب بریزید. بعد از جوش آمدن از روی حرارت بردارید و در مرحله بعد کیسه های چای را اضافه کنید،روی ظرف را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه چای دم کشیده و طعم آن تند شود. مرحله آخر مواد صاف شده را درون فنجان ها بریزید. به هر فنجان، ۲ قاشق چایخوری شکر یا بیشتر اضافه کنید، تا مزه دار شود. نوش جان

امیدواریم که از این 3 نوشیدنی بسیار خوشمزه داغ لذت ببرید و لحظاتی گرم در روزهای سرد سال در کنار دوستان و خانواده داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!