مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه ویفر شکلاتی

ویفر شکلاتی یکی از انواع تنقلات خوشمزه است که از یک یا دو لایه نان میکادو و کرم ها مختلفی از جمله شکلاتی تشکیل شده است. ویفر های خوشمزه را می توانید در صبح یا عصر با چای داغ میل کنید. در این مقاله طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه را با کمترین امکانات لازم به شما یاد می دهم.

مواد لازم برای تهیه ویفر خانگی

  • آرد گندم 1 و نیم پیمانه
  • پودر قند 1 پیمانه
  • روغن مایع 1 و نیم پیمانه
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
  • نان میکادو 6 ورق
  • شکلات تخته ای 200 گرم

ویفر شکلاتی

دستور تهیه

مرحله اول

برای پختن ویفر شکلاتی خوشمزه در ابتدا آرد گندم را داخل الک میریزیم و بعد درون یک تابه مناسب الک می کنیم . سپس تابه را بر روی شعله با دمای ملایم قرار داده و آرد گندم را به مدت 10 دقیقه خوب تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و بعد دوباره آرد تفت خورده را دوباره الک کرده و به تابه بر می گردانیم.

مرحله دوم

در مرحله بعد با گذشت زمان 1 پیمانه پودر قند را داخل الک ریخته و روی آرد تفت خورده الک می کنیم تا به خوبی مخلوط شود. بعد پودر کاکائو را در داخل الک ریخته  و روی مخلوط آرد گندم و پودر قند الک کرده و تا زمانی که به خوبی مخلوط شوند هم می زنیم.

مرحله سوم

در مرحله بعد به مخلوط آرد تشکیل شده روغن مایع اضافه می کنیم و به خوبی هم میزنیم تا مخلوط شوند . حالا مایه میانی ویفر حاضر است. سپس تابه را از روی گاز برمیداریم تا اندکی از دمای آن کم شود و به دمای معمولی محیط برسد.

مرحله چهارم

در گام بعد یک ورق نان میکادو را آماده می کنیم و مقداری از مایه ویفر آماده شده را روی آن قرار می دهیم و به خوبی ر روی نان پخش می کنیم. سپس یک لایه نان بر روی لایه قبلی قرار داده و به همین شکل لایه های ویفر شکلاتی تشکیل می شود.

ویفر شکلاتی

مرحله پنجم

دقت داشته باشید که دمای مایه ویفر باید متعادل باشد . اگر خیلی داغ باشد نان میکادو خمیر شده و در صورت سرد بودن لایه به خوبی به هم نمی چسبند و ویفر از هم می پاشد. بعد که لایه های ویفر خوشمزه تان به خوبی روی هم قرار گرفت روی آن یک شی سنگین قرار دهید یا با دست آن را نگه دارید.

مرحله ششم

سپس به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت صبر کنید تا ویفر در دمای محیط بماند و لایه ها به خوبی به هم بچسبند. بعد از این زمان ویفر را متناسب با سلیقه خود به اشکال و اندازه های مختلف برش بزنید . در ادامه شکلات تخته ای را کاملا خرد کنید.

مرحله هفتم

وقتی شکلات تخته ای به خوبی خرد شد 2 قاشق غذاخوری روغن مایع و شکلات های خرد شده را در یک ظرف مناسب می ریزیم و تحت حرارت غیر مستقیم شکلات را ذوب می کنیم . اما مراقب باشید شکلات ها خشک نشود.

مرحله هشتم

در آخر ویفرهای آماده شده را در داخل شکلات ذوب شده قرار داده تا به خوبی شکلات داخل ویفر نفوذ کند. حالا کافی است ویفرهای خوشمزه را روی یک توری قرار دهید تا بعد از مدتی شکلات اضافی آن به داخل ظرفی بریزد و آماده خوردن باشد.

امیدوارم از این دستور پخت خوشمزه ویفر شکلاتی لذت برده باشید و ویفرهای خوشمزه نوش جان کنید.

مطالب مشابه را ببینید!