مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه پاپسیکل حرفه ای بسیار خوشمزه در منزل

در این مطلب سایت تاپ ناز روش تهیه پاپسیکل که دسری خوشمزه و بی نظیر است را در اختیار شما قرار داده ایم و با طی کردن مراحلی که توضیح داده ایم می توانید یک دسر خوشمزه و راحت را در منزل تهیه کنید و از مزه آن لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه پاپسیکل حرفه ای خوشمزه

پاپسیکل نوعی بستنی یخی خوشمزه است و برای تهیه آن باید یک قالب سیلیکونی مخصوص بستنی را از لوازم قنادی تهیه کنید و سپس شکلات رنگی را آماده کنید. باید توجه داشته باشید که پاپسیکل را می توانید برای مناسبت های خاص مانند ولنتاین و … تهیه کنید.

بستنی از انواع دسرهای خوشمزه است و برای تهیه بستنی از روش های مختلف مانند بستنی توت فرنگی، بستنی میوه ای و پاپسیکل و … استفاده می شود و اگر شما به تهیه بستنی در منزل علاقه دارید می توانید با استفاده از روش های ذکر شده در روش تهیه بستنی تنوع ایجاد نمایید.

مواد لازم

  • کیک کاکائویی : ۲۰۰ گرم
  • خامه : صد گرم
  • شکلاتی رنگی به تعداد دلخواه : دو بسته
  • چوب بستنی
  • قالب مخصوص بستنی

طرز تهیه پاپسیکل

طرز تهیه پاپسیکل در منزل

در ابتدا کیک کاکائویی را با دست پودر کنید و سپس خامه را به پودر کیک اضافه کنید و تمام مواد را خوب مخلوط کنید و توجه داشته باشید که کیک باید به شکل خمیر تبدیل شود و در صورت تمایل می توانید کمی شکلات قهوه ای ذوب شده را به خمیر اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیف شود.

شکلات های رنگی را با استفاده از چاقو خرد کنید و سپس آنها را در ظرفی مناسب بریزید و به مدت یک دقیقه ظرف را در ماکروفر قرار بدهید و همچنین می توانید شکلات رنگی را روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود. شکلات را در قالب بستنی بریزید و تمام قسمت های قالب را به کمک شکلات رنگی کاور کنید و دور قالب را تمیز کنید و چوب های بستنی را از طریق سوراخ ریز وارد قالب کنید و به مدت ده دقیقه را در فریزر قرار دهید و سپس بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون یخچال بیرون آورید و چوب بستنی ها را هم بیرون آورید و باز شکلات را درون قالب بریزید و به مدت 10 دقیقه قالب را در فریزر قرار دهید تا شکلات ها سفت و بسته شوند.

از مایه خمیر شکلاتی به کمک قاشق درون قالب بریزید و سپس چوب بستنی را وارد کنید و روی کیک را به صورت کامل صاف کنید و شکلات را روی کیک بریزید و به کمک کاردک آن را صاف کنید و دور قالب را خوب تمیز کنید و به مدت 10 دقیقه قالب را در یخچال قرار دهید تا شکلات بسته شود و باز این مراحل را تکرار کنید و قالب را درون یچخال قرار دهید. پس از اینکه شکلات به صورت کامل سفت شدن آن را خیلی از قالب خارج کنید و روی پاپسیکال شکلات آب شده را بریزید و این بستنی های چوبی را به کک ترافل، نگین های تزیینی، قالب حروف و … تزیین کنید و سپس پاپسیکال ها را درون باکس کادو قرار دهید.

 

نکات طلایی برای تهیه پاپسیکل

  • می توانید به پودر کیک کمی موز و یا مغزیجات اضافه کنید.
  • قالب را پر از مواد نکنید و کمی از سر آن را خالی نگه دارید تا جا برای شکلات لایه آخر باشد.
  • به جای کیک می توانید از ویفر هم استفاده کنید.
  • اگر شکلات به قالب می چسبد بهتر است قالب را به کمک روغن چرب کنید و سپس شکلات را در قالب بریزید.

مطالب مشابه را ببینید!