مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه پودینگ لیمویی بسیار خوشمزه در منزل

پودینگ ها خوراکی های بسیار خوشمزه هستند که می توان به عنوان میان وعده، پیش غذا و دسر از آنها استفاده کرد. اگر دنبال دسری عالی و مدرن هستید در ادامه این مطلب طرز تهیه پودینگ لیمویی را به شما آموزش می دهیم.

آموزش طرز تهیه پودینگ لیمویی

پودینگ از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب در جهان است که مواد اصلی آن شیر و شکر است. پودینگ را می توان با انواع طعم دهنده مختلف تهیه کرد و سفره های خود را با انواع پودینگ زیباتر کرد. پودینگ موزی، پودینگ زعفرانی و پودینگ شکلاتی در کشورمان بسیار محبوب هستند. یکی از انواع پودینگ که بسیار خوشمزه است نوع لیمویی است که در ادامه این مطلب روش تهیه پودینگ لیمویی را آماده کرده ایم.

 

مواد لازم پودینگ لیمویی

  • شکر: یک چهارم فنجان
  • لیمو: ا عدد
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • شیر: یک سوم فنجان
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • کره: ۲ قاشق چای خوری
  • آرد: ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پودینگ لیمویی

طرز تهیه پودینگ لیمویی خوشمزه و فوق العاده در منزل

مواد تهیه شده بالا برای 2 نفر کافی است. در ابتدا قبل از هر کاری باید فر را روشن کنید و دمای آن را روی 350 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

ظرف مناسبی را تهیه کنید و تخم مرغ ها را داخل آن بشکنید. زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید. سفیده را خوب هم بزنید تا جایی که سفت گردد.

در این مرحله به زرده تخم مرغی که کنار قرار داده اید، دو قاشق کره اضافه کنید و آنها را خوب مخلوط کنید. سپس آرد و شکر را هم به آنها اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

در ادامه شیر را با آب لیمو با هم ترکیب کنید و به موادی که طی مرحله قبل آماده کرده اید اضافه کنید و مواد خوب را هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود. سفیده تخم مرغ را به مواد خود اضافه نمایید و آنها را با هم مخلوط کنید.

در آخرین مرحله ظرف های سرامیکی که مخصوص فر هستند را با روغن چرب کنید. مواد را درون قالب بریزید و روی سینی فر قرار دهید. نیم ساعت زمان نیاز است تا خوب بپزند و رنگ آنها طلایی شود.

پس از خارج کردن پودینگ از فر، بگذارید که خوب سرد شود. می توانید دسر خود را با خامه یا تکه های کوچک از لیمو تزیین کنید و آن را نوش جان کنید.

مطالب مشابه را ببینید!