مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه ژله تخم مرغی بامزه به دو روش و نکات کلیدی برای تهیه آن

در این مطلب تاپ ناز طرز تهیه ژله تخم مرغی با 2 روش جالب را آموزش داده ایم و با خواندن نکات کلیدی می توانید این دسر جالب و بامزه را تهیه کنید و از طعم آن هم لذت ببرید.

ژله تخم مرغی جزو دسرهای خوشمزه است و برای تهیه آن می توانید از روش های مختلف استفاده کنید و حتما کودک دلبند شما هم از این ژله استقبال می کند.

طرز تهیه ژله تخم مرغی با دو روش مختلف

بیشتر خانم های کدبانو مایل هستند با استفاده از پودرهای ژله، دسرهای خوشمزه و زیبا را در منزل تهیه کنند و اگر شما هم جزو این افراد هستید با استفاده از دستورات مختلف تهیه ژله مانند ژله تزریقی، ژله رنگین کمان، ژله ساده و … می توانید در تهیه آن تنوع ایجاد کنید. در ادامه با روش های تهیه ژله تخم مرغی آشنا می شوید و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

روش اول تهیه ژله تخم مرغی و مواد لازم

  • شیر : دو پیمانه
  • شکر : ۲/۳ پیمانه
  • پودر ژلاتین : سه قاشق مرباخوری
  • وانیل : نوک قاشق چایخوری
  • آب یا شیر : نصف پیمانه
  • ژله آلوئه ورا : یک بسته
  • آب جوش : ۱.۵ پیمانه
  • رنگ خوراکی : به میزان لازم

مراحل آسان تهیه ژله تخم مرغی

برای تهیه ژله در ابتدا 2 پیمانه شیر و شکر را با هم ترکیب کنید و سپس مخلوط مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در شیر حل شود و پس از حل شدن شکر در شیر می توانید پودر ژلاتین را که درون نصف پیمانه آب یا شیر به روش بن ماری  حل کرده اید به مخلوط شکر اضافه کنید سپس وانیل را به مخلوط مواد بیفزایید.

پودر ژله را در یک و نیم پیمانه آّ جوش حل کنید و سپس پودر ژله ای را روی بخار کتری قرار دهید تا شفاف شود و ژله را درون چند ظرف بریزید و رنگ های مختلف را به آن اضافه کنید. می توانید به جای استفاده از ژله آلوئه ورا از ژله طعم و رنگ های مختلف استفاده کنید و سپس اجازه دهید تا ژله ها خنک شوند.

قالب مخصوص ژله تخم مرغی را چرب کنید و سپس قالب را با گیره های مخصوص به خودش سفت کنید و به کمک قطره چکان مواد را در قالب بریزید و بعد از ریختن هر لایه درون قالب به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا ژله کمی سفت شود و سپس لایه های بعد را بریزید. توجه داشته باشید که لایه ها نباید خیلی سفت شوند زیرا اگر زیاد از حد سفت شوند از قالب به آسانی جدا نمی شوند.

پس از اینکه قالب پر شد باید 7 ساعت در یخچال قرار بگیرد و پس از این زمان می توانید ژله را از قالب خارج کنید.

برای تزیین کردن ژله تخم مرغی خال خالی می توانید ژله با طعم های مختلف را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هر رنگ را به صورت جداگانه در ظرف پیرکس بریزید و سپس ظرف را در یخچال قرار دهید تا سفت گردد و بعد از سفت شدن با قالب دایره ای شکل آن را قالب بزنید و در قالب بچینید و سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا دایره ها به صورت کامل به قالب بچسبند و در آخر هم مواد دسر را بریزید.

 

روش دوم تهیه و مواد لازم

  • ژله هلو یا پرتقال : ۱/۲ بسته
  • ژله آلوئه ورا : یک بسته
  • آبجوش : ۱.۵ لیوان
  • بستنی وانیلی آب شده : سه قاشق غذاخوری
  • شیر یا بستنی وانیلی : ۱ لیوان

مراحل تهیه ژله تخم مرغی به روش 2

در ابتدا برای درست کردن زرده ها، 1/2 بسته ژله پرتقالی یا هلو را در 1/2 لیوان آبجوش حل کنید برای حل کردن ژله می توانید ژله را چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید و به روش بن ماری ژله را حل کنید تا شفاف شود. پس از اینکه ژله سرد شد، سه قاشق بستنی آب شده را به آن اضافه کنید تا رنگش کدر شود و اگر ژله هلو استفاده کرده اید و کمرنگ است، می توانید یک قاشق شربت پرتقال به آن اضافه کنید.

جا تخم مرغی را چرب کنید و به کمک قاشق هر قسمت از جا تخم مرغی را تا لبه پر کنید.

طرز تهیه ژله تخم مرغی

جا تخم مرغ را در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. برای درست کردن سفیده هم می توانید ظرف را مقداری خیس کنید سپس پلاستیک فریزری را از وسط باز کنید و روی ظرف قرار دهید و روی پلاستیک را چرب کنید تا بتوانید ژله را پس از بستن راحت جدا کنید.

در مرحله بعد یک بسته اژ ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش حل کنید و صبر کنید تا ژله خنک شود و سپس یک لیوان بستنی با یک لیوان شیر را به ژله اضافه کنید و هم بزنید و توجه کنید که ژله نباید داغ باشد. سپس در ظرف مناسب ژله را پهن کنید و در یخچال قرار دهید. باید توجه داشته باشید که سفیده نباید کلفت باشد.

 

طرز تهیه ژله تخم مرغی

در مرحله بعد پس از اینکه ژله سفید نیم بند شد می توانید زرده ها را با لبه چاقو از جا تخم مرغی جدا کنید و به صورت پراکنده آنها را روی سفیده قرار دهید.

egg jelly 5 e1630764675726

باقی مانده ژله سفیده را می توانید به آرامی دور تا دور زرده ها بریزید و سپس دیس را مقداری تکان دهید تا زرده ها روی سفیده فیکس شوند. سپس ژله را در یخچال قرار دهید تا به خوب بسته شود و سپس ژله را به صورت نامنظم برش دهید و در ظرفی مناسب آن را قرار دهید.

طرز تهیه ژله تخم مرغی

نکات طلایی

  • برای تهیه ژله تخم مرغی می توانید از رنگ های مختلف پودر ژله استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که می توانید ژله تخم مرغی را درون ظرفی مناسب قرار بدهید سپس آن را به کمک ایده های خلاقانه تزیین نمایید.
  • پودر ژله را باید به خوبی درون آبجوش حل نمایید تا دسر خوشرنگ و یکدست شود.

طرز تهیه ژله تخم مرغی

  • برای اینکه به راحتی بتوانید ژله را از درون قالب بیرون آورید باید به خوبی قالب ژله را چرب نمایید سپس به کمک چاقویی تیز اطراف ژله را از ظرف جدا نمایید و ژله ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار بدهید.
  • برای تزیین ژله تخم مرغی می توانید از ترافل رنگی و … استفاده نمایید.
  • ژله را درون یخچال قرار بدهید تا به خوبی بسته شود.

طرز تهیه ژله تخم مرغی

مطالب مشابه را ببینید!