مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کباب انگشتی + نکاتی خاص برای خوشمزه تر شدن غذا

کباب انگشتی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که طعم و مزه ای خاص دارد و همه عاشق طعم این غذای لذیذ هستند در این بخش آموزش طرز تهیه کباب انگشتی را می خوانید.

این کباب شباهت زیادی به غذاهایی مانند کتلت گوشت و شامی کباب دارد و می توانید این غذا را در زمان هایی که فرصت درست کردن غذا ندارید تهیه کنید زیرا خیلی سریع آماده می شود.

آموزش طرز تهیه کباب انگشتی

کباب یکی از غذاهای محبوب در خاورمیانه است و در ایران و قفقاز هم بسیار طرفدار دارد. این غذا ترکیبی از گوشت چرخ کرده یا تکه ای از گوشت گاو، گوسفند یا گوساله به همراه پیاز و ادویه جات است. کباب انگشتی نوعی کباب کشمیری است و به دلیل شکل و ظاهری که دارد آن را به شکل های کوچکی به اندازه انگشت در می آورند که طعمی شبیه به کباب تابه ای یا شامی دارد و می توانید آن را با برنج یا نان میل کنید. در ادامه این مطلب روش تهیه کباب انگشتی را می خوانید.

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده 400 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • نان تست 3 عدد
  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • روغن مایع به میزان لازم
  • ادویه جات به اندازه کافی

دستور پخت

در ابتدا نان های تست را با مقداری آب خیس کنید و به شکل خمیر در آورید سپس پیاز را پوست بکنید و خیلی ریز رنده کنید. گوشت چرخ کرده را با نان تست خمیر شده در یک ظرف بریزید و سپس زردخ تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه را به موادی که دارید اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن مواد کنید.

آنقدر مواد را ورز دهید تا به صورت خمیری یکدست درآید و سپس طرف خود را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا گوشت شما مزه دار شود.

در تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود و سپس مواد خود را بیرون بیاورید و 1 الی 2 قاشق غذاخوری از آن را بردارید و به شکل بیضی در آورید و در روغن قرار دهید تا سرخ شود وقتی که سرخ شد طرف دیگر آن را بگذارید تا پخته شود و به همین شکل ادامه دهید تا موادتان تمام شود.

در کنار این غذا می توانید کمی سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی قرار دهید، کباب ها را در ظرفی بچینید و اطراف آن را با حلقه های سرخ شده گوجه فرنگی و سیب زمینی تزیین کنید. این غذای خوشمزه و لذیذ را می توانید با نان و یا برنج در هنگام ناهار و یا شام میل نمایید.

طرز تهیه کباب انگشتی

نکاتی برای خوشمزه شدن کباب

  • گوشتی که می خواهید استفاده کنید را حتما دو بار چرخ کنید.
  • برای خوش طعم شدن کباب می توانید جعفری خرد شده را به موادی که دارید اضافه کنید.
  • اگر مایلید می توانید 1 قاشق چای خوری پودر سیر و 1 قاشق چای خوری پودر پاپریکا به موادی که دارید اضافه کنید.
  • اگر وقت کافی برای آشپزی ندارید می توانید مرحله استراحت مواد در یخچال را حذف کنید.

امیدواریم از طعم خاص کباب انگشتی لذت ببرید، در ادامه دستور تهیه چند نوع کباب خوشمزه دیگر را آماده کرده ایم که می توانید در منزل تهیه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!