مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین و ذرت مکزیکی

طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین و ذرت مکزیکی

طرز تهیه کنسرو ذرت

کنسرو ذرت بسیار خوشمزه است که می توانید آن را خیلی سریع و راحت تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه کنسرو ذرت و ذرت مکزیکی را در منزل به شما آموزش می دهیم.

ذرت یک خوراکی پرطرفدار بین مردم است که به شکل های مختلف می توانید از آن استفاده کنید و خوشمزه ترین نوع آن ذرت کنسرو شده است. این خوراکی نوعی سبزی نشاسته ای است که در دو نوع خشک و شیرین وجود دارد که نوع شیرین آن مواد قندی بیشتری دارد و بسته به نوع ذرت مواد معدنی موجود در آن تفاوت دارد ولی به صورت کلی ذرت دارای مقادیر زیادی فسفر، مسر، منیزیم و منگنز است.

مواد لازم برای تهیه کنسرو ذرت مکزیکی

  • بلال 4 عدد
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر یک قاشق غذاخوری
  • آب به میزان لازم

طرز تهیه کنسرو ذرت مکزیکی

برای تهیه ذرت کنسروی، از بلال ذرت مکزیکی می توانید استفاده کنید. این بلال ها مخصصو ذرت مکزیکی هستند و برای کنسرو عالی هستند. ویژگی این بلال ها این است که دانه های درشت و شیرین و نرم تری دارند و مو هم ندارند.

در ابتدا باید دانه های بلال را از آن جدا نمایید و روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از بهترین روش ها این است که یک ردیف دانه های ذرت را با چاقو برش بزنید و جدا کنید و ردیف های بعد را با دست به سمت ردیفی که جدا کردید فشار دهید.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه سالاد کوینولا با ذرت و پیازچه

طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین و ذرت مکزیکی

با این روش دانه های ذرت به صورت کامل و یک از آن جدا می شوند.

بعد از دانه کردن بلال ها آنها را درون آبکش بریزید و سپس با آب بشویید. سپس آنها را با مقداری آب داخل درون قابلمه ای بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید در حین پخت به ازای هر 4 بلال یک قاشق غذاخوری شکر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. نمک می تواند باعث سفت شدن بلال ها شود و شکر باعث نرم شدن بلال می شود. وقتی که هر دو را با هم اضافه کنید طعم بلال بسیار خوشمزه می شود.

بعد از اینکه پخته شدند اجازه دهید ذرت ها خنک شوند و سپس آنها را با همان آب درون قابلمه داخل شیشه بریزید و در شیشه را هم محکم ببندید.

شیشه ها را درون قابلمه قرار دهید و قابلمه را تا نیمه های شیشه آب کنید و روی شعله از قرار دهید. اجازه دهید آب آن حدود 30 دقیقه با حرارت کم بجوشد.

پس از این زمان شیشه را خارج کنید و سرو ته در مکانی قرار دهید، چنانچه آب کنسرو از شیشه خارج شود یعنی عملیات کنسرو کردن را به خوبی انجام داده اید و باید این شیشه را سریع مصرف کنید. اگر آبی خارج نشد اجازه دهید که شیشه خوب خنک شود سپس آن را داخل نگهداری کنید.

نکاتی برای کنسرو کردن ذرت

برای کنسرو کردن ذرت از شیشه های تمیز و استریل شده با درب فلزی استفاده کنید.

می توانید از بلال های کوچک یا بچه بلال برای کنسرو کردن استفاده کنید.

از این کنسروهای ذرت می توانید برای تهیه انواع سالاد، سوپ و ذرت مکزیکی هم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: آموزش طرز تهیه ذرت مکزیکی بسیار خوشمزه در منزل

مطالب مشابه را ببینید!