مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کیک دارچینی + کیک خوشمزه برای وعده عصرانه و صبحانه

آموزش طرز تهیه کیک دارچینی برای عصرانه

در این قسمت از سایت تاپ ناز طرز تهیه کیک دارچینی خوشمزه را به روشی ساده به شما آموزش می دهیم. خانم های با سلیقه که می خواهند طعمی در خوراکی ها داشته باشند می تواند این کیک خوشمزه را برای عصرانه و صبحانه تدارک ببینند.

وقتی یک مهمانی یا دورهمی داریم، همیشه برای انتخاب و چگونگی تهیه آن دچار اضطراب می شویم، کیک دارچینی با تنوع و طعمی که دارد، با چشیدن طعم آن قطعا آن را همیشه انتخاب می کند، شما می توانید این کیک بسیار خوشمره را در دورهمی های ساده و عصرانه خود آماده کنید و میل نمایید.

کیک ها انواع مختلفی دارند که مواد اولیه و طرز پخت آنها هم متفاوت است و به دلیل این تفاوت و گوناگونی دارای طعمی متمایز هستند، از جمله کیک های محبوب می توان به کیک چای، کیک زنجبیل و کیک کشمش اشاره کرد. یکی دیگر از کیک های پرطرفدار و محبوب کیک دارچینی می باشد که بافتی نرم، طعمی لذیذ و منحصربفرد دارد و خیلی راحت تهیه می شود و برای وعده عصرانه به همراه یک فنجان چای بسیار دلچسب است.

 

مواد لازم

  •  شیر نصف پیمانه
  •  شکر نصف پیمانه
  • تخم مرغ سه عدد
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • چای دم کرده سرد نصف پیمانه
  • بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  • یک قاشق غذاخوری دارچین
  • نصف قاشق غذاخوری وانیل

طرز تهیه کیک دارچینی

طرز تهیه

در ابتدا بیکینگ پودر، آرد و دارچین را با هم مخلوط کنید و سپس الک کنید، همزمان تخم مرغ ها را از یخچال در آورید تا با دمای اتاق یکی شود.

بعد از روشن کردن فر تا موقع گرم شدن آن، وانیل، تخم مرغ و شکر را به وسیله همزن برقی هم بزنید تا رنگ آن تغییر پیدا کند و کرمی شود، بعد از تغییر رنگ و تغییر حالت یعنی پف کردن مقداری روغن اضافه می کنیم، همچنین نصف پیمانه چای دم شده خنک و نصف پیمانه شیر را خوب با هم ترکیب کنید و به مایع اولیه کیک دارچینی اضافه کنید.

حالا ترکیب مواد خشک را که از قبل الک کرده ایم و آماده است را به مایع کیک اضافه می کنیم. کف قالبی را که برای پخت کیک انتخاب کرده ایم، چرب می کنیم و روی آن آرد می پاشیم، می توانید با کاغذ روغنی سطح کف قالب را بپوشانید، در مرحله آخر مواد کیک دارچینی را درون قالب می ریزیم و در طبقه میانی فر (که از قبل باید گرم شود) می گذاریم، درجه فر رای روی 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم و به مدت 45 دقیقه زمان نیاز است تا کیک دارچینی پخته شود، برای اینکه سطح رویه کیک طلایی شود گریل را روشن می کنیم.

پس از 45 دقیقه کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خوب سرد شود و حرارت آن خارج شود، سپس کیک را از قالب خارج می کنیم.

اگر مایل باشید می تواند بر طبق سلیقه خود کیک دارچینی خوشمزه را با پودر پسته و شکر تزیین کنید.

طرز تهیه کیک دارچینی

مطالب مشابه را ببینید!