مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کیک موز و کیوی

کیک موز و کیوی

دسر خوشمزه کیک موز و کیوی ر می توانید در وعده عصرانه و با چای میل کنید و بذت ببرید. طرز تهیه کیک موز و کیوی را در بخش آشپزی تاپ ناز مشاهده می کنید.

 

مواد لازم برای کیک موز و کیوی

موز رسیده:3 عدد
روغن زیتون یا روغن نارگیل:45 گرم
تخم مرغ:یک عدد
کیوی:2 عدد
شکر قهوه ای:3 قاشق سوپ خوری
آرد:180 گرم
شکلات چیپسی:20 گرم
بیکینگ پودر:یک دوم قاشق چای خوری
کیک موز و کیوی

طرز تهیه کیک موز و کیوی

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. موزها را پوست بگیرید سپس آنها را خردکنید. یک عدد از کیوی را پوست بگیرید و آن را خرد کنید سپس آن را کنار بگذارید.
در یک کاسه مناسب موز و کیوی های خردشده، تخم مرغ و روغن را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. حالا شکر، آرد، بیکینگ پودر و شکلات چیپسی ها را هم به مواد اضافه کنید. با همزن مناسب یا با یک همزن چوبی همه مواد را به آرامی هم بزنید و خوب مخلوط کنید تا مایه کیک شما آماده شود.
اکنون داخل قالب موردنظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید. اگر کاغذ روغنی در منزل ندارید به جای آن می توانید قالب را چرب کنید و سپس کف آن را آرد بپاشید. حالا مایه کیکی را که آماده کرده اید، داخل قالب بریزید.کیوی دیگر را با پوست یا بدون پوست بسته به نوع سلیقه تان به صورت ورقه ای خرد کنید و روی کیک بچینید. حالا قالب را به مدت 35 دقیقه داخل فر قرار دهید که بپزد. برای اطمینان از پخت کیک یک عدد خلال دندان یا چنگال را وسط کیک فرو کنید، اگر کاملا تمیز بیرون آمد، کیک شما آماده است.
اکنون می توانید قالب را از فر خارج کنید. حالا کمی صبر کنید تا کیک سرد شود و راحت تر بتوانید آن را از قالب جداکنید. کیک را از قالب درآورید، به صورت دلخواه برش داده و سرو کنید.
کیک موز و کیوی

 

نکات تکمیلی در مورد کیک موز و کیوی

کیک موز و کیوی جزو کیک و شیرینی – انواع کیک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 35 دقیقه میباشد .
کیک موز و کیوی را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

طرز تهیه کیک موز و کیوی

مطالب مشابه را ببینید!