مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر با طعمی عالی و بسیار خوشمزه

یکی از کارهای لذت بخش برای خانم ها پخت شیرینی و کیک است که در این بخش روش تهیه کیک یزدی بدون استفاده از فر را به شما آموزش می دهیم که حتما از طعم آن لذت خواهید برد.

آموزش تهیه کیک یزدی خوشمزه بدون فر

کیک و شیرینی بسیار تنوع دارد و هر طعمی را می توانید تهیه کنید. یکی از شیرینی هایی است که منشا اروپایی دارد. کیک را می توانید با فر و یا بدون فر تهیه کنید. اگر در منزل فر دارید می توانید در فر و اگر فر ندارید می توانید از قابلمه هم استفاده کنید. البته تهیه کیک یزدی بدون فر خیلی آسان تر است.

کیک یزدی در ایران بسیار پرطرفدار است و می توانید آن را به عنوان کیک صبحانه برای پذیرایی عصرانه استفاده کنید. دستور پخت کیک یزدی بدون فر نیاز به چند نکته و روش دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

مواد لازم

  • آرد : یک پیمانه
  • شکر : ۱/۲ پیمانه
  • شیر :۵ قاشق غذاخوری
  • پکینگ پودر:۱ قاشق مرباخوری
  • وانیل: ۱/۲ قاشق مربا خوری
  • تخم مرغ :۲ عدد متوسط
  • هل :۱/۲ قاشق غذا خوری
  • گلاب:۳ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع : ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

در مرحله نخست دستور پخت کیک یزدی در ابتدا آرد و بکینگ پودر را با هم سه بار الک کنید. سپس تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با شکر با دور کند همزن بزنید و سپس به سرعت همزن را زیاد کنید. مایه را تا وقتی که به صورت کرم رنگ شود هم بزنید و در همین حال وانیل را هم اضافه کنید.

در مرحله بعد پخت کیک یزدی روغن مایع را اضافه کنید و سپس شیر و گلاب را به ترتیب اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.

در این مرحله آرد الک شده را با هل و مایه کیک اضافه کنید و با لیسک یا قاشقی مناسب مایه را به صورت دورانی مخلوط کنید. فنجان های انتخاب شده به عنوان قالب کیک یزدی را با روغن چرب کنید. مایه را به اندازه یک سوم و یا حدود یک دوم درون فنجان ها بریزید.

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر با طعمی عالی و بسیار خوشمزه

یک قابلمه به اندازه نصف ارتفاع فنجان ها آب کنید و روی شعله بگذارید و اجازه دهید تا جوش آید. پس از اینکه آب به جوش آمد فنجان ها را درون قابلمه قرار دهید. حرارت زیر اجاق را کم کنید. فنجان را به مدت 15 دقیقه در قابلمه قرار دهید. زیر اجاق را پس از 15 دقیقه خاموش کنید و پارچه تمیزی روی در قابلمه قرار دهید و به مدت 10 دقیقه به همین صورت بگذارید در قابلمه بماند و اصلا در قابلمه را برندارید تا پف کیک نخوابد. پس از ده دقیقه کیک یزدی خوشمزه آماده است و بگذارید که خنک شود.

نکات طلایی برای پخت کیک یزدی بدون استفاده از فر

  1. حتما در طرز تهیه کیک یزدی بدون فر توجه داشته باشید از قابلمه ای استفاده کنید که درب مناسبی دارد و به خوبی کیپ می شود.
  2. برای تزیین کیک یزدی می توانید از ترافل های رنگی یا پودر پسته و نارگیل استفاده کنید.
  3. توجه داشته باشید که مایه کیک زیادی درون فنجان ها نریزید چون در طول پخت پف می کند.
  4. در روش تهیه کیک بدون استفاده از فر حتما درب قابلمه را به کمک دمکنی بپوشانید تا از خمیر شدن کیک جلوگیری شود.
  5. بهتر است آرد را برای پخت کیک یزدی سه بار الک کنید تا رطوبت اضافی آرد خارج شود تا کیک با کیفیت بهتری پخت شود.

امیدواریم از طرز تهیه کیک یزدی بدون فر نهایت استفاده را برده باشید . در ادامه شما را با دستور طبخ کیک یزدی خوشمزه با استفاده از فر نیز آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر با طعمی عالی و بسیار خوشمزه

دستور تهیه کیک یزدی با فر

در اینجا روش پخت کیک یزدی به روش قنادی ها و در منزل با استفاده از فر را آموزش می دهیم که برای یادگیری آن می توانید تا پایان این بخش همراه ما شوید.

مواد لازم

  • آرد سفید/ ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ/ ۳ عدد
  • شکر/ ۲۰۰ گرم
  • ماست غلیظ/ ۱۵۰ گرم
  • روغن مایع/ ۱۷۵ گرم
  • عسل/ یک قاشق غذا خوری
  • گلاب/ ۳ قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر/ یک قاشق غذا خوری
  • پودر هل/ یک و نیم قاشق غذا خوری

روش تهیه کیک یزدی خانگی

تمام مواد مورد نیاز را یک ساعت قبل از تهیه کیک از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند، سپس فر را روی دمای 20 درجه سانتی گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود.

سپس تخم مرغ ها را درون کاسه ای جداگنه بشکنید و با همزن بزنید تا به صورت کامل یکدست شود. سکر را هم به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید و سپس روغن مایع را به مخلوط کرم رنگ تخم مرغ و شکر اضافه کنید و باز هم بزنید.

حالا مخلوط ماست را اضافه کنید و با مواد دیگر هم بزنید تا مخلوط شوند و بعد به ترتیب گلاب،  هل و عسل را اضافه کنید و هم بزنید، مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شه را هم به آرامی و در چند مرحله اضافه کنید و خیلی آرام با همزن بزنید، حالا مایع کیک برای ریختن در قالب آماده شده است.

مایه کیک را درون قالب مافین که از قبل با کاغذ مخصوص این نوع کیک پوشانده اید، بریزید و تقریبا دو سوم آن را پر کنید. با ته قاشق وسط مایه را کمی گود کنید و کنجد درون آن بریزید.

سپس سینی حاوی کیک یزدی ها را درون فر که از قبل گرم شده بگذارید تا وقتی که پف کرده و آماده شود، وقتی که کیک ها بالا آمده و پف کردند، درجه فر را کمی کم کنید تا حدی که به دمای 180 درجه سانتی گراد برسد، حدود 10 دقیقه صبر کنید تا روی کیک ها طلایی رنگ شوند، حالا کیک ها را از فر خارج کنید و پس از سرد شدن درون ظرف مورد نظر خود بچینید و در یک عصرانه با چای میل نمایید.

در ادامه ویدیوی طرز تهیه کیک یزدی را هم مشاهده کنید.

 

چنانچه به پخت کیک و شیرینی علاقه دارید در ادامه مطلب طرز تهیه کیک پیانو، طرز تهیه کیک بدون شکر و کیک نسکافه ای را هم بخوانید.

مطالب مشابه را ببینید!